Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: VERKOCHT Mooie complete BMW R1200GS DOHC  (gelezen 211 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 626
VERKOCHT Mooie complete BMW R1200GS DOHC
« Gepost op: 13-04-2023, 20:14 »
Voor de BMW ben ik op zoek naar een nieuwe eigenaar. Ik wil de KTM klaarzetten en daar wat op rijden en zolang de BMW er staat heb ik ook minder drive, merk ik. Hieronder de hele tekst van Marktplaats.
Vraagprijs € 8250 (Er is natuurlijk een ARM korting. En als een ARM'er hem verkoopt, dan staat daar natuurlijk een cadeau tegenover. ;) )





Heb je nu al zin in het voorjaar? De zon op je rug, het asfalt slingerend voor je uit terwijl jij met volle teugen geniet? Dan heb ik hier de motor voor jou om eindelijk die gedroomde motorreis te gaan doen. Of misschien om die stap te maken om woon- werk niet meer in de auto of het openbaar vervoer te doen, maar op een motor waarmee je de kilometers met speels gemak wegwerkt. Welkom bij de BMW 1200GS DOHC uit 2010. Zo’n beetje de meest bekende motor van Nederland, omdat je er ook alles mee kunt. Of je nou je boodschappen wilt halen, lekker uit wilt waaien, of eindelijk eens de zon in de Middelandse Zee wilt zien zakken, dit is er de motor voor. Met net 90.000km is het ook een motor die nog maar net ingereden is naar GS standaarden.
Waarom doe ik hem dan weg, hoor ik je denken. Ik heb wat ander speelgoed aangeschaft en de BMW wordt waarschijnlijk voorlopig minder gebruikt, dus als iemand er zin in heeft, dan doe ik die er graag een plezier mee.





Deze motor is heel compleet uitgerust en altijd goed onderhouden. De optielijst is in 2010 goed aangevinkt en daarom heeft deze motor natuurlijk ABS, maar ook het automatische veersysteem ESA van BMW. Een genot om met een druk op de knop aan te kunnen passen of je alleen rijdt, met z’n tweeën en dan ook nog met of zonder baggage. De hoogte wordt daarbij ook automatisch aangepast. Veren doet de BMW nog wat beter dan normaal, door de Hyperpro veren voor er achter.





Ronduit ideaal is ook het RDC waardoor je altijd ziet op welke spanning je banden staan. Het is over met het gerommel met een bandenspanningsmeter voor elke rit, want een druk op de knop vertelt je precies waar je aan toe bent.





De BMW zit natuurlijk vol met comfort, zoals de handvatverwarming en de zadels van het Adventure model, waardoor je net iets lekkerder zit. Je ziet ook meer door de LED lampen en anderen zien jou ook beter door de LED knipperlichten. Dat comfort vraagt er natuurlijk om om op reis te gaan, dus is deze GS ook voorzien van drie variokoffers en een tanktas. De variokoffers werken natuurlijk allemaal op dezelfde sleutel, waardoor je maar een sleutel bij je hebt en de tweede sleutel veilig thuis kunt laten als reserve.





Motorisch is de GS voorzien van een AFXied module en hij is daar ook op afgesteld. De Leovince titanium uitlaatdemper spaart wat gewicht achter en geeft een mooie brom, zonder dat het schreeuwerig wordt. Eventueel is de originele demper nog aanwezig. Het blok is uitgerust met cilinderkopbeschermers.





Verder heeft de GS een setje spiegels gekregen van de nieuwere R1250 en een Wunderlich Mudsling binnenspatbord, waardoor de rommel niet overal zit. Er zit een RAM mount kogel boven het dashboard waardoor je eenvoudig navigatie kunt monteren en laden bij de schakelbare USB aansluiting. Er is nog geen 300km geleden een beurt uitgevoerd inclusief wissel van de remvloeistof. Er zijn heel veel rekeningen (digitaal) aanwezig bij deze motor.


Voor de duidelijkheid, de GS hoeft niet weg. Het is een heerlijke motor en ik rij er met plezier op. Op een “wat is jouw laagste prijs” antwoord ik daarom altijd met “er staat een vraagprijs bij”. Misschien wil ik wel wat inruilen, maar dan wel tegen realistische prijzen. Ik ben een liefhebber van auto’s en motoren, dus wie weet.


Hieronder nog even het lijstje met de uitrusting van de BMW:


Technisch:
  • ESA - Elektronische vering
  • ABS - Antiblokkeer remmen
  • ASC - Stability control
  • RDC - bandenspanning sensoren
  • BMW Alarm
  • AFXied
  • Leovince titanium uitlaatdemper (gemonteerd)
  • BMW uitlaatdemper (los erbij)
  • Hyperpro progressieve veren voor en achter
  • Wunderlich Mudsling binnenspatbord
  • BMW cilinderkopbeschermers
Comfort:
  • Zadels van GS Adventure (iets hoger)
  • Vario zijkoffers
  • Vario topkoffer (zitten wat krasjes aan de zijkant door wat onhandigheid met een garagedeur ;) )
  • BMW Tanktas
  • LED lampen, Cyclops dim- en grootlicht
  • LED Knipperlichten
  • Handvatverwarming
  • R1250 spiegels
  • RAM mount kogel boven dashboard
  • Schakelbare USB aansluiting dashboard
  • Twee sets sleutels met afstandbediening