Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroadforum ?  (gelezen 1699 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Allroadforum ?
« Gepost op: 27-02-2007, 21:05 »
Het valt mij op dat steeds meer mensen hier over offroad en enduro praten, en zelfs tot aanschaf overgaan. :D

Ommekeer ?


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Allroadforum ?
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2007, 21:07 »
idd
het lijkt alsof het noppenforum niet meer bestaat

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Allroadforum ?
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2007, 21:14 »
dat komt omdat in Nederland weinig allroad is.
Lekker met de GS door harde gravele pistes kanllen, yep heerlijk, maar hoevaak doe je dat?
wil je toch wat zand pakken in Nederland dan kom je in nederlandse terreinen waar een dikke GS /allroad niet tot zijn recht komt.(alleen in de droge periode komt zo'n dikke redelijk tot zijn recht)
alleen de grote getallenteerde mannen/vrouwen komen dan goed weg met hun dikke bromer mijn inziens.
Wil je dan toch nog een beetje meekomen dan neem je een lichtere.
de allroad moet namelijk maandags weer naar het werk en weer terug.
Als ik de geldpest had dan zo ik met de gs overal proberen door te knallen(maar ook dan tegen de beperkingen aan lopen van mijn rijkwaliteiten), maar zoals gezegt, ik vindt hem nu te mooi om zomaar afteraggen, neem afstand van je motor lukt me met de GS niet.
Er was/ik had al eens zoiets geschrevn bij de buren.
hier



Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroadforum ?
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2007, 21:15 »
Dat komt door al die oranje mannetjes.  ;D  :P

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Allroadforum ?
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2007, 21:16 »
idd
het lijkt alsof het noppenforum niet meer bestaat
Op Noppenforum kan ik weer niet inloggen.
Ik denk dat er weer een of andere storing is.
Dit krijg ik te zien als ik noppenforum aanklik :

Could not connect to database to determine forumnumber.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroadforum ?
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2007, 22:32 »
Ik denk dat je ge banned ben Adje  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Allroadforum ?
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2007, 22:39 »
Ach, het begint bij een beetje naast de weg rijden, zandpaatje, je kent het wel. Daarna een roadbookritje en dan kom je er achter dat dat wel erg leuk is allemaal. En dan ga je steeds verder he....
En zoals de naam al aangeeft: allroad....kan je dus alle kanten mee op, van een dagje op de crossbaan tot een dagje supermotarden of zelfs mountainbiken!

Ach, het maakt mij allemaal niet zoveel uit, als je maar lol hebt.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroadforum ?
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2007, 08:37 »
Voor miij geen ommekeer, eerder het verder groeien van dezelfde liefhebberij: motorrijden, als het ff kan naast de weg. Het knallen over zandpaden, roadbookritten en vooral het rijden van rallyes en reizen dat blijft toch wel het ultieme genot! Dat ik nu ook aan het enduroën ben is omdat ik dat ook leuk vind en omdat het, zeker in dit seizoen, makkelijk te regelen is vanwege de vele evenementen. Dat er nu zoveel mensen over praten is denk ik omdat meer mensen deze beweging aan het maken zijn en dat zijn ook precies de groep met de meest actieve mensen op het forum. Dat maakt het weer makkelijker om dingen samen af te spreken, en uiteindelijk gaat het me daarom: ervaringen uitwisselen, informatie halen en brengen maar vooral ook AFSPREKEN  om samen dingen te ondernemen. Ik vind het best zo!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Allroadforum ?
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2007, 08:49 »
Let op,ik stel het niet ter duscussie,maar merk het alleen op, dat de interesse toeneemt voor het offroadrijden en enduro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroadforum ?
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2007, 09:11 »
Voor mij ligt dat vooral aan meer mogelijkheden en meer uitdaging.
De mogelijkheden om gezellig met een groep een roadbookritje te gaan rijden zijn beperkt en worden steeds beperkter. En dan is het nog een hele klus om er genoeg uitdaging in te stoppen. Voor de makkelijkere ritten pak ik dan wel de dikke twin, is ook super leuk rijden.....

En hoe beter ik word hoe vaker ik die dikke er weer bij pak  8)
Maar er speelt ook een stuk kosten mee, zo'n endurootje kan je nog eens goed laten vallen zonder dat er iets stuk gaat. En ik persoonlijk ben niet erg zelfredzaam met een dikke brommer, als ie vast staat of op z'n kant ligt heb ik toch al snel hulp nodig en dat vind ik vervelend.

Maar mijn grote passie ligt nog steeds bij avontuurlijke reizen en rally's, de rally's kan ik zowiezo niet aan met een dikke motor, maar reizen doe ik er wel graag mee.

En daarvoor zijn we hier ooit samengekomen, het is allemaal begonnen met de Allroad Tour in Finland (spelciaal voor de allroads) als deze nog steeds gehouden werd gingen er hier zeker nog steeds een hoop mensen heen (waaronder ikzelf) en het belangrijkste is hier nog steeds dat er ook reizen en trips georganiseerd worden voor dikke brommers (Oost Europa, Midsummer, etc..)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4273
Re: Allroadforum ?
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2007, 11:22 »
 8)
Ik zoek ook meer de uitdaging op, maar vind nog steeds alles wat je met de dikke motor kan doen geweldig, ik zie de Husa meer als een oeffen motor om eens een beetje te gaan leren rijden  :D

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Allroadforum ?
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2007, 12:03 »
Ik moet zeggen dat ik mijn gedwongen afscheid van m'n XTZ nog steeds niet helemaal verwerkt heb. De DRZ is echt een geweldig machientje, maar ik mis het brede zadel en de dikke tank tussen me knieën.

Tis gewoon een heerlijk gevoel om bepakt en bezakt met tanktas, zijtassen voor en achter, en bagagerol achterop over de (zand)weg te cruisen.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroadforum ?
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2007, 13:15 »
Ach er zijn zelfs mensen die zelfs naast een Allrooad, enduro een Mountainbike hebben of krijgen... :)
En er is zelfs die een soort rally gaat rijden met de MTB. :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Allroadforum ?
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2007, 13:24 »
Ik droom ook vaak. Ik zou graag een GS hebben voor het reizen9(k heb hem bijgesteld,Guzzi Stelvio). Een lc 4 voor de rally cq. roadbookritjes. Een enduro fietsje exc of rxv ,een RSV mille om lekker over het tt circuit te blazen. Noem maar op. Maar ja ik werk niet bij Siemens. ;)

Trouwens die Guzzi vind ik een hele mooie motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Allroadforum ?
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2007, 14:03 »
ik had een kle500 en vond ik veel te kwetsbaar plus er waren te weinig accessoires voor, behalve dan een bagagerekje e.d. nu heb ik een xr600 maar das ook vanwege de 6kw op kenteken aangezien ik eigenlijk niet meer dan 25kw mag rijden. en dan nog het geld, een xr600 vind ik relatief goedkoop vergeleken met de rest, ben pas 19 dus echt veel verdien ik niet. maar ooit wil ik weer een 2cylinder, zo'n omgebouwde africa twin bijvoorbeeld vind ik toch wel erg mooi. ik vind het opzich namelijk wat meer hebben om met een zware machine te rijden dan met een super lichte 1 cylinder.
XTZ660 Ténéré!