Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEZOCHT: Los MTB frame  (gelezen 1255 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
GEZOCHT: Los MTB frame
« Gepost op: 05-12-2006, 13:16 »
Beetje off-topic :-X maar moet toch mee doen met alle ARM trends; heb tenslotte ook al een DRZ 8)

Ben op zoek naar een MTB frame met verende voorvork en geschikt voor Ahead set en V-brakes.

Zijn die los te krijgen en zo ja hoe en waar moet ik op letten? Zelf ben ik 190 cm dus een grote maat lijk me wel handig. Bij racefietsjes was dat voor mij 63 cm, hoe zit dat bij MTB? Is hardtail toch verstandiger dan full-suspension? En hoe zit het met V-brakes t.o.v. schijfremmen?

Ik heb thuis nog bakken vol met MTB onderdelen, waarmee ik zo'n frame denk te kunnen afmonteren. Vandaar de V-brakes en A-head set. Of is het toch verstandiger ook naar een nieuwe of goede tweedehands MTB te kijken?

Helaas kan ik er 10 december niet bij zijn vanwege een brommerritje ;D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #1 Gepost op: 05-12-2006, 15:00 »
Heb nog wel een DR600 frame voor je staan ;D. Geloof dat MTB standaard 2 maten kleiner moet zijn dan racefiets. Je moet wat makkelijker bij de grond kunnen zonder met je kruis op de horizontale stang te komen. Verder zie ik het nu niet in van full suspension in NL, als je wild downhill gaat rijden (over boomwortels of keien) dan wel.
V-brakes voldoen bij mij prima. Veel remmen is verlies maar soms wel noidig. Als je schijfremmen wilt neem dan geen mechanische (of bestaan die al niet meer?). Er zijn ook heel wat bedrijfjes die eigen frames afmonteren met kwaliteits spul, Red Bull is er bijvoorbeeld een. Misschien dat je zo'n frame kan kopen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #2 Gepost op: 05-12-2006, 15:06 »
Als je schijfremmen wilt neem dan geen mechanische (of bestaan die al niet meer?).

Jawel die bestaan nog, heb zelf hydraulishc en de ATB van vrouwlief mechanische "AVID" en wonderbaarlijk werken die net zo licht enige nadeel werkt van 1 kant. Die hydraulische die ik heb "Juicy 5" heeft 2 cilinders druk dus minder de schijf uit het midden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #3 Gepost op: 05-12-2006, 16:17 »
Hee Maarten, ik heb nog een complete MTB staan met een goede en bijna nieuwe afmontage. Het is mijn oude fiets waar Miranda een paar keer op gereden. Ze moet eigenlijk een maatje kleiner frame dus deze zou sowieso voor de zomer de verkoop ingaan.

Ik weet niet wat je budget is maar misschien is het wat voor je? Stuur wel een paar fotootjes, als je interesse hebt bel je maar ff.

Gr. Erik.

Ben er 10 december ook niet bij.. fiets is er klaar voor, ikke niet :confused: Na vorige winter helemaal niet meer gefietst maar daar komt weer verandering in!


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #4 Gepost op: 05-12-2006, 18:32 »
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #5 Gepost op: 05-12-2006, 22:12 »
www.bikediscount.de

www.roseversand.de
Je bent me net voor.
Anders ga naar www.bikearena.nl  (mooie \Santos of Gost frames)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GEZOCHT: Los MTB frame
« Reactie #6 Gepost op: 05-12-2006, 22:41 »
Kheb hier ook nog een ATB frame van een Giant. Mag je zo meenemen. Balhoofd is alleen niet goed meer...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)