Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Spiegeltje spiegeltje op de kast....  (gelezen 1629 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Gepost op: 28-04-2006, 12:20 »
Ik heb 2e paasdag tijdens een allroadritje een valletje gemaakt met de XL. Met als gevolg dat afgelopen maandag op de snelweg mijn spiegel wel heel erg begon te trillen, en toen ik 'm vastpakte had ik opeens een spiegel in m'n hand.

Nu dacht ik dat het gewoon een losgelopen boutje was, maar da's dus niet zo; de bevestiging is gewoon ingescheurd en afgebroken. Spiegel in m'n jaszak gestopt, thuis op de kast gedumpt,  en niet meer naar gekeken.

Gister de spiegel even te voorschijn gehaald en gekeken of er nog wat aan te prutsen valt. Nou, misschien wel, maar eigenlijk is het gewoon kapot. Zal wel een keer eerder een tik gehad hebben. Ik had trouwens mijn hendels wel wat losser gezet zodat ze mee kunnen bewegen in geval van onvrijwillig bodemonderzoek.

Is het erg dat-ie stuk is? Mwoah, opzich niet. Die spiegel was toch al een lomp sta-in-de-weg ding waarin je niet veel meer zag dan je eigen schouder.

Nu kan ik de spiegel er gewoon aflaten, maar buiten dat ik me afvraag of dat mag is het ook onpraktisch dat je niet je achterligger in de gaten kunt houden.

Is een spiegel eigenlijk verplicht bij een motor uit '84, en wat gebruiken jullie als spiegeltje?

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #1 Gepost op: 28-04-2006, 12:28 »
vanaf 31 dec 1996 is het verplicht om spiegels en knipperlichten te hebben daarvoor 1 spiegel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2006, 12:30 »
Eén of ander flut klapspiegeltje erop.
Vooral voor de wet, want jij moet wel een linkerspiegel hebben.

Verder om nog een klein beetje achter je te kunnen kijken (ff vasthouden als je kijkt is een oplossing..)


Ik wil beslits geen degelijke spiegels meer op de motor. De originele Suzuki spiegels die er bij mij op zaten kunnen niet tegen offroad en ik vind ze doodeng. Veel te sterk, ben bang dat als ik val ze ergens behoorlijke blauwe plekken kunnen veroorzaken. Liever een spiegel die afbreekt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2006, 12:58 »
Ik heb 2 weken geleden spiegels gekocht bij de brommerboer. 2 mooie, helemaal uit china,  voor wel € 9,- ..............per ............paar ;D

Minder stabiel dan de Orginalteile, minder plastik dan die Acerbis wiebeldingetjes, maar goed genoeg. Eentje heeft mij al 2 ritten overleefd. De andere ligt lekker te rusten in de schuur totdat zijn broertje het leven heeft gelaten :-\


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2006, 13:50 »
Ik hab om mijn TTR een KTM klapspiegel, die was prima. Nu een Acerbis frutsel, die wappert zo vrolijk dat ik in een wazige blik de hele a27, de weilanden links en rechts en de Boeing naar Letland tegelijkertijd  kan zien.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #5 Gepost op: 28-04-2006, 14:10 »
Is dat nou een voordeel of een juist een nadeel Stteve ::)


 ;D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #6 Gepost op: 28-04-2006, 19:41 »
vanaf 31 dec 1996 is het verplicht om spiegels en knipperlichten te hebben daarvoor 1 spiegel
Spiegels zeg je?? En ik maar denken dat 1 spiegel wel genoeg is ::)
Paar maanden geleden zo'n setje knapspiegels gekocht en het eerste ritje zei de eerste al knap (na een beetje bodemonderzoek te hebben verricht). Dus ik dacht weer een nieuw setje te bestellen zodra die andere het ook begeeft, maar dat is dus rijkelijk aan de late kant zie ik.

Er zijn ook mensen (oa Noppy dacht ik) die een klein spiegeltje aan de binnenkant van de handkappen hebben gelijmd. Een spiegel is tenslotte een spiegel, nietwaar?

@Steve: met KTM spiegel, bedoel je daar die knapspiegels van Sommer mee? Die heb ik ook en die doen het als spiegel inderdaad heel goed.
By the way, wel knap dat je via zo'n wazig acerbis spiegeltje kan zien dat die boeing naar Letland gaat zeg! ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2006, 19:46 »
Pfff, dan is het toch net zoals met lampjes enzo? Zonder spiegels val je dan misschien te hard op, maar als je 1 spiegel hebt moet je wel een heel chagrijnige agent treffen die daar moeilijk over doet.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2006, 19:54 »
ja spiegels 2 dus en noppy zo'n spiegel moet minimaal een diameter hebben van 10 cm (rond dus) of 8 bij 12 cm ik weet niet hoe groot zijn handkappen zijn..
maar de vraag is of oom agent dat ook weet..want meestal blazen ze hoog van de toren maar als je dat graag even wilt lezen dan moet je maar een keertje langskomen op het bureau..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Spiegeltje spiegeltje op de kast....
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2006, 23:55 »
@Steve: met KTM spiegel, bedoel je daar die knapspiegels van Sommer mee? Die heb ik ook en die doen het als spiegel inderdaad heel goed.
By the way, wel knap dat je via zo'n wazig acerbis spiegeltje kan zien dat die boeing naar Letland gaat zeg! ;)

Ik heb die KTM spiegel bij Brouwer gekocht (25 euro) maar volgens mij is het standaard KTM montage..


Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R