Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reparatie lekke tank.  (gelezen 5226 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #15 Gepost op: 17-11-2006, 23:47 »
Echnie Mark, maar op eBay zit een Duitser die alle kleuren lasdraad verkoopt, en dan ook nog in elke gewenste samenstelling. Ook de bijbehorende gereedschapjes.
Ik heb dat toen gekocht, en bij de schadeafdeling van Motoport een zootje kapot plastic gehaald, en het mezelf een beetje aangeleerd. Het gaat eigenlijk net als elektrisch lassen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2006, 07:28 »
 :D

'T was maar een vraag  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #17 Gepost op: 18-11-2006, 10:33 »
Kunststof is vaak te lassen, maar probleem is gereedschap en soort. Je moet het juiste lasmateriaal hebben, en daar heb ik geen idee van. En het juiste gereedschap, dat is een nauwkeurig geregelde elektrische fohn, die je goed kan instellen.

Ik heb zelf weleens kunststof leren lassen namelijk. Echter geen gereedschap er voor.
Mocht er behoefte zijn aan een goede electronisch geregelde fohn dan heb ik die hier liggen !!
inclusief een toevoermondje om strookjes plastic toe te voegen. (heb er met succes linoleum mee gelast)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #18 Gepost op: 18-11-2006, 19:45 »
Ik denk dat repareren de beste optie word, hopelijk is dat een betrouwbare optie.
Direct aan het omcirkelde gouden schroefpuntje van roos haar tank zit een scheurtje van 2 mm bij mijn tank, niet iets waar ik zelf aan wil beginnen dus.
Roos, als jij die lasser wil opzoeken voor me ben ik heel blij :)

Garantie zal echt niet lukken door die gaten welke er in geboord zijn door een vorige eigenaar.
nu de tank opgedroogd is en schoon op ze kop ligt is het scheurtje te zien, dat geeft al wat meer vertrouwen dan het gerepareerd kan worden. Ben alleen bang dat ik dan weinig vertrouwen meer in die tank heb voor een lange reis of rally..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #19 Gepost op: 20-11-2006, 12:32 »
Heb het draadje terug gevonden:

http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=1099.0

Die van mij was:

Roks Autoschade in Hoeven
WIM ROKS AUTOSCHADE.
HERMANSSTRAAT 17
4741 TR HOEVEN NIEDERLANDE
Tel. +31 (0) 165-502630 Fax +31 (0) 165-504828.
Vragen naar Ben, die heeft deze gemaakt.

Maar Erwin noemde er nog een:

H&J motorparts
Aalsmeerderdijk 630
1435 BW Rijsenhout
06 2261 4090
0297 346 996

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #20 Gepost op: 20-11-2006, 12:35 »
Thank you!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #21 Gepost op: 20-11-2006, 13:53 »
Die tanks zijn vaak van polypropyleen of polyethyleen. Het moet er trouwens ook opstaan ergens; een driehoek gemaakt van pijlen met daarin een paar letters.

PP en PE zijn in ieder geval niet (goed) te lijmen of chemisch te lassen, maar wel thermisch. De verbinding doet niet onder voor het origineel, dus je kunt er met gerust hart een rally mee rijden.

Zelf heb ik trouwens alleen ooit PVC plaat gelast, en dat was ongeveer even moeilijk als een mooie kitrand aanbrengen; niet zo moeilijk dus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #22 Gepost op: 20-11-2006, 17:55 »
De verbinding doet niet onder voor het origineel,.....

Hoe kom je aan die wijsheid??
Bij mijn weten is de verbinding echt veel minder te belasten omdat de lange molecuulketens zijn gebroken....
Ik zou er toch niet het maximale van verwachten.

Groeten,

Fr@venture


Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #23 Gepost op: 20-11-2006, 18:14 »
Da's me verteld door dezelfde persoon die me de heteluchtfohn en PVC lasstaaf in m'n handen drukte. Ik ging er maar even vanuit dat-ie gelijk had.

Maargoed, zelfs als de eindsterkte maar 30-50% van het origineel  zou bedragen (dat haal ik met het verlijmen met MEK van polycarbonaat, en het is de enige kunststofverbinding die ik ooit zelf getest heb op sterkte), dan nog heb je vaak op het punt waar gelast is extra materiaal. Buiten dat moet 50% eindsterkte gewoon genoeg zijn, anders krijg je zowiezo problemen als de tank ouder en brosser word.