Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Help, krijg mijn XT slecht gestart en niet stationair!!!  (gelezen 9045 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Help, krijg mijn XT slecht gestart en niet stationair!!!
« Reactie #15 Gepost op: 24-08-2007, 18:50 »
Vuil verstopt makkelijk de kleinste sproeiers en minder makkelijk de grotere.

Een waterdruppeltje komt bijv niet door de stationairsproeier, maar verstopt deze 100%, maar door de hoofdsproeier gaat ie gewoon heen.
het zelfde geldt voor afrikaans rood stof :)

-> juist de stationairsproeier raakt snel verstopt
In de XT carb zit 1 piepklein filtertje, meer een gaasje. Die houdt dit tegen. Als er een vuiltje of een waterdruppeltje is, zit ie juist voor dat filtertje, en krijgt ie nog maar zo weinig benzine, dat ie alleen nog stationair wat pruttelt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Help, krijg mijn XT slecht gestart en niet stationair!!!
« Reactie #16 Gepost op: 24-08-2007, 19:58 »
euhm.. nope:

- Dat gaas filtertjes afrikaans stof tegen houden is een illusie. Zelfs door papierfilters gaat het heen, maar helaas door stationairsproeiers weer niet. (weet ik uit ervaring)
- vocht en vuil komt niet allen via de benzine binnen, maar ook door de ontluchtingslangens, langs niet afdichtende rubbertjes, pakkingen  etc, en uiteindelijk ook nog via je luchtfilter (alleen dat komt natuurlijk niet bij je stationairsproeier).

anyway: Carb schoomaken kan geen kwaad.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Help, krijg mijn XT slecht gestart en niet stationair!!!
« Reactie #17 Gepost op: 24-08-2007, 21:04 »
Voor zover ik begrepen heb rijdt TS niet in Afrika op het moment.

Ik kan zonder overdrijven zeggen dat ik zeker 20-30 XT's heb gehad en daaraan gesleuteld heb. Ik blijf bij mijn diagnose als de meest waarschijnlijke oorzaak voor zijn probleem.