Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: MT21 of Pirelli Scorpion Pro??? Voorband  (gelezen 7284 keer)

Offline member

Re: MT21 of Pirelli Scorpion Pro??? Voorband
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2014, 09:18 »
Ik wil nog wel even voor verwarring zorgen hier.  ;D
Eb ruim 4k door Albanie gedaan op een vers setje mt21 op een 950 adv, was dik tevrede. Banden houden het erg goed en heb geen last gehad van cubbing op de voorband. We zijn na afloop met 150 terug gereden van Venetie naar Nl. Achter was bijna op voor was nog redelijk. Vwb nat weer en asfalt -> ik vind ze betrouwbaar, goeie rubbercompound. Vwb grip op (nat) gras, niet geweldig.
Ik rij er al een jaar of 5 mee, roadbook en vacantie km's

dan ben je geen voorwiel leuner (remmen, hard insturen)

IRC tr8 is onbekend in Nederland, maar elke motorzaak kan hem leveren (ik ook dus) voor levertijd heb ik de gewenste maat nodig.

Offline member

• Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2014, 09:26 »

Voorwiel leuner, duidelijk nu ik je avatar zie  ;D
Niet voor mij weggelegd.

Rij voor een mt21 die ik oke vind, achter zoek ik nog een goede band om in bergen, Albanie, te rijden.
Groet Marc

Offline member

« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2014, 09:34 »

Voorwiel leuner, duidelijk nu ik je avatar zie  ;D
Niet voor mij weggelegd.

Rij voor een mt21 die ik oke vind, achter zoek ik nog een goede band om in bergen, Albanie, te rijden.
dan ook mt21 achter gooien, maar niet huilen als je helling af plots hard moet remmen helling af als het nat is.

Offline member

• Zet maar gauw je helm weer op!
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2014, 09:45 »
Helling af als je helling af gaat. Dan helpt remmen zowieso niet meer Zot.

As je maar niet falt!

Offline member

« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2014, 09:48 »
Helling af als je helling af gaat. Dan helpt remmen zowieso niet meer Zot.
nu aan de 2e kop koffie, dat helpt

Offline member

• Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2014, 10:02 »
@zot, dacht zelf ook aan een mt21 achter.
Voor een mousse dezelfde maten hanteren als de mt21

Ben al vaker van de moto gestuiterd en altijd weer doorgereden, zal er wel bij horen. ::)
Groet Marc

Offline member

« Reactie #36 Gepost op: 21-03-2014, 11:35 »
Leg gewoon een band op met een iets hardere compound dan wat je hier zou gebruiken. Op nat asfalt zal die iets snellers uitbreken, maar de band zal het langer uithouden in warme en rotsachtige streken.
Maar tegenwoordig zijn die verschillen tussen de banden zo marginaal dat er zelfs supersterke MXbanden perfect onder een enduro kunnen voor een reisje van 3000km.
Als je veel offroad doet en je rijstijl vergt veel grip op de voorkant: Leg dan geen MT21 maar iets agressievers. Anders geen probleem.

Pas je gewoon aan aan het rubber wat eronder ligt en je houdt die rubberkant wel beneden, waar die hoort. ;-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

• 950adv, 525exc
« Reactie #37 Gepost op: 21-03-2014, 13:35 »

IRC tr8 is onbekend in Nederland, maar elke motorzaak kan hem leveren (ik ook dus) voor levertijd heb ik de gewenste maat nodig.
Voorwiel leunen, mt21, lc8 --> dan moet het eerst een weekje droog zijn geweest. mt 21 is absuluut geen agressieve banden, echte compromie en volgens mij ontwikkeld voor de 1 cilinder adv-bike

Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2014, 22:02 »
mt 21 is idd compromis band. Behoorlijke grip op de  weg vergelijkbaar met de t63. Offroad beter dan de t63 en minder dan elke noppenband. in de stenen zijn te zacht en ook de zijwand is zwak, snijdt snel door op de keien. 2 bandjes in de alpen op 400km of zo.

enne Marco, jij bent geen rustige rijder voor je banden ;)

Zou gaan voor de dunlop d908 achter en voor een endurobandje met harde compound. n beide een mouse en dan moet je goed zitten.