Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Eerste dodelijke slachtoffer in de Dakar  (gelezen 3468 keer)

Offline member

Re: Eerste dodelijke slachtoffer in de Dakar
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2007, 13:10 »
Vondt het wel meevallen met de aandacht.
Tis nooit goed of goed genoeg.

Men weet dat als je een dergelijke rally rijdt dat dit voor kan komen. Cest la vie

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2007, 14:01 »
Citaat
Statistics

The following list of statistics was provided in February, 2001 by Xavier Eguskitza, the renowned Basque chronicler of Himalayan climbing.  Although K2 is listed 3rd in the rank of danger, this is factoring in the total number of deaths. In other words the number of deaths is lower than other mountains, because few have attempted it, but of the few, the percentage of deaths is significantly higher than any mountain in the world.

It is said that if you were to summit K2 with a climbing partner, it is best to say your farewells well ahead the descent, because the statistics claim that one of the two will not come back alive. 46% of the attempts end in death.

Van deze site geplukt:http://people.bath.ac.uk/cwn20/dangers.htm
Hier hoor je in de media bijna nooit wat over :confused:
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2007, 14:08 »
Vondt het wel meevallen met de aandacht.
Tis nooit goed of goed genoeg.

Men weet dat als je een dergelijke rally rijdt dat dit voor kan komen. Cest la vie

Ben ik ook wel met je eens maar de relatieve onbekendheid van dit slachtoffer doet het lijken asof er iets minder ernstigs is gebeurt dan indertijd met Meoni of Cadecott en dat snappen we niet zo goed ......

Natuurlijk hoort dit erbij maar als één van je (weinige) echte vrienden hieraan meedoet ga je er toch anders tegenaan kijken en is zo'n evenement met meer emotie beladen dan vroeger toen het een waanzinnige woestijnrace was waar anonieme deardevils hun leven op het spel zetten.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

• DR-Z 400s '06
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2007, 14:24 »

Hoe kom je hier nou opeens bij?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

« Reactie #19 Gepost op: 10-01-2007, 14:52 »
Hoe kom je hier nou opeens bij?

Nou, wat is gevaarlijker als sport: Dakar op de motor of de K2 beklimmen
Een vergelijking waar je zelf mee mag doen wat je wil ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2007, 14:55 »
Volgens mij is het bij bergbeklimmers meer geaccepteerd dat ze hun leven in de waagschaal leggen ...... kolder natuurlijk  :-X
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2007, 16:32 »
Volgens mij is het bij bergbeklimmers meer geaccepteerd dat ze hun leven in de waagschaal leggen ...... kolder natuurlijk  :-X

Het is water naar de zee dragen, denk ik of beter appels met peren vergelijken.

Toen ik bij Mount Cook was hadden ze daar "het boek" liggen. In dat boek waren alle al overleden klimmers door de jaren heen in opgeschreven met hun personalia (schrijf je dat zo?) en ik kan je wel vertellen dat waren er meer dan 40, veel meer denk ik. In elk geval is de berg ergens vanaf begin 1900 beklommen, echt niet eerder. En dat is nog maar 1 berg.

Offline member

« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2007, 16:47 »

Leuk, van die statistieken die het aantal "gebruikers" niet meenemen.

De A2 is dus nog gevaarlijker dan de K2  :)
(zo uit m'n hoofd schat ik alleen het stukje tussen Utrecht en Amsterdam al)

Misschien moet ik voor de veiligheid maar Dakar gaan doen ipv naar m'n werk.  ;)

Offline member

« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2007, 17:33 »
 8) 8) 8) 8)

Offline member

« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2007, 19:07 »
Tja, de rally der rallies, iedereen gaat er voor. De toppers gaan er helemaal voo en die gaan tot het naadje. En ja, het gaat hard, en wie hard gaat kan hard vallen.

Als je geen doden of gewonden wilt, zal het wedstrijdelement er uit moeten, maargoed, dan is er geen Dakar-rally meer. Motorrijden is relatief gevaarlijk, offroaden ook (misschien wel net zo link, of nog linker in verhouding) en dusdanig hard is het helemaal bloedlink. Waarom doen we het? Tja.. waarom doe je aan een wedstrijd mee? Waarom bestaat een sport?

Evenzogoed is het erg triest, net zo triest als Meoni, Caldecott en (te) vele anderen..