Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Geen offroad in Duitsland??  (gelezen 3676 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Geen offroad in Duitsland??
« Gepost op: 29-06-2007, 09:33 »
Ik ben net terug van een weekje Centreparks Hoog Sauerland in Duitsland, en het stikt daar van de gave offroad/gravel wegen die zelfs gewoon op de kaart staan.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=9014837228489705024

Mis ik nou wat of moeten we een keer een weekendje hoog sauerland gaan verkennen met ze allen?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2007, 09:43 »
Ziet er goed uit. Is heel wat beter dan die vlakke boeren zandwegen hier. Stonden er geen bordjes met rooie randen ???
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2007, 09:53 »
Op sommige plekken wel, maar daar ben ik niet in gegaan. Het gros daar staat geen enkel bord bij en is gewoon een gravel/modder pad die ze daar gebruiken om omgehakte bomen te vervoeren. En ongeveer 70% van die paden staat in de CN kaarten van Garmin.

Ik reed overigens nog een band lek op die paadjes....  :P

Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2007, 11:10 »
Klopt, tijdens de DR BIG meeting in duitsland - henau hebben de nederlanders ook wat rondgetoured. Iemand had een tom-tom op het stuur zitten en die wees ons gewoon de onverharde wegen op!

Sommige waren zelfs zo erg dat je er met een auto echt niet in kon rijden, te smal of te blubberig in samenwerking met te stijl.

Maar zou er geen addertje onder het gras zitten, in de zin van: Verboden overhard te gaan als men geen bestemmingsverkeer is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #4 Gepost op: 29-06-2007, 11:40 »
ik zal het addertje volgende week ff navragen. Zit dan heel weekend bij duitsers in frankfurt,
lekker MTB-en,biertje BBQ, MTB-en Biertje biertje biertje BBQ ook nog een tuinfeest tussendoor zal wel ff navraag doen.

Lijkt me wel gaaf trouwens, zie elke dag langs de A31 in Duitsland ook hele stukken te verkennen terein liggen ::)
nu alleen nog een motorfietsje waarmee je netjes een bos doorkunt :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #5 Gepost op: 29-06-2007, 13:10 »
In duitsland geldt een algemene verordening dat er niet met motorvoertuigen op onverharde wegen gereden mag worden. Behalve in Mecklenburg-Vorpommern (voormalig oostduitsland). Dus ook als er geen bordje staat is het toch verboden. Und die Deutsche polizei sind keine witzmacher..... Er zijn diverse bedrijven die off-road trips in mecklenburg organiseren. Maar zoals overal wordt het daar ook steeds moeilijker. Sauerland, Eifel etc. kun je dus vergeten als je tenminste legaal wilt rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #6 Gepost op: 29-06-2007, 13:59 »
Daarom staat er bij die 2e klauws GS-en op Mobile.de ook altijd "Kein Gelände gefahren"... Alsof dat een pré is  ;)

Verder inderdaad geen enkel probleem zolang je geen Polizei tegenkomt..... :(
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #7 Gepost op: 29-06-2007, 19:44 »
Gewoon ff naar Meckelenburg, is erg goed bevallen daar...

In sauerland zijn zelfs sommige asfaltwegen verboden voor motoren. 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #8 Gepost op: 29-06-2007, 19:52 »
Als de vraag beantwoord is van de topic starter zou ik graag de vraag willen herleggen naar 'Offroad in belgie.' ?

Hoe staat het rijden hierzo? In de ardennen en wallonie...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Geen offroad in Duitsland??
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2007, 19:02 »
"nur landwirtschaftlicher verkehr" en klaar zijn ze..

Dat staat vaak ergens (slecht leesbaar) en de eerste de beste jager houd je aan/neemt je nummerbord op.
Tuurlijk zijn er allerlei truukjes maar over het algemeen zijn ze erg serieus daar..

Familie van mij woont in Beieren daar is het nog veeel erger  :-\

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan
BMW R1150gs Adventure, Suzuki DR350s