Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin datamodules  (gelezen 3385 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Garmin datamodules
« Reactie #15 Gepost op: 01-12-2007, 21:07 »
Aha, ik dacht dat dat een aansluiting was voor een extra antenne.
Hmm, eens even nadenken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Garmin datamodules
« Reactie #16 Gepost op: 01-12-2007, 21:19 »
Ha,ha Jaap,
Ik heb er al een kaart ingehad van een streetpilot III , maar toen wist het apparaat te vertellen dat ie de kaart niet kon lezen.
Nu kan ik mijn eigen Topo's van Mapsource dadelijk overzetten op die kaart,ze zijn  al transparant gemaakt door m'n maat Harruk :P
"Hup , ................Rije......!"

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Garmin datamodules
« Reactie #17 Gepost op: 02-12-2007, 12:46 »
Ach , ach , hoor mij nou roepen. :-\

Ik ben her en der toch wat info aan het inwinnen over die data-cards.
Het uitwisselen van data-cards van 276c en 278 wordt door de een positief bevonden , een ander weet weer te vertellen dat het niet gaat,weer een ander weet het gewoonweg niet.

Ik roep wel hard dat het wel gaat ,maar ik heb toch maar even op het forum van gps.nl even om raad gevraagd.
Bij aanschaf van mijn 278 heb ik gevraagd of er kaarten op een externe data-card gezet konden worden en dat kon.
Ik heb meen ik ook gevraagd of data-cards uitwisselbaar waren met de 276c,en ik had begrepen dat dat geen probleem moest zijn.
Achteraf hoor je dan verschillende meningen daarover.

Je blijft altijd een beetje een hollander als het gaat om de keiharde euro's , dus ik probeer zo'n kaart te bemachtigen voor een relatief acceptabele prijs,en aangezien de dealer z'n prijs hoog heeft liggen probeer ik het elders.

Nou doet het toeval dat ik uiteindelijk op e-bay een kaart gevonden heb voor de 276c , maar de 278 stond er in het lijstje niet bij,althans bij de verkoper op e-bay.

Dus ik neem vooralsnog mijn woorden terug over dat uitwisselen,totdat ik uitsluitsel heb.
Ik ben toch wel benieuwd,Garmin zal toch niet voor elk opvolgend toestel een nieuwe data-card ontwikkelen ???

Ik verwacht de kaart volgende week en ga het toch proberen,ik kom er op terug,

gr Gijs
"Hup , ................Rije......!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Garmin datamodules
« Reactie #18 Gepost op: 02-12-2007, 13:49 »
Och.. je kunt hem waarschijnlijk vrij makkelijk via hollandse markplaats weer doorverkopen voor een 276 als blijkt dat ie niet werkt op een 278.

Ik blijf het geklooi vinden dat Garmin niet een normale SD kaart gebruikt. Om die reden zou ik zo'n ding eigenlijk niet willen kopen.
De 60Cx heeft een normaal  micro-sd kaartje, en daar gaat dus voor 20 euro 2 GB in!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Garmin datamodules
« Reactie #19 Gepost op: 02-12-2007, 14:09 »
De kaartjes voor de 276C passen ook in de 278, geen probleem dus.


Verder eens met Dr_Bean, de ideale 276C/278 zou gewoon SD kaarten aan moeten kunnen (en doe er voor mij dan ook een electronisch kompas in meneer Garmin, dat mag best voor dat geld).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Garmin datamodules
« Reactie #20 Gepost op: 02-12-2007, 14:14 »
er staat op de verpakking dat ze zowel voor de 276c als voor de 278 zijn
NIET voor de streetpilot series

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Garmin datamodules
« Reactie #21 Gepost op: 02-12-2007, 14:51 »
Mooi Mensen,

Bedankt voor de snelle reply's,ik hoop dat Max inderdaad gelijk heeft,en dat ze zondermeer passen.
Volgens Richard staat het er op de verpakking wel bij,pff, gelukkig,hoef ik niets terug te sturen.

Ik ga het proberen,maar ook ik ben achteraf gezien ook wel een voorstander van een (mini) SD-Card.
Verder denk ik dat ik met de 278 toch een mooi apparaat gekocht heb.

Tot zover ,groet,
Gijs

"Hup , ................Rije......!"

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Garmin datamodules
« Reactie #22 Gepost op: 02-12-2007, 14:57 »
Ooh ja,de link naar e-bay;

http://cgi.ebay.nl:80/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230195141642&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:11

Het scheelt de helft met de dealer,omgerekend in euro's.
"Hup , ................Rije......!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Garmin datamodules
« Reactie #23 Gepost op: 02-12-2007, 19:02 »
ik heb hem gewoon in duitsland gekocht(e-bay)volgens de eerste post 8)