Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ik ga op reis en neem mee.............reserveonderdelen,maar welke????  (gelezen 2525 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
neem een org. ktm poelietrekker mee (is het enige gereedschap dat niet elke fietsenzaak heeft en wat je nodig kunt hebben) en kijk of er al een tonnen lager op de ingaande as achter de koppeling zit. Zo niet, vervang die preventief.



Rally's hebben zo'n ton-lager al standaard ingebouwd. Ik heb bij mijn Adventure ook preventief dit lager laten wisselen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
neem een org. ktm poelietrekker mee (is het enige gereedschap dat niet elke fietsenzaak heeft en wat je nodig kunt hebben) en kijk of er al een tonnen lager op de ingaande as achter de koppeling zit. Zo niet, vervang die preventief.



@ Zot: Er zit hier volgens mij een speciaal lagertje. Ik heb recentelijk de lagers in het blok vervangen en dat was de enige die ik niet bij Brammer kon kopen. Dus die heb ik bij KTM besteld. Nu heb ik ook gehoord dat de vroegere uitvoeringen (voor 99?) een ander merk hadden. Nu is dat van FAG geloof ik. Die FAG schijnt inderdaad wel eens stuk te gaan. Volgens Verpalen kun je die met een geschikte lagertrekker van buitenaf trekken, dus zonder het blok te splitsen..... Maaruhhh Zot, weet jij of hier dan beter een tonlager gemonteerd kan worden? Op de uitgaande as van de bak zit wel een tonlager.


@ Rogier: Het was een Zuidafrikaan. Dat was wel een grappig verhaal, want die had de grensovergang in In Guezam in Algerije gemist. Hij was daarom maar doorgereden naar Tamanrasset en had zich daar bij de Gendarmerie gemeld. Toen werd ie gelijk gearresteerd omdat er een interpol zoekmelding over hem was rondgestuurd. Hij had zich al 6 weken niet bij zijn moeder gemeld en die had hem als vermist opgegeven..... Twee weken later werd ie weer vrijgelaten. Hij moest toen wel 400 km in zijn eentje terug naar In Guezam om zich alsnog te melden bij de douane.... En weer 400 km terug dus. Toen waren alle tanden er definitief vanaf! En tussen Tamanrasset en In Guezam is alleen maar zand....


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89

toch weer een boel wijzer geworden,bedankt,wat is het toch een prachtig medium dat internet.

de ketting geleider gaat spare mee die zat in de onderdelen doos bij aankoop van de brommer, en de poelietrekker is in bestelling.

ik denk dat ik uiteindelijk toch een flink aantal kilos lichter op pad ga dan verwacht, scheelt weer bij het optillen van de motor als ik voor de zoveelste keer onvrijwillig afstap  :D

de reis gaat eerst naar nieuw zeeland en van daaruit of naar zuidamerika/middenamerika of naar australie/verreoosten hangt van diverse factoren af.(ik wil i.i.g. aan het eind van mijn budget geen stuk (geplande)reis overhouden,dat gebeurde me de laatste tijd iedere maand weer met mijn salaris.
KTM Rally Replica.........gooooood vibrations!