Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!  (gelezen 3429 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Gepost op: 19-03-2014, 23:21 »
Dames en Heren van AllRoadmaniacs.nl,

Ik ben Bram van der Salm en ga aan het eind van dit jaar (4 oktober) met 6 vrienden naar Gambia rijden met twee 4x4's en een off-road motor. De bedoeling van deze tocht is om in Gambia aan te komen en daar de voertuigen te veilen. De volledige opbrengst van deze voertuigen samen met alle extra sponsor bedragen zal worden overgedragen aan het goede doel aldaar in Gambia. De challenge zal met 'goedkopere' maar betrouwbare voertuigen gereden worden. Dit heeft als reden dat 'goedkopere' auto's iets minder technisch zijn en dus makkelijker te onderhouden zijn in Gambia. En daardoor juist meer opbrengen.

Het goede doel waar wij voor gaan rijden is 'de vrouwentuin' in Aljamdu. Deze tuin is 6 hectare groot en daar worden veel gewassen verbouwd.
Momenteel zijn ze de tuin aan het klaar maken om gewassen op te gaan verbouwen. Doordat er veel los lopend wild in de regio rond loopt is het van belang om een omheining rondom de hele tuin te maken. Door deze omheining zal de opbrengst van de tuin essentieel vergrootten.

Mijn vraag aan alle lezers:

Zijn er liefhebbers van dit forum die mij/ons tegen een mooie prijs kunnen helpen aan twee 4x4's en een off-road motor.
Ook tips zijn enorm welkom.
We hebben een aantal wensen aan de voertuigen:

4x4’s:
-   4wd
-   4 zitplaatsen
-   Handgeschakeld
-   (liefst) Diesel

Off-road motor:
-   600 CC
-   Ketting aandrijving
-   1 of 2 cilinder

Wie o Wie kan ons helpen aan mooie voertuigen waarmee we naar Gambia kunnen rijden en daar voor een mooie prijs kunnen verkopen??

Voor informatie over wat wij gaan doen kijk op http://www.teambresla.nl of http://www.facebook.com/teambresla.

Met vriendelijke groet,
Bram van der Salm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 730
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2014, 09:23 »
Xl600r is dat wat ?
Mag voor 500 eu weg.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2014, 11:33 »
Wow super!
Een Honda XL 600 R past precies onze wensen voor de motor.
En zeker de prijs is ook zeer mooi!
 
Heb je wat specificaties (leeftijd,kilometers,staat) en een paar fotootjes?
 
Bijvoorbaat dank,
Bram

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2014, 14:30 »
Ik neem aan dat het de bedoeling is ook in Africa aan te komen??
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2014, 15:00 »
Hoi Dutchie,
Het is inderdaad ook een wens om voertuigen te vinden die ook verkocht worden in Gambia. Dit is vooral omdat dan de reserve onderdelen makkelijker te verkrijgen zijn.
Wat ons door ervaring deskundige verteld word, is dat alle grote merken aanwezig zijn in Gambia. Maar tegenwoordig zijn 'kleinere' merken daar ook goed te verkrijgen. Ik spreek dan over een SsangYong.
Mocht je iets hebben, meld het merknaam en dan kijk ik of het gewenst is daar.
mvg,
Bram van der Salm

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2014, 15:11 »
Laat je dan hier maar geen rotzooi aansmeren  :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2014, 16:10 »
Geen nood, zodra je in Afrika bent kan je alles repareren. Neem aan dat de route via de West-kust zal lopen (Marokko, Mauretanie, Senegal)? Leuke reis, heel veel plezier! Heb het ooit met een Peugot 305 gereden, moet met een XL600R ook lukken hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 730
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2014, 16:35 »
Bouwjaar ik dacht ik dacht 86, km.st. veel.
Slijtagedelen matig.
Loopt goed, start erg goed, lekt wat olie, verbruikt niet.
Verlichting werkt niet, accu laadt niet bij.
Bedrading voor de leeftijd vrij goed.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2014, 16:46 »
Jullie weten het vast, maar kijk met het verkopen van de motoren wel even hoe je dat gaat oplossen met een carnet de passage die je hebben moet. Kan anders nog wel vervelend duur worden.
Veel plezier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2014, 18:14 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Normaal gesproken mag je een ouder dan x (ik weet niet meer hoeveel) jaar voertuig niet in Senegal invoeren en verkopen. Geldt dat niet met deze organisatie? (is dat Amsterdam-Dakar?)


Dan wordt het doel gelijk al een stuk beter, een leuke rit heen en makkelijk terug vliegen.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2014, 18:41 »
Kennis van me heeft het vorig jaar met een citroen AX gedaan.
http://www.goforafrica.nl/

Auto weegt en kost weinig en is betrouwbaarder dan menig 4x4.
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2014, 19:01 »
Ik heb in 2007 meegedaan met de A-dam -> Dakar,
We hadden ook geen Carnet passage nodig, omdat de orga geregeld had met de douane dat de hele groep onder hun begeleiding door Senegal ging.
Helaas was daar weinig lol aan te beleven, had daar graag zelf rond willen rijden ipv van een douane konvooi.
Ik ben op een Honda Dominator geweest, beestje heeft geen klap verkeerd gegeven,
( tip van Flip, als t de A-dam dakar orga is) doe je dingen die je zelf wil doen, gaan bekijken, voor je in douane konvooi gaat, dan is er echt de lol af
En misschien heeft http://www.offroadcentrum.nl een mooie " budget bommer staan voor deze reis.
In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen, en de reis.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2014, 22:01 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Normaal gesproken mag je een ouder dan x (ik weet niet meer hoeveel) jaar voertuig niet in Senegal invoeren en verkopen. Geldt dat niet met deze organisatie? (is dat Amsterdam-Dakar?)
Daarom ook Gambia en niet Senegal vermoed ik

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: 4x4's en Off-road motor gezocht voor goede doel!
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2014, 09:45 »
Het is de bedoeling dat we in marokko een stuk door de sahara gaan rijden. Maar daarna door richting naar de westkust.
 
dit is de route: http://www.teambresla.nl/?page_id=87
 
De organisatie heeft inderdaad ook een begeleid rijden door senegal geregeld.
Verder heeft de organisatie veel ervaring met het rijden naar Gambia. Dus ik verwacht dat dat geen probleem is.