Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hart v. Braband 23 sept 07  (gelezen 5739 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #45 Gepost op: 23-09-2007, 20:44 »
........Ria heeft ons al helemaal niet gezien en j-p wist het niet zeker of wij het wel waren...............

J-P heeft jou inderdaad gespot, of toch in ieder geval Leo op de XR.

Ik heb in ieder geval eens lekker solo gereden. Lekker alleen, nergens rekening mee hoeven houden en eigen tempo rijden.. Ben helemaal niet gestopt, want dat was tegen die tijd niet echt meer de moeite, moest nog maar 50 km..

Heerlijk terrein overigens, niet te mul, niet te vast. Wel veel MTB's en paarden door het mooie weer, maargoed, ik heb me in ieder geval héél netjes gedragen en op 1 negatieve reaktie na van een MTBér geen commentaar gehad van passanten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #46 Gepost op: 23-09-2007, 21:03 »
Haha crosskabouter, ik heb toch wel gezwaaid of zelfs dat niet? :-) Sorry, heb jullie idd niet herkend. Helaas was het niet de enige keer op de dag dat ik onaangekondigd collega's uit de tegengestelde richting tegenkwam waar dat niet zou 'moeten'. Was namelijk niet altijd even helder aan het navigeren  ::) Kilometer of tien nodig gehad om tussen de MTB-ers door de zandonthoudingsverschijnselen weg te werken en daarna heerlijk gereden. Flink gewerkt op de diverse knippenpaden, dus dat bad van straks is welverdiend   :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #47 Gepost op: 02-10-2007, 20:36 »
Mooi ritje. Uit en thuis zo'n 350 km off road. Wat wil je nog meer op zo'n zonnige nazomerdag. Wat minder stof misschien maar we kunnen moeilijk van Ad Ketelaars verlangen dat hij de hele route vooraf met waterslangen te lijf gaat. Gewoon je snelheid aanpassen bij wandelaars, fietsers en paardenvolk (die waren er inderdaad heel veel|) en het blijkt goed samen te gaan.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #48 Gepost op: 03-10-2007, 13:39 »
Heeft niemand deze route nog op papier? Zou 'm ook graag eens rijden ... :)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #49 Gepost op: 03-10-2007, 14:40 »
check this

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #50 Gepost op: 03-10-2007, 14:46 »
Had ik al gezien, die dag is voor mij onmogelijk om d'r bij te zijn... Toch bedankt.
Is het zo moeilijk om een rb rit op papier te krijgen? :-\
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #51 Gepost op: 03-10-2007, 15:11 »
Ja, heel moeilijk. Deze ritjes "huur" je een roadboek dat na afloop weer ingeleverd moet worden (ze halen hem bij wijze van spreken uit je roadboekhouder)
Ad steekt veel tijd in de routes, gedeeltes lopen over privégebieden waarbij hij afspraken heeft gemaakt met de eigenaren (je rijd door hun tuin heen) en er zijn er bij (zegt Ad) die je van hun grond af schieten als ze je er zijn rijden buiten de ritten om.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #52 Gepost op: 03-10-2007, 17:14 »
Ja, heel moeilijk. Deze ritjes "huur" je een roadboek dat na afloop weer ingeleverd moet worden (ze halen hem bij wijze van spreken uit je roadboekhouder)
Ad steekt veel tijd in de routes, gedeeltes lopen over privégebieden waarbij hij afspraken heeft gemaakt met de eigenaren (je rijd door hun tuin heen) en er zijn er bij (zegt Ad) die je van hun grond af schieten als ze je er zijn rijden buiten de ritten om.

Klopt. Ad organiseert nu ook evenementen voor jachtvergunning houders ;D
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #53 Gepost op: 03-10-2007, 18:40 »
Als je wil dat Ad Ketelaars zulke roadbookritten blijft organiseren, rij de routes dan niet na. Ik heb de route digitaal, zou hem zo na kunnen rijden maar vroeg of laat komt er iemand in de problemen. Natuurlijk rij ik ook wel eens een stukje na, soms bewust, soms onbewust omdat de paden deel uitmaken van een zelfgemaakte route. En als je dan alleen bent of met z'n twee doe je weinig kwaad. Maar verspreid zulke digitale routes nooit op internet. De kans is groot dat de zeldzame gebieden waar je nog leuk off road kunt rijden binnen de kortste keren eveneens tot verboden terrein worden verklaard. Je graaft op die manier je eigen graf. Ik weet waar ik over praat want ik zit zelf al 25 jaar in verschillende organisaties van off road ritten en roadbookritten.
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Hart v. Braband 23 sept 07
« Reactie #54 Gepost op: 03-10-2007, 20:59 »
Als je wil dat Ad Ketelaars zulke roadbookritten blijft organiseren, rij de routes dan niet na.  De kans is groot dat de zeldzame gebieden waar je nog leuk off road kunt rijden binnen de kortste keren eveneens tot verboden terrein worden verklaard. Je graaft op die manier je eigen graf. Ik weet waar ik over praat want ik zit zelf al 25 jaar in verschillende organisaties van off road ritten en roadbookritten.

Helemaal me eens, ik ben pas een jaartje bezig en wil ook wel 25 jaar doorgaan :D