Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Halogeen voor KTM koplamp?  (gelezen 1750 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Halogeen voor KTM koplamp?
« Gepost op: 07-01-2014, 14:34 »
Mijn ouderwetse gloeilampje (S2 35W) van mijn 450 is weer eens kapot gerammeld. Nu zie ik her en der ook halogeen lampjes met dezelfde fitting (S2) en 35W. Zou dus uitwisselbaar moeten zijn... heeft iemand ervaring of en hoe dat werkt? Gaat het langer mee? Geeft het meer licht?


Gaat om zoiets dus: http://www.amazon.com/Headlight-Halogen-BOSCH-BA20d-Motorcycle/dp/B00710481Y


KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2014, 14:53 »
als de fitting hetzelfde is, zie ik geen probleem,

misschien warmte ontwikkeling wel...?

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2014, 15:00 »
als de fitting hetzelfde is, zie ik geen probleem,

misschien warmte ontwikkeling wel...?


Precies, dat het past geloof ik, maar werkt het ook goed/beter? Ik wil er geen gezeik mee, want dan komt er gewoon weer een gloeilampje in.


En gloeilampen zijn ook al weer een tijdje verboden.. wel gek dat in mijn nieuwe 350 dan nog een gloeilampje zit  ::)


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energiebesparing/vraag-en-antwoord/tot-wanneer-kan-ik-gloeilampen-kopen.html
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2014, 15:20 »
Halogeen is minder tegen tril schok geweld bestand, praktijk.


In theorie is LED dat beter, geeft echter geen knoop licht beneden de 10 euro.


In de normale lamphouder plastic rubber leeft het in normale gevallen best lang.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #4 Gepost op: 07-01-2014, 18:05 »
Denk dat het met de warmte wel meevalt. Beide 35 watt dus min of meer even warm........ toch.

Weet niet hoe die halogeen zich houdt, dat bolletje heeft er bij mij al eens voor gezorgd dat ik helemaal geen licht meer had.

Het plaatje in het bolletje heeft op de een of andere manier sluiting gemaakt. Dat trok de zekering niet. Geen licht, remlicht meer.

En voor je dat ontdekt in het donker  :-\
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #5 Gepost op: 07-01-2014, 19:35 »
Misschien is dit iets voor jou?

http://www.pmxtec.com/Upgrade3.htm

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #6 Gepost op: 07-01-2014, 22:09 »

Precies, dat het past geloof ik, maar werkt het ook goed/beter? Ik wil er geen gezeik mee, want dan komt er gewoon weer een gloeilampje in.


En gloeilampen zijn ook al weer een tijdje verboden.. wel gek dat in mijn nieuwe 350 dan nog een gloeilampje zit  ::)


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energiebesparing/vraag-en-antwoord/tot-wanneer-kan-ik-gloeilampen-kopen.html

''Het verbod op gloeilampen slaat alleen op verlichting voor huishoudelijk gebruik''
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #7 Gepost op: 08-01-2014, 11:21 »
Ik heb de fitting van m'n 450 EXC gemodificeerd en er een H4 in gezet. Geeft massa's licht en wordt niet te warm. Ik heb er een filmpje van je maakt PM met maar even met de e-mail adres dan stuur ik hem op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #8 Gepost op: 08-01-2014, 15:28 »
Ik heb zo'n lampje gehad. Geeft best wel meer licht en heeft het aardig lang vorlgehouden. Geen probleem met reflector.


Oh, die van jou ziet er geavanceerder uit. Ik had zoiets:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=3668
Zit in veel scooters, dus bij brommerzaak te koop.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #9 Gepost op: 08-01-2014, 16:54 »
Een halogeen is technisch gezien ook een gloeilamp er zit alleen halogeen gas in waardoor ze de gloeidraad heter kunnen stoken waardoor ie ook warmer wordt en per watt meer licht produceert. Warmte zou dus een probleem kunnen zijn voor de plastic reflector en het plastic koplamp "glas".


Ben wel benieuwd of de normale koplamp tegen die extra hitte kan. Meer ervaringen graag voordat ik op basis van 1 ervaring mijn koplamp unit ga opstoken...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2014, 11:40 »

Ben wel benieuwd of de normale koplamp tegen die extra hitte kan. Meer ervaringen graag voordat ik op basis van 1 ervaring mijn koplamp unit ga opstoken...


Als jij het nou even probeert, dan heb ik 2 ervaringen; dan durf ik het wel aan  :P


Maar ik denk dat het ook weer niet heel veel warmer wordt, daarnaast als die die scooters het allemaal kunnen hebben met dat China plastic. Ik ga zo'n halogeen BA20D bestellen. Keep you posted.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2014, 19:21 »
Heb tijdens de nachtetappe vd breslau met n halogeenlamp gereden en niets gesmolten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2014, 00:09 »
Nah.. Dan ga ik ook een poging wagen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Halogeen voor KTM koplamp?
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2014, 09:30 »
Ik heb al met een 65W Halogeen gereden. Ja 't wordt heet, maar 't smelt niet (met de PMX upgrade zit er een hittegeleidings/geleidingsplaatje mee om meer warmte af te kunnen geven.

Rijd nu met 55W want ik verblindde zelfs tegenliggers overdag :D