Te koop zeer goede DRZ400S '04 nog geen 10000 km (!) waarvan alleen de laatste 1500km offroad gereisd met bagage. Niet mee gevallen, niet mee gescheurd, wel de gebruikelijke offroadsporen van tas en laarzen uiteraard.
Motor is in juni 2011 volledig omgebouwd voor een offroadreis maar marokko in 2012. Verder is er de springride light mee gereden in 2012 en in 2013 de ligurische grenskamstrasse. Dit was samen ca 1500km.
Motor gaat weg wegens financiële redenen (aankoop ktm 990 adventure die onvoorzien een blokrevisie moest ondergaan)
Alle voordelen van een S en E gecombineerd met een plus aan comfort en duurzaamheid (achterframe/oliekoeler/koelwaterfan/kickstarter)
Voorzien van veel extra’s
Reis
- electr. + kickstarter (!)
- 20 L Safari tank met 400km bereik (evt ook een originele 12l of 28l safari variant voorhanden)
- Corbin comfort zadel (lager/breder en fantastische zit)
- 'Red Fox' rally kuipje
- Carbon laag rally spatbord
- GPS rammount en 12v aansluiting
- case savers
- extra grote carter beschermplaat
- soft grips
- Gefreesde alu fatbar conversiekit
- Fatbar stuur
- Happy trail zijtas bagage rekje
- Hepco en becker topdrager
- brede RMZ voetsteunen
Performance
- Keihin FCR 39 carb (afgesteld door FrankMX, verbruik 1 op 20 offroad)
- E nokkenassen (niet gemonteerd) Voor meer grunt onderin, alleen op 1500+ meter hoogte is dit eigenlijk nodig
- dikke RVS Rino bocht
- Rino RVS einddemper met DB killer
- Off the road gefreesde oliekoeler met thermostaat (open vanaf 72C) voor meer koeling en grotere olievoorraad
- 1500km oude DID kett. + stealth tandwielen
Originele delen ook veelal erbij
- Zadel
- tank
- origineel kuipje
- origineel voorspatbord
- stille originele uitlaat
- Originele carb
- originele carterbeschermer
- enz enz
Draadje van de ombouw
http://www.dr-z400.nl/hethonk/viewtopic.php?f=3&t=2068 Motor is 100% goed en naar mijn idee nu een ideale offroad reismachine. Alle onderhoud recent uitgevoerd incl olie/filters/kleppencontrole. Alleen de bandjes mogen een keer.
Verkoop de motor bij voorkeur zoals ie staat. Prijs van alleen de losse delen schat ik op minimaal €3000,--, een verse DRZ doet op marktplaats ook zoiets. Denk dat 4500,- een nette prijs is.
Valt de interesse tegen bouw ik hem om naar origineel en ga ik de delen los verkopen maar dit beslis ik pas eind oktober, tot die tijd gaat er niets los weg.
Bij interesse
vhondebrink@hotmail.com
Post Merge: 22-09-2013, 20:15
vergeet ik een van de belangrijkste verbeteringen
progressieve voorvering en zwaardere achterveer van WP. Teven volledig geserviced en afgestemd op 85 kg + 15 kg bagage door WP specialist SO products.