Ik heb een net passende bougiesleutel gevonden van Booster. Ding kostte 5,95, dus dat was nog te doen. Wel zaag ik 'm nog een keer af en monteer ik er wat in of op zodat ik gewoon de momentsleutel kan gebruiken.
De bougie ging lastig los, ook al was de motor koud. Ik heb de bougie een paar slagen losgedraaid en een beetje WD40 op de schroefdraad gespoten, bang dat ik was dat de schroefdraad in de kop mee zou komen. Dat scheelde geen donder. Die schroefdraad is dus ook niet alles meer.
De nieuwe bougie heb ik gemonteerd met een klein beetje olie op de draad. Hopen dat deze makkelijke loskomt de volgende keer.
Dat gaas in de uchtfilterbak laat ik mooi zitten. De carburatie lijkt enigzins in orde te zijn, afgaande op de kleur van de isolatorneus van de bougie (koffie met veel melk), en ik heb geen zin om in dit stadium de carburatie te gaan verkloten. Als ik de machine beter ken kan ik ook beter zeggen of-ie beter of slechter loopt.
De motor reed in ieder geval stukken beter gisteren. Teveel gas bij te weinig toeren vind-ie nog steeds niet leuk, maar dat zou kunnen komen omdat het geen CV-carbs zijn die erop zitten.
Ik heb zojuist nogmaals het luchtfilter schoongemaakt; dat is nu mooi grijs in plaats van zwart. En ik heb wat filterolie, dus dan zit er dadelijk de goede olie op ook nog (gisteren gewoon 20W50 gebruikt; 'k had niks anders).
Volgens mij vind die motor Castrol GPS trouwens niet leuk. Hij begint behoorlijk te zweten op de pakkingen. Dat deed-ie niet totdat ik de olie ververst had; toen zweette de motor alleen wat op de kop.