Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nieuwe KTM 640 Adventure hapert  (gelezen 7059 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #30 Gepost op: 16-11-2006, 19:27 »
Ok ...... Daarnet mijn Adventure weer opgehaald bij Brouwer, er zat wat water in de vlotterbak, schijnt te maken te hebben met een slangetje van het vacuum systeem waar water door naar binnen kan ..... moet ik op letten als ik door diepe plassen ga (niet dat er iets aan te doen is maar dan moet ik hem schoonmaken) voorts hebben ze er een zwaardere vlotter in gezet, daarmee zou het haperen in kuilen tot het verleden moeten behoren ...... en ik kreeg nog een standje dat ik het luchtfilter vaker moet wisselen ...... elk weekend een schone dus. Nu maar hopen dat het beter is, 24 nov in Harfsen merk ik het wel ..... dit weekend kan ik helaas niet (ga naar Parijs).

Vooralsnog bedankt voor alle adviezen, als het nog niet goed is ga ik in de slag met KTM want een nieuwe Keihin kost bij Brouwer 1150 eugies ...... 600 voor een 2e hands en ze lijken niet erg veel zin te hebben in meer inspanningen

gr. Martijn
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #31 Gepost op: 17-11-2006, 00:22 »
Is dat slangetje het slangetje van de EPS?
Dat systeem kan je namelijk helemaal eraf halen, het zorgt ervoor dat je in zijn tweede en derde versnelling bij een bepaalde snelheid een open verbinding met de buitenlucht komt boven je membraam. Hierdoor reageert de motor wat trager. Gewoon de stekker van het relais afhalen en klaar. (of de boel helemaal eraf halen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #32 Gepost op: 17-11-2006, 08:46 »
.......en ze lijken niet erg veel zin te hebben in meer inspanningen

 :o
Da's nog eens een goeie aftersales bedrijven >:(

Ik hoop maar dat je probleem hiermee opgelost is.


GJ :-\
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #33 Gepost op: 19-11-2006, 22:11 »
er zat wat water in de vlotterbak, schijnt te maken te hebben met een slangetje van het vacuum systeem waar water door naar binnen kan ..... moet ik op letten als ik door diepe plassen ga (niet dat er iets aan te doen is maar dan moet ik hem schoonmaken) voorts hebben ze er een zwaardere vlotter in gezet, daarmee zou het haperen in kuilen tot het verleden moeten behoren.
gr. Martijn

Sterk verhaal, maar makkelijk zelf te checken door de volgende keer zelf de vlotterbak af te tappen.

En een zwaardere vlotter???????
Iemand een idee wat ik me daar bij voor moet stellen?

Hou ons op de hoogte!

Groeten en succes,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #34 Gepost op: 20-11-2006, 11:34 »
Ok ...... Daarnet mijn Adventure weer opgehaald bij Brouwer, er zat wat water in de vlotterbak, schijnt te maken te hebben met een slangetje van het vacuum systeem waar water door naar binnen kan ..... moet ik op letten als ik door diepe plassen ga (niet dat er iets aan te doen is maar dan moet ik hem schoonmaken) voorts hebben ze er een zwaardere vlotter in gezet, daarmee zou het haperen in kuilen tot het verleden moeten behoren ...... en ik kreeg nog een standje dat ik het luchtfilter vaker moet wisselen ...... elk weekend een schone dus. Nu maar hopen dat het beter is, 24 nov in Harfsen merk ik het wel ..... dit weekend kan ik helaas niet (ga naar Parijs).

Vooralsnog bedankt voor alle adviezen, als het nog niet goed is ga ik in de slag met KTM want een nieuwe Keihin kost bij Brouwer 1150 eugies ...... 600 voor een 2e hands en ze lijken niet erg veel zin te hebben in meer inspanningen

gr. Martijn

Ik heb nog nooit gemerkt dat brouwer zich inspant voor alles wat geen crosser is (dus Adventues) of als het geen bekenden zijn van de plaatselijke crossbaan. Rij daarom liever door naar oberhausen. Daar spannen ze zich wel in.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #35 Gepost op: 25-11-2006, 14:37 »
Gisteren in Harfsen het vrijdag rondje over het endurotraject grotendeels (er vrij hard vanaf gestuiterd in een maisveld) gereden ..... en raad eens wat?! .... niet een keer gehapert noch afgeslagen, het lijkt alsof de ingrepen de Brouwer gedaan heeft afdoende zijn.

Waanzinnig evenement trouwens in Harfsen

 :) :) :)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #36 Gepost op: 26-11-2006, 21:52 »
Tof man!!! Hebben ze dat toch mooi voor je opgelost.
Ben ik wel heeel benieuwd wat dat nu voor een vlotter is.
Heb dat nooit eerder gehoord en nu lijkt dat zo maar de oplossing te zijn.
Zullen ze bij Keihin niet leuk vinden :-)

Als je dat ding ooit losschroeft wil je dan 's een foto maken?
Of nog beter, nog 's aan Brouwer vragen?

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: nieuwe KTM 640 Adventure hapert
« Reactie #37 Gepost op: 27-11-2006, 20:27 »
Ga ik zeker doen .... een foto maken en aan Brouwer vragen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007