Dat klopt, het 640 achterwiel past ook gewoon met juist uitvullen. Daar heb ik jaren mee gereden in mijn ex TT600R.
De TTR heeft al een extra olieleiding vanaf de
oliepomp oliefilterbehuizing naar de versnellingsbak om de 5e versnelling van meer olie te voorzien. Normaal zou deze aardig heel moeten blijven. Zit er op jouw blok nog een stalen olieleiding met twee banjobouten bevestigd?Zie het tweede plaatje, nummer 4 en het laatste plaatje nummer 3:
Nog wat punten ter overweging tijdens je revisie. De lagers kan je verwijderen en plaatsen door de carters te verhitten tot 100*C op een kookplaatje. Dan vallen ze er zo uit en in. Tijdens het rijden wordt de olietemperatuur 135*C op de snelweg en loopt de olietemperatuur de schaal van 145*C uit als je serieus offroad rijdt. Lagers liggen dan dus los te draaien in de carterpassing en dit is ook te zien aan de sporen. Voor montage kan je kiezen voor hoge temperatuur en sterkte lagerpassing zoals Loctite 620.
Ook heb ik bij de revisie er voor gekozen om bepaalde aanhaalmomenten flink te verhogen. De tandwielen op de krukas en op de balansas laten zien dat ze in bedrijf op de as staan te dansen. Na verloop van tijd kunnen ze ook hun borging los werken. Hierdoor staan ze te klapperen tegen hun spie die de positie bepaald. De spie scheurt af, de balansas verliest zijn timing tegenover de krukas en op een gegeven moment slaat het gewicht van de balansas tegen het bigend van de krukas. Op dat moment kom je ongepland tot stilstand doordat de carters uit elkaar gedrukt zijn door al het geweld.
Op basis van die bevindingen heb ik de balansas op een moment van 120Nm vastgezet met schroefdraadborging (origineel wordt 60Nm voorgeschreven). De moer op de krukas heb ik op 200Nm vastgezet met schroefdraadborging (tegenover 120Nm origineel). De tandwielen op de balansas en de krukas heb ik ook vast gezet met Loctite 620.
Veel succes met de revisie!