Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei  (gelezen 1131 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Gepost op: 03-05-2007, 08:43 »
Wellicht een beetje laat om het nog te vermelden, maar 12 & 13 mei organiseert Xtravels een weekend in Bilstain. Inschrijven kan uiterlijk tot 6 mei. € 45 voor entree, kamperen en BBQ. www.xtravels.nl

Op initiatief van Steven gaan we met Alex, Jim en ik zei de gek maar, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Zijn er ARM-ers die daar al eens eerder hebben gereden en derhalve in het bezit zijn van tracklogs voor op de GPS (Garmin Quest). Ik ben er nooit eerder geweest en heb geen flauw idee wat me te wachten staat.
We horen het graag.

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2007, 11:57 »
Bilstain is niet zo groot dat je er tracklogs voor nodig hebt. Ik zou ivm met vaak vallen ook vooral al het overbodige van je motor aflaten.....

Bilstain is vooral veel klimmen en dalen en veel rotsen, vrij weinig op snelheid, maar heeeeel veeeeeel techniek oefenen.

Ik wil er ook al geruime tijd weer eens heen, maar zit een beetje in tijdgebrek met de voorbereidingen voor de OER. Ik moet even een planning voor mezelf maken, maar misschien kan ik dan alsnog wel mee.... Het is voor mij ook niet bijzonder ver..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2007, 19:52 »
Bilstain ligt net een half uurtje rijden voorbij Maastricht.  Het is een stukje afgezet vallei. Een klein beekje in het midden en aan weerszijden daarvan kan je de bergkanten (berg is eigenlijk een groot woord....heuvel weer te min  ;)) berijden via talloze paadjes en klimmetjes.
De nadruk ligt daar dus op trial en klimmetjes en afdalingen maken. Je komt steeds weer onder bij het beekje terecht.
Na een dag heb je het daar wel gezien. .... alhoewel.... 't spelen daar blijft leuk.
Er rijden ook 4x4's en trialmotortjes en er is een supermotardbaan.
FF doorrijden kan daar dus niet. Je moet het zien als een soort circuit maar dan met stenige pistes en bos en qua oppervlak net zo groot.

Neem maar extra handles mee  ;D
Als t nat weer is, is het er spekglad.
Wij hebben er met de auto en motor gereden. Leuk dagje pielen !
Veel plezier
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2007, 21:14 »
En als het warm is, is het daar HEET. De laatste keer dat ik er was was het overal al heet................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #4 Gepost op: 03-05-2007, 21:15 »
Ben daar een tijdje terug met zoontje geweest. Hadden het hele domein voor ons zelf!
Onwetende gekken waren we daar. ;D
 Met XT's gaan rijden terwijl alles nat was. Spiegelglad en heel, heel veel rots.
Levensgevaarlijk dus voor ons (weinig ervaring) en gelukkig zonder schade na een uurtje de boel verkennen en proberen
weer vertrokken.
Begripvolle belgen gaven ons nog geld retour ook.
Heb afgelopen weekend getraild en begrijp nu dat Bilstain een trail domein is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #5 Gepost op: 03-05-2007, 21:20 »

Heb afgelopen weekend getraild en begrijp nu dat Bilstain een trail domein is.


Niet in zijn geheel waar. De belgen houden er zelfs vier uurs enduro. verder ligt er nog een crossbaan en met geluk kun je daar ook op.
Ga een keertje met mensen die er vaker komen dan zie je dat het een mooi speelterein is.

Ik ga daar zeker weer naartoe met de ktm. ultiem grenzen verleggen is het voor mij in Bilstain. Elke hindernis is weer een feest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #6 Gepost op: 03-05-2007, 21:26 »
Ik zou heel graag een keer naar Bilstain gaan, maar dat weekend gaat me echt niet uitkomen. Heb dan de nodige avonden voor de baas besteed, inclusief een examen... Nee ik ga wel dan spelen in... je weet wel waar ;)

Misschien een idee voor een ARM-Bilstain weekend met k(r)amperen?
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #7 Gepost op: 03-05-2007, 21:27 »
Als ik er een lichter speelfietsje bij heb en 't is droog probeer ik het weer. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Weekend Bilstain met Xtravels op 12 & 13 mei
« Reactie #8 Gepost op: 04-05-2007, 09:39 »
Hoe wreed kan het leven zijn.....  :-\ juist dat weekeinde zit ik met partner en vrienden die dat weekeinde het Pieterpad gaan afsluiten in uitgerekend Maastricht! Loop ik daar, slechts enkele kilometers van Bilstain, dromend van waar ik eigenlijk had moeten zijn  :-[ Wordt uiteraard ook leuk en gezellig, maar toch....
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......