Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Opgelost! startmotor lc4 te leen gevraagd.  (gelezen 906 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Opgelost! startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Gepost op: 25-12-2013, 12:24 »
Van wie mag ik een startmotor lenen van een lc4. Mijn adventure start namelijk niet op de startmotor. Ik wil testen of het aan de startmotor ligt.
Ik woon in Beilen, Drenthe.



groet,
Albert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 25-12-2013, 15:23 »
Accu goed?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #2 Gepost op: 25-12-2013, 19:16 »
Accu is goed. Recent vervangen, rust spanning van 12.8 v

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #3 Gepost op: 25-12-2013, 21:55 »
Wat gebeurd er als je t knopje indrukt? als t kan duidelijke beschrijving aub
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #4 Gepost op: 25-12-2013, 22:56 »
knoppie indrukken. Motor draait rond. Soms heeft ie moeite om over het dooie punt heen te komen, daarna zet ie altijd goed door. knoppie los, dan hoor ik de klik van de auto decomp. 


Het blok draait echter niet snel genoeg om een vonk te krijgen. ik heb dan een bougie in het blok gedraait, een tweede in de dop. de bougie in de dop houd ik dan met de schroefdraad tegen het blok.


Als ik het hendeltje van de decomp intrek gaat het blok sneller draaien en krijg ik wel een vonk.


De startmotor heb ik uit elkaar gehad. Ik vind de startmotor zwaar draaien, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #5 Gepost op: 25-12-2013, 23:32 »
Je weet zeker dat de accu goed is? duikt niet onder de 9v wanneer je start? al geprobeerd met startkabel op autoaccu?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #6 Gepost op: 26-12-2013, 01:04 »
heb ik ook ..... al jaren, ik start altijd met het decompressiehandeltje ... even een paar slagen rond, hendeltje los en lopen.

als je er zin in hebt mag je mijn startmotor er af schroeven en proberen etc ..... wel weer terug in elkaar zetten.

trouwens, die tip van Zappa .... ik heb nu al de derde nieuwe accu en een extra massakabel direct naar de startmotor maar niet genoeg puf om hem rond te trekken zonder decompressiehandeltje ..... met startkabels vanaf de auto doet hij het dus wel.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #7 Gepost op: 26-12-2013, 09:16 »
Ik heb de spanning gemeten bij starten. blijft boven de 11 volt.


@ martijn. Bedankt voor je aanbod. Ik wil echter eentje proberen waarvan ik weet dat het allemaal werkt. Als het bij mij dan niet werkt, kan ik de startmotor ook echt uitsluiten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Opgelost! startmotor lc4 te leen gevraagd.
« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2013, 12:55 »
probleem is opgelost. Heb een startmotor van een Yamaha Thundercat gekocht. (paar tientjes) huis en spoel zijn iets langer, verder gelijk aan elkaar. Heb mijn eigen achter en middendeel van de behuizing en en spoel gebruikt. voorste deel van de behuizing waar het naaldlager inzit over gezet, en de koolborstels. Ook een massa direct van de accu op de startmotor.


Nu is er een goede sterke vonk bij elektrisch starten.  :D


Bedankt voor het meedenken!