Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.  (gelezen 3582 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Gepost op: 26-06-2007, 19:20 »
Wie kan mij hiermee verder helpen?

Ben een voorbouw aan het maken, nu komt dat wat beroerd uit voor de aansluiting van een kilometertellerkabel


Nu was ik op zoek naar een haakse overbrenging.
Dit heb ik wel gevonden is van een motoguzzi



bij http://www.sd-tec.de/catalog/product_info.php/products_id/924

Maar het moet net anderom binnendraad dan de uitsteeksel naar buiten. Montege aan de cockpit. De zijde van de kilometertellerkabel bnuitendraad inwendige aansluiting zo dat ik de originele kabel kan aansluiten.

Een tussenstuk of nieuwe (gebruikte kabel) waarbij de haakseoverbrenging er al aan zit wat op mijn cockpit past. Het uiteinde van de draad is blokvormig. Wel een 1 op 1 overbrenging.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #1 Gepost op: 26-06-2007, 19:33 »
Toerenteller en snelheidsmeter weglaten en een Trailtech Vapor monteren misschien een optie?

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2007, 19:37 »
ik vind het juist een leuke cockpit.
en past mooi om het contactslot heen.


Dat is mijn laatste alternatief.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2007, 20:35 »
Hee een KLX!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #4 Gepost op: 26-06-2007, 22:14 »
Lukt het niet om de kabel via de andere kant langs het balhoofd te geleiden?

Tja, en offroad is zo'n kabel toch ook eigenlijk niks!?

Succes,

Fr@venture
 
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2007, 08:41 »
Als je dat haakse ding gaat gebruiken, wordt je kabel relatief gezien 'korter'. Ik zou ff oppassen dat er voldoende 'slack' overblijft in de kabel om het in- en uitveren van de voorkant te volgen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #6 Gepost op: 27-06-2007, 08:49 »
De kabel van bijvoorbeeld een Honda XR heeft standaard een +- 50 graden hoek in dat koppel deel zitten. misschien dat die gaat passen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #7 Gepost op: 27-06-2007, 12:59 »
andere kabel erop(ook van moto guzzi)
ff je oude meenemen voor de maat(er zijn nog behoorlijk wat maten qwa lengte)
het mooist is natuurlijk zonder haaks stukje
de meeste guzzirijders halen dat haakse stukje er tussen vandaan(ze gaan vrij snel stuk)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2007, 22:35 »
Hee een KLX!  :)

Ja, ik hou niet van een.....worst.

Bedankt voor jullie mening, bouw eerst alles af en zie ik wel verder of de tellerkabel er nog aan komt.

Dit komt in iedergeval weer bovenin:




Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #9 Gepost op: 29-06-2007, 09:14 »
hehe das mooi zelfbouw spul. De zwarte knopjes zijn de reset knopjes?

Geen behoefte gehad aan een lampje (ledje) erboven? Het ziet er uitgebreid uit dat ik dacht waarom dat niet.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Haakse kilometertellerkabel overbrenging.
« Reactie #10 Gepost op: 29-06-2007, 21:25 »
Het zijn twee sigma BC 800, oud type, die ik boven en onder losgehaald heb.

Dit naar aanleiding van deze site:http://www.2yoo.de/dr/dr-650-neu/umbauten/fahrradtacho2.php
Of het nu nog zo kan met nieuwe types weet ik niet.
Ik heb ze wel vastgesoldeerd de draadjes, wel eerst het zilver verwijdert.

Oud type:

Dir is een type die hondertallen aan kan dus boven de 100km/h snelheid. Tot volgens gebruiksaanwijzing 300 km/h.

Linker display:
De knop links naast het display is om door de menu te scrollen
De ander knop heb ik op het stuur gemonteerd om te nullen.

Deze display laat ik op trip staan en kan deze dus elke keer nullen. Trip heeft een nauwkeurigheid van 10 meter.

Rechterdisplay:
De knop rechts naast het display is om te nullen
De ander knop heb ik op het stuur gemonteerd om door het menu te scrollen

Menu: Vooral gebruik bij rechter display
Klok, lekker altijd een klokje bij. Dat was een voorwaarde van mij. Kom altijd later thuis dan ik voor ogen had.

Voor dat je begint te rijde, rechts boven alles nullen.

Stopwatch, triptijd, word niet genuld, tijdens de rit of alleen bovenaan.

V0 is gemiddelde snelheid.
Pijltje omhoog, 1 km boven de gemiddelde snelheid
Rondje, nagenoeg de gemidelde snelheid. Lekker bij betrouwbaarheidsritten.
Pijltje omlaag, 1 km onder de gemiddelde snelheid.

Vmax hoogst gemeten snelheid.
Dist totaal,  max maal 99000 km, dus ik kan nog even.

Lekker op een batterijtej, heeft het 2,5 jaar volgehouden.
Aantal aanwezig op elke display de de snelheid

Boven en onder de display een groen ledje, gaat aan als ik het licht aan zet.

De twee fietscomputers worden aangestuurd door een opnemer aan het voorwiel bedraad.