Ik rij alleen nog maar met combi helm, ik was begonnen met een Airoh Tiger (voorloper van de S4) een budget helm die me een goed idee gaf of ik het prettig vond en dat was zo, dus toen ik spotgoedkoop aan een Arai TourX kon komen heb ik dat gelijk gedaan en het kwaliteitsverschil is toch duidelijk merkbaar.
De Airoh gebruik ik nog steeds voor WW-verkeer (gewoon omdat ik daar alle oude spullen gebruik om het "op te rijden") Die Airoh voldoet in principe maar is errug warm tijdens het offroaden en het vizier sluit niet goed... Op de snelweg wil bij sterke wind het vizier wel eens langzaam een stukje opengaan en bij regen krijg ik met vizier dicht veel spetters in mijn gezicht (ofwel door de spleet van het vizier of door het rooster van de kinnebak)
De Arai is toch wel een stukje kwaliteit, het vizier sluit naadloos af als je hem dichtdoet en bij zware weersomstandigheden kan je hem zelfs "dichtklikken" waardoor ie echt goed vastzit, daarnaast heeft de kinnebak/neusdeel, een afsluitbaar rooster, zowel van binnenuit als van buitenaf, dus als je minder lucht nodig hebt en des te meer afsluiting voor stof en wind/regen kan je die helemaal afsluiten.
Ik ben pas terug van 2 weken offroad door Portugal, waar het in het hoogseizoen enorm stoffig is en ik heb geen enkele keer een crossbril op gezet, door het vizier goed te sluiten en het neusstuk dicht te doen, kwam er amper stof in mijn ogen, neus en mond (die laatste 2 zijn anders moeilijk af te vangen door een crossbril) enkel als er ineens extreem veel stof was kwam er wel eens wat stof langs, maar zoveel stof is toch een teken dat je meer afstand moet houden, omdat je niks meer ziet.... Voor die extreme gevallen heb ik wel een crossbril bij (op dit moment een scott voor brildragers), die ook uitstekend in de helm past met vizier open.