Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?  (gelezen 1113 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?
« Gepost op: 30-10-2007, 16:52 »
Hoi allemaal,

Ik heb de Topo NL en BE kaarten van Garmin. Echter telkens als ik de grens oversteek moet ik de andere kaart kiezen in de SPIII (en voor zover ook begrepen met een 278c). Is er iemand die deze twee topo's samengevoegd en werkend heeft in zijn GPS apparaat? (ik kan de kaarten samenvoegen en zien in Mapsource, echter bij het omzetten/overzetten naar de GPS volgt een foutmelding). Is voor dat samenvoegen een uitleg beschikbaar?

Groet,

Herman

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?
« Reactie #1 Gepost op: 30-10-2007, 17:25 »
Wat is de foutmelding?

In principe moet het gewoon kunnen namelijk. Gewoon in Mapsource de gewenste topo kaarten selekteren (roze maken), in de linkerbovenhoek de volgende topo kaart aktief maken, en vervolgens daar óók de gewenste delen roze maken. Kies voor oploaden naar GPS apparaat, en het moet werken.

Op soortgelijke wijze heb ik al een 4 verschillende kaarten (City navigator, topo Italie,  topo Alpen en topo NL) in de 276C gekregen. En de basemap natuurlijk.

Maar let op, als je extra kaarten op je 276C wilt laden, moet je alles overnieuw selekteren en uploaden, want bij het uploaden wordt al het vorige kaartmateriaal gewist.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Re: Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?
« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2007, 21:10 »
Dank jullie wel voor de reactie: alleen die link van Dutchy bevat dus precies het probleem/foutmelding dat ik beschrijf. We kunnen wel in mapsource die topo's samenvoegen maar niet verzenden naar de GPS.

Ik zoek dus een oplossing waarbij de topo's ook samengevoegd naar een GPS gestuurd kunnen worden. Misschien zou er zelfs wat aan de topo's ge-edit moeten worden...

Ik heb trouwens een SPIII met een testgeheugenkaartje :-) Hoef dus niet bang te zijn dat ik m''n standaard materiaal overschrijf....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?
« Reactie #4 Gepost op: 30-10-2007, 21:57 »
Voor de zumo selecteer je gewoon in mapsource alle kaarten uit set TopoNL. In de kaarten tab knip je alle geselecteerde kaarten.

Vervolgens kies je TopoBE en selecteer je de kaarten daar.
En plak je de TopoNL kaarten in dezelfde tab als de TopoBE kaarten.

Zo heb ik TopoNL en Noorwegen wel in een keer kunnen laden. No problem.
Misschien dat het probleem ligt in de TopoBE kaarten. Die heb ik (jammer genoeg) niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Topo NL en BE samengevoegd en werkend in GPS apparaat?
« Reactie #5 Gepost op: 30-10-2007, 22:46 »
Ik heb een 278 en met het programmaatje "img2gps" kan ik alles laden, ook verschillende landencombinaties en kaarten die min of meer uit het grijze download circuit komen (grijs klinkt minder erg dan illegaal). Gebruik van dit programmaatje vraagt wel wat verdieping, niets is zo eenvoudig als Mapsource.

Marcel
Marcel