Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken  (gelezen 2543 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2013, 22:55 »
Voor OER, Breslau en Alentejo is 13 l genoeg, maar als je erg veel extra km's maakt.... ;)
Fijne vd 13 l tank vind ik dat je deze eigenlijk hele jaar kunt laten zitten want zit helemaal niet in de weg

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2013, 00:38 »
Oh oké. Mijn bedoeling is om eerst in Nederland en Frankrijk wat roadbook ritten te gaan rijden om het navigeren onder de knie te krijgen.! Ik denk dat je dan wel een grote tank nodig hebt.? Zijn er ook mensen die zulke ritten rijden.? Ik rijd alleen maar enduros en heb geen ervaring met roadbook rijden laat staan lezen.! Hahahah. Dit forum kan me misschien verder helpen.! Iedereen bedankt die de moeite neemt te reageren!!
Opgeven is geen optie.!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2013, 10:25 »
Ik kom met 8 liter tot 160km ver
heb dan nog 1,5 reserve over.


Tank zo meestal halverwege een rit even bij, zo bij km 80 tot km 100.


Hier in het noorden kun je om de haverklap tanken dus......


Bovendien lijkt mij het speelse er ook wel van af te gaan als je steeds met 40liter benzine aan het rondbaggeren bent.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2013, 11:30 »
Ik kom met 8 liter tot 160km ver  heb dan nog 1,5 reserve over.
Tank zo meestal halverwege een rit even bij, zo bij km 80 tot km 100.
Hier in het noorden kun je om de haverklap tanken dus......
Bovendien lijkt mij het speelse er ook wel van af te gaan als je steeds met 40liter benzine aan het rondbaggeren bent.
Denk dat het verbruik (in een rally) van een 530 wel wat hoger ligt.. Overigens zijn er in het noorden zelden rally's volgens mij  :)
De rally's uit mijn verleden "eisten" 150Km actieradius. Zonder navigatiefouten in middelzwaar terrein idd met 13L te doen. (hoewel krap) Zoals al geschreven moet je dan niet te vaak verkeerd rijden...
Bij 40L ( ??? ) tankmogelijkheid heb je de keus hoeveel benzine je meeneemt voor die dag/etappe etc.. Bij 13L heb je dat niet lijkt me?
Tussen de 15 en 21L lijkt me perfect. Mijn laatste KTM450R had een 15L tank van Safari. Was super!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2347

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2013, 11:40 »
Oh oké. Mijn bedoeling is om eerst in Nederland en Frankrijk wat roadbook ritten te gaan rijden om het navigeren onder de knie te krijgen.! Ik denk dat je dan wel een grote tank nodig hebt.? Zijn er ook mensen die zulke ritten rijden.?
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 174
Re: Gezocht alles om mijn ktm 530 rally klaar te maken
« Reactie #21 Gepost op: 08-02-2013, 12:12 »
Bij 13L heb je dat niet lijkt me?
Tussen de 15 en 21L lijkt me perfect. Mijn laatste KTM450R had een 15L tank van Safari. Was super!

Op Africa race en Heroes Legend na is 21 L tank echt veel te zwaar en heb je meer nadeel dan voordeel. Ik heb nu 6 rallys met 13 Liter tank gereden en altijd ruim gered op 1 etappe in Tuareg na toen ik 6km (dus 12km) fout ben gereden. Toen op laatste druppels nog gehaald. Kortom om nou voor 99% van alle rally's een uitzondering te maken lijkt me niet heel slim. Lekker een 13 L tank of 15 L als je die goedkoop kan krijgen.