Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Remklauw MTB  (gelezen 1440 keer)

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Remklauw MTB
« Gepost op: 31-12-2013, 09:50 »
Ik heb afgelopen weekend remblokjes gewisseld van mijn MTB (schijfremmen).
Nu is het zo dat er veel verschil zit tussen nieuwe en oude blokken, dus de zuigertjes van de klauw moeten weer max naar buiten. Alles past weer, maar ik net te weinig ruimte tussen de blokjes en de schijf. Het eea loopt net wel, net niet aan (het loopt dus aan  :confused: ).
Hoe krijg ik dat laatste beetje extra ruimte tussen de blokjes en de schijf, zodat alles weer soepel loopt.  Op welke manier crieeer dat laatste beetje ruimte, remvloeistofreservoir open maken en de zuigertjes van de klauw nog eens iets verder open duwen?
Alvast bedankt voor het mee denken,
Koen
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Re: Remklauw MTB
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2013, 10:03 »
Even voorzichtig een schroevendraaier er tussen drukken/tikken. Als het probleem dan niet over is, de complete klauw even uit elkaar halen en de zuigertjes schoonmaken een weet invetten met zuurvrij vet.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Remklauw MTB
« Reactie #2 Gepost op: 31-12-2013, 10:58 »
nieuwe blokkje moet je wel altijd even inremmen. 20 sprintjes en dan volle bak remmen. wat voor remmen zijn het het?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Remklauw MTB
« Reactie #3 Gepost op: 31-12-2013, 13:23 »
Bij bepaalde types wil het afstellen van de klauw (uitlijnen) ook nog wel eens helpen.

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Remklauw MTB
« Reactie #4 Gepost op: 31-12-2013, 13:34 »
Hayes nine, ouwe sjink.
Ik heb ze uit gelijnd. Was idd van plan om ze even "in te remmen ". Zou het nog iets uitmaken als ik het remvloeistof reservoir open maak bij het naar buiten duwen van de cilindertjes.
Bedankt voor de tips en alvast de beste wensen!
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..

removed

  • Gast
Re: Remklauw MTB
« Reactie #5 Gepost op: 31-12-2013, 13:51 »
kan ook zijn dat er nu (nieuwe remblokken) te veel remvloeistof in zit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Remklauw MTB
« Reactie #6 Gepost op: 31-12-2013, 19:24 »
Even voorzichtig een schroevendraaier er tussen drukken/tikken. Als het probleem dan niet over is, de complete klauw even uit elkaar halen en de zuigertjes schoonmaken een weet invetten met zuurvrij vet.

Zorg dan dat je wel nieuwe keerringetjes hebt. Kost niks en gaat het weer een tijdje mee.

Als je tussentijds geen olie hebt bijgevuld kan er eigenlijk niet teveel in zitten.

Ga ook eens na of je veerplaatjes nog veerkracht hebben. Als dit door veroudering afneemt worden je schoentjes niet genoeg naar buiten gedrukt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Remklauw MTB
« Reactie #7 Gepost op: 01-01-2014, 01:01 »
Klein slagje in disc met bahco uitbuigen

Offline member

  • 950adv, 525exc
  • *****
  • Berichten: 228
Re: Remklauw MTB
« Reactie #8 Gepost op: 02-01-2014, 00:03 »
Het is opgelost! Zat idd iets te veel olie in.
Laat ik zo zeggen, heb het dekseltje iets los gedraaid. Op deze manier ging de klauw net iets verder open.
Mooi spul,....hé!
Waar rook is ..