Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Anarchie in de kuil  (gelezen 1171 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Anarchie in de kuil
« Gepost op: 20-11-2006, 11:40 »
Gisteren Lichtenvoorde overgeslagen. Was geloof ik geen verkeerde keuze. Ben daarom maar ff een paar rondjes in de kuil in IJmuiden wezen crossen (500 meter van huis ;D), maar wat ik daar aantrof! Echt iedereen rijdt als een dolle door elkaar heen. Je kent het wel, van die types met londsdale petjes op en zonder helm of andere pbm's als een dolle alle kanten op. Hou mijn hart vast. Ben snel weer weggegaan want dat vraagt echt om ongelukken. Ze komen je echt van alle kanten als een idioot tegemoet! Maar ja, de plekjes die er nog zijn worden steeds drukker want iedereen wil rijden..... Jammer om te zien dat de geschiedenis zich gaat herhalen.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #1 Gepost op: 20-11-2006, 13:09 »
Dat is zeker jammer. Dit is ook 1 van de reden geweest dat het verboden werd om in het Westelijk Havengebied te rijden.
We zijn als Team Dakar wel naar Lichtenvoorde geweest. Voor mij en Werner was het de eerste keer om zo'n georganiseerde rit te rijden met zoveel liefhebbers. Met onze TTR's hadden we zo'n beetje de zwaarste fiesten. Renske komt daar uit de buurt en rijdt wel vaker dat soort ritten. Weinig vrouwelijke deelnemers. Naast Renkse en Mirjam Pol misschien maar 1 andere dame gezien.
Het was slecht weer en het terrein was zwaar. Ik heb nog nooit zo veel modder gezien. De organisatie heeft de rit op een gegeven moment ook stop gezet. Er waren ook diversen ongelukken gebeurd. Maar het was wel een geweldige ervaring. Volgend jaar weer, met hopelijk iets minder modder.

http://www.motofotoservice.com
http://www.fotothing.com/naarDakar/archive/start=0

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #2 Gepost op: 20-11-2006, 21:06 »
En er wordt behoorlijk gezopen en geblowd, flesjes worden op de weg kapot gesmeten, er wordt afval gedumpt, alles blaast vlak langs elkaar. Soms ben ik eerst een half uur bezig met glas oprapen. Aan de ene kant is de anarchie mooi, wees blij dat er niets gereguleerd is. Maar zoals je ziet kan niet iedereen met die vrijheid omgaan.

Je kan er op wachten tot het afgesloten wordt. :'(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #3 Gepost op: 20-11-2006, 21:13 »
Vrijheid (anarchie) komt met verantwoordelijkheid....jammer genoeg kan niet iedereen dat aan  :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #4 Gepost op: 20-11-2006, 22:12 »
Ik heb serieus overwogen om op een of andere manier die verantwoordelijkheid naar me toe te trekken. Overleg met de terreineigenaar, komen tot een soort gedragscode voor de gebruikers, actief meewerken aan naleving ervan. Maar volgens mij is het een gebed zonder end en een ondankbare taak, gezien de enorme varieteit van de bezoekers.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #5 Gepost op: 21-11-2006, 07:26 »
Je krijgt veel dank van de wel willenden,maar de rest trekt zich er niks van aan,zoals altijd. :(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2006, 08:30 »
Tja, da's inderdaad waar...maar als niemand wat doet...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Anarchie in de kuil
« Reactie #7 Gepost op: 21-11-2006, 09:21 »
Je krijgt stank voor dank en aan het eind van het liedje is het verspilde moeite en gaat het alsnog dicht.

Je krijgt nu een discussie die allang is gevoerd. Wij zijn de groep waar ze alles mee kunnen doen omdat we te klein zijn en te weining maatschappelijke draagkracht hebben.

Je moet het gewoon slikken en illegaal rijden buiten de officiele evenementen om.