Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro rijders gezocht Limburg / omgeving Roermond  (gelezen 1273 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Enduro rijders gezocht Limburg / omgeving Roermond
« Gepost op: 02-07-2016, 23:13 »
Hallo,


Ik ben nieuw op het forum en nieuw binnen de endurosport en daarom op zoek naar mederijders om mooie ritten mee te maken in Limburg / Noord Belgie. Sinds gisteren de trotse eigenaar van een KTM 350 en die al fantastisch kunnen uitproberen in de Brabantse bossen.
Ik rij vanaf mijn 8e (nu 38), heb gecrost dus kan op een enduro ook redelijk uit de voeten.


Omdat ik zelf in Amsterdam woon, maar met een Limburgse schoonfamilie ken ik verder geen endurorijders in de omgeving. In het weekend vaak in het zuiden te vinden (motor staat in St. Joost).


Lijkt me mooi om te kunnen aanhaken bij een paar enthousiastelingen om ook het offroad deel van Limburg wat beter te leren kennen!
KTM 350 EXC-F 2017 model

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: Enduro rijders gezocht Limburg / omgeving Roermond
« Reactie #1 Gepost op: 03-07-2016, 20:03 »
in combinatie met je andere draadje ( waar je om routes vraagt) kan/wil ik je
zeggen dat er noord/west en oostelijk van Roermond (bijna) niks legaal off/allroad te rijden is.

Gemeente leudal is een mooie omgeving maar waar je daar pakweg 10 jaar geleden
nog overal mogelijkheden had zijn die nu echt wel verdwenen.
Vanaf Weert wordt het ietsjes beter , maar ook dan moet je de weg weten , routes heb
ik daar helaas niet voor je.

Zuidelijker in limburg , weet ik sowieso niks , de keren dat ik daar op een motor ben geweest
heb ik in 99% van alle onverharde paden een verbodsbord gezien , wat er legaal is zijn enkele
grindwegen , dus niet echt leuk op een kTM 350

Brabant bied wel wat mogelijkheden , maar mocht je daarheen gaan , wil je dan aub wel
legaal blijven.
Ik weet het , velen gaan er illegaal de bossen in , maar daarom zijn er ook al 0TR's afgelast
controles opgevoerd en duizenden verbodsbordjes bijgezet , en als het zo doorgaat is er
daar straks ook niks meer te rijden

Klinkt als een standaard zeik verhaal van een betweterige pisvinger , maar omdat ik hier voor
de ARM-ers jaarlijks een gratis 2 daags Off/allroad evenement organiseer in Brabant
en noord limburg (wat steeds moeilijker wordt) vraag ik gewoon om een beetje begrip.

Zo weer een hele lap tekst en heb je er wsl niet eens mee geholpen  :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Enduro rijders gezocht Limburg / omgeving Roermond
« Reactie #2 Gepost op: 03-07-2016, 21:52 »
Ik begrijp je zorg helemaal, maar dat spreekt ook wel een beetje voor zich. De balans bewaken tussen een ritje rijden in de weekenden buiten de officiƫle ritten zonder het daarbij meteen te verpesten voor alle mede-rijders.
Voorkeur uiteraard voor de legale routes. Mocht er dan een ander stukje tussen zitten dan helpt het denk ik ook niet als men op een zondagmiddag met mooi weer gaat rijden en alle mountainbikers of wandelaars e.d. de stuipen op het lijf jaagt. Op een goeie regenachtige dag is die kans natuurlijk weer een stuk kleiner.
Voor de mooi weer dagen is Bilstain gelukkig ook niet al te ver weg.
KTM 350 EXC-F 2017 model