Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers  (gelezen 1050 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Gepost op: 26-02-2007, 08:58 »
Hoi,
Ik ben op zoek naar gebruikte zilverkleurige stuurverhogers (22mm/3,5cm) voor een Alp/dominator. Hoeven niet de mooiste te zijn, daar is Dominator ook niet naar :-)

Groet,
Herman

hlokhorst@zonnet.nl

(edit: vroeg eerst om 5cm exemplaren maar kwam erachter dat het 3,5 cm moet zijn)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2007, 22:42 »
ik heb bij de doelen in zaandam voor mijn XR +/- 2 cm (zou ik ff moeten na meten) stuurverhogers gekocht voor € 28. Moet bij jou ook passen
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2007, 00:51 »
Heb ik, zilver en 3 cm.

Vooruit lopend op het slagen van mijn ombouw.

Groet Marc

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2007, 10:02 »
Ik heb ook verhogers van 3 centimeter gekocht... maar nu blijkt dat de gaten ongeveer 2 mm te dicht bij elkaar zitten om ze op mijn DRZ te kunnen schroeven... Een vriend van me probeer de gaten nu uit te boren naar de buitenkant. Kijken of ze dan wel passen.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2007, 10:54 »
... maar nu blijkt dat de gaten ongeveer 2 mm te dicht bij elkaar zitten om ze op mijn DRZ te kunnen schroeven...


Niet alle brommers hebben dezelfde steekmaat als het gaat om stuurbevestiging. Een z.g.n. universele verhogingsset heeft dan ook sleuven/slobgaten i.p.v. ronde gaten om dit probleem te voorkomen.

@ Geert, je kunt wellicht proberen ze te ruilen ???
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2007, 11:30 »
Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de antwoorden! De oplossing is gevonden. Indien alles past krijgt de Dominator een stuur van een @, de zwarte 3,5 cm stuurverhogers van de Domi gaan naar de Transalp.

Groetjes,

Herman

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: gezocht: zilverkleurige stuurverhogers
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2007, 16:53 »
Ik heb ook verhogers van 3 centimeter gekocht... maar nu blijkt dat de gaten ongeveer 2 mm te dicht bij elkaar zitten om ze op mijn DRZ te kunnen schroeven... Een vriend van me probeer de gaten nu uit te boren naar de buitenkant. Kijken of ze dan wel passen.

ik had hetzelfde probleem, met stuurverhogers van TMV (merja wat is een naam he) voor iets van €28 of €26
gaten stonden niet helemaal recht tegenover elkaar, maar niets wat een ronde vijl niet kon verhelpen.
Bij een Suzuki DR 350 was dit trouwens
Sweaty, muddy, but happy