Klopt, maar deze review is gisteren pas uitgekomen. Vermoed dat deze in het filmpje idd MY 2016 is, dus die hadden ze vorig jaar ws ook al. MY 2017 zijn nog niet uit, zijn ook geen specs van bekend.
Wat opviel is dat het gas veel soepeler ging dan bij de gecarbureerde versie. Maar dat het vermogen en halfgas best bruut / plots uitkwam. Lage toerentallen was hij idd heel mak, net als de 498.
Stuurgedrag is bij beiden voorbeeldig; veel mooier / koersvaster in bochten dan bijv. de Husa met gekanteld blok; die was altijd wat licht op het voorwiel, maar toch ook wel trefzeker. Zeker als je het vergelijkt met een DRZ / RMZ.
De uitlaat van de 498 is wel anders; zo'n Krizman principe dat een beetje turbineachtig geluid maakt. Dat is bij de 480 helaas weg. Beiden zijn ze overigens keurig stil.
Groot voordeel van de 480 is dat hij nog steeds met kick komt, wat je van de meeste KTM / Husa modellen niet meer kon zeggen. Op de Springride had ik 's nachts de GPS laten aanstaan / doorladen. Accuutje had het heel zwaar en met 1 trap liep de rode italiaanse schone.