Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....  (gelezen 2550 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....
« Reactie #15 Gepost op: 19-10-2012, 14:59 »
wat ik kan vasthouden  :)
die 8,5m2 racezeilen zijn heel vergevingsgezind. Was echt lachen mn maatje stond voorop en ik achterop en kon de tandem bijna over de vin sturen! Hoogte lopen geen probleem, zo scherp en vol gaan.... tot je ook abrupt gestopt wordt doordat wind in de andere kant slaat ;D

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....
« Reactie #16 Gepost op: 19-10-2012, 15:12 »
Vroeger altijd laser gezeild, dan is over de kop gaan vrij normaal! (helaas is het wolderwijd niet overal diep genoeg en kun je ook vast geraken)
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....
« Reactie #17 Gepost op: 21-10-2012, 14:05 »
met hoeveel bft vaar je dan, 3a4?

iets meer, 7 -a- 8+.... record van engeland naar nederland (in deze -herfst- periode) staat op ik meen iets van 8 uur...
(met een zeilboot!!)

om maar een indruk te geven,
men hoopt dan op 7 - 8 beaufort.. is een lekkere downwind leg..
Ik weet t niet zeker, maar ik dacht dat het record nu (het laatst) imo met een kite gedaan is...
Pleomax set new North Sea record (TV broadcast)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....
« Reactie #18 Gepost op: 21-10-2012, 19:50 »
Vroeger altijd laser gezeild, dan is over de kop gaan vrij normaal! (helaas is het wolderwijd niet overal diep genoeg en kun je ook vast geraken)


En de modder uit je zeil wassen :-) Bij zo'n Lasertje kan het je ook wel je mastkoker kosten, daar heb ik slechte ervaringen mee. Wel mooi zeilen met die dingen, lekker racen :-)




Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: off topic... over de kop met een catamaran.. van bijna 30 meter....
« Reactie #19 Gepost op: 01-11-2012, 13:12 »

En de modder uit je zeil wassen :-) Bij zo'n Lasertje kan het je ook wel je mastkoker kosten, daar heb ik slechte ervaringen mee. Wel mooi zeilen met die dingen, lekker racen :-)


Zeiltopje nooit meer echt wit gekregen ;) Heb me een aantal jaren goed vermaakt, maar toch maar andere hobby gekozen!
ARM facebook HIER