Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OTR Havelte 30 09 07  (gelezen 7627 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #60 Gepost op: 01-10-2007, 19:04 »
Ik heb het nog nooit gezien, het zou mogelijk zijn. Op het asfalt rij je niet zo snel te hard.Op een zandpad zou het wel wat opleveren voor Leeuwarden.

Gisteren was een slecht voorbeeld. Normaal zit er vele verbindingstukken dwars door de landerijen, kruipsluip. Nu heb ik helemaal geen maisplak gezien. Dat eerste stuk met die linten stond heel veel gras op.Die andere was al omgeploegd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #61 Gepost op: 01-10-2007, 19:29 »

Het gaat er tijdens een offroadrit gewoon snel aan toe, er wordt scherp gereden. Er waren een aantal stukken in de route waarbij je motor wel eens vreemde zwiepers maakte.

En zoals je kunt zien weet je van te voren waar je aan begint.

Dus geen gezeik achteraf,ik vraag me dan ook af wie er te stom is...... je gaat rijden en je ondertekend een afstandsverklaring.

Lijkt me dan niet de juiste plek om in te halen? Scherp rijden mag, daarvoor rijden we OTR. Aanrijdingen daarmee goedpraten gaat mij wat ver..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #62 Gepost op: 01-10-2007, 19:39 »
foto

ik zie gravel, ktm 640 en ik, maar zijn niet echt actie foto's.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 125
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #63 Gepost op: 01-10-2007, 20:07 »
Wellicht kan ik de discussie (waar nodig) nog wat verder aanzwengelen.

Scherp? Prima!
Ben zelf zeker geen watje en heb ook nog een beetje ervaring hier en daar
Feit blijft dat als je iemand, die z'n spoor houdt, vol aanrijdt je toch ergens iets niet helemaal snapt
Uitspraak van een getuige: 'had ons en een andere al op een haar na gemist en had daar nooit mogen zijn want dat kon echt niet'.
Opzet is er natuurlijk? nooit maar je kunt jezelf wel willens en wetens in omstandigheden brengen die niet goed kunnen gaan... 

Volgende keer gewoon weer meedoen!

groeten,

Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #64 Gepost op: 01-10-2007, 20:16 »
Onverantwoord gedrag hoort nergens thuis, tis alleen zo moeilijk te beoordelen. Waar ligt het grensje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #65 Gepost op: 01-10-2007, 20:54 »
wow Erik das niet mis hopelijk snel tot rij's

Eensch hoor betreffende onverantwoordelijk rijgedrag.
Je hebt overal idioten rijden die menen dat het een wedstrijd is. Zowel op het asfalt op de piste als bij een OTR.

Maar inderdaad je weet er zijn meerdere rijders en daar zitten mensen tussen die denken dat er wat te winnen valt.
Andere kant hoe verder het gas open hoe beter het gaat op een maisplak ed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #66 Gepost op: 01-10-2007, 21:03 »
Wat ik tot nu toe aan offroad ritjes gezien heb, ging het altijd prima aan toe. Ik heb bij de ktm-dag en vorig jaar in lichtevoorden (blub) met de 950 gereden, en nooit problemen gehad met andere rijders: goeie sfeer etc. Natuurlijk houd ik de zijkant aan als ik weet dat ik echt langzamer ben. Dwars over de sporen doe ik dus niet graag om deze reden.
Juist de goede rijders houden vaak netjes rekening met je.

ik vond ook dat er gisteren erg lomp gereden werd door een aantal mensen. Ik had er zelf niet zo veel lans van, maar ik zag het bij een paar langzamere mensen wel net goed gaan...
Ik denk dat het voor deze mensen niet zwaar genoeg was.. en ze daarom maar lomp rond gingen knallen. Als het zwaarder is zijn dat meestal de mensen die na 1 rondje ook weer afhaken.

't was gisteren ook te vol. maarja, met een rondje van 20 a 25 km waarvan de helft verhard hoopt het natuurlijk ook veel sneller op als met een ronde van 60 die lekker zwaar is. (+ misschien bein van het seizoen, veel minder serieuse gasten erbij etc..)

iig jammer dat het zo ging, en sterkte met herstel.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: OTR Havelte 30 09 07
« Reactie #67 Gepost op: 01-10-2007, 21:18 »
Kwas er niet bij hoor, maareh, als het geen wedstrijd is kun je toch op z'n minst ff checken hoe het met diegene is die je aanrijdt? In het normale verkeer (inclusief skipistes) is overigens altijd degene die achterop komt verantwoordelijk: die kan zien wat er voor hem gebeurt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)