Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Niet op het asfalt: wat mag eigenlijk wel en niet?  (gelezen 737 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Niet op het asfalt: wat mag eigenlijk wel en niet?
« Gepost op: 11-05-2017, 19:17 »
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn motorrijbewijs heb gehaald (jaartje of 15-20 geleden). Ik heb nooit veel gereden, maar sinds ik mijn Trickertje heb, ben ik de ongeasfalteerde weggetjes aan het ontdekken.

Ik rijd regelmatig wegen in zonder verbodsbord (duidelijk weggesleten bandensporen), en kom dan aan het eind toch bij onmogelijke wildrooster-constructies of onhandige poorten, met aan de andere kant... juist ja!... een verbodsbord om de weg vanuit die kant in te rijden.  ??? :confused:

Een (ingezaaide) akker blijf ik sowieso uit weg. En als er een verbodsbord staat, dan rijd ik er ook niet in. Maar als er geen borden staan? Wat mag er dan eigenlijk wel en niet? Grasbanen langs de slootkant? Tractorpaden tussen de akkers? Karresporen zonder verbodsbord? Bospaden zonder verbodsbord (en ook geen "officieel" groen wandelpadbord)?

Dus, wat mag eigenlijk wel en niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Niet op het asfalt: wat mag eigenlijk wel en niet?
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2017, 19:27 »
Een bekent probleem! 100% volgens de weg en verkeerswet kan ik het niet uitleggen, maar zoals ik het doe.


bestaande paden ongeacht waar: zolang er geen verbodsbord staat maak ik er gebruik van.


slootkanten/taluten etc. officieel zijn ze van rijkswaterstaat als ik me niet vergis. Ik maak er wel gebruik van, maar blijf uit de sloot zelf weg. (sommigen zien daar ook een uitdaging in ;) )


Mocht je een pad inrijden zonder bord, maar aan de andere kant van het pad staat dan wel een verbodsbord, dan kun je je de eerste keer beroepen op onbekendheid. Houdt ook stand in de rechtszaal. Een tweede keer niet.


my 2cents!


Veel plezier met de zoektocht naar avontuur en mooie paden. Houdt daarvoor ook de events hier in de gaten! Vrij voor iedereen van elk niveau, zolang je maar code groen opvolgt!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Niet op het asfalt: wat mag eigenlijk wel en niet?
« Reactie #2 Gepost op: 11-05-2017, 19:29 »
Bedankt voor de reactie & tips.
Gewoon doorgaan waar ik mee bezig was, dus  :D

Wat is code groen?

Edit: ik heb het gevonden.
Code groen spreekt (wat mij betreft) voor zich!