Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: forumsnelheid en avatars  (gelezen 2111 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
forumsnelheid en avatars
« Gepost op: 07-06-2005, 19:22 »
Hoi,

Ik merk bij mij nogal eens dat dit forum mooi snel is, maar dat hij toch lang blijft hangen bij het binnenladen vaneen thread omdat de avatars niet binnenkomen.
Nu staan de avatars bij dit forum niet in het forum zelf, maar als links naar andere sites: Bij het openen van een thread moeten dus al die sites meewerken, en er is er altijd wel eentje die effe niet zo rap is.

- hebben jullie dat ook?
- is er wat aan te doen?: Misschien een gecashde versie ervan op de forumserver, of misschien gewoon avatar uploads?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #1 Gepost op: 07-06-2005, 19:27 »
Ik merk niet zoveel van traag ladende avatars. Heb er net even speciaal op gelet, zit nu thuis, speert als een gek. Thuis wordt m'n lokale cache ook elke keer bij opstarten, dus elke dag, verwijderd. Ik heb dus in ieder geval geen één avatar in m'n cache staan. Nou heb ik wel een 5Mb/s downloadsnelheid en een hoge connectie-rate dat helpt natuurlijk ook.
Ik zal er morgen op het werk ook eens even naar kijken. Hoewel de downloadsnelheid van 8Mb/s daar ook geen probleem mag vormen  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #2 Gepost op: 07-06-2005, 19:34 »
hier ook een 4 Mbit aansluiting, daar ligt het niet aan. Alleen is de dns van chello erg langzaam, dus iedere keer al die losse sites zoeken maakt het langzaam.

(Soortgelijk viel mij ook al op bij mijn eigen forum: Het logo van de host duurde het langste van de hele pagina, dat heb ik dus meteen opgelost door deze gewoon locaal op de server te plaatsen)

Cash werkt niet helemaal, omdat een forumpagina iedere keer nieuw opgebouwd wordt.
Veder scheelt het misschien dat ik Opera gebruik: Die is heel snel, dus dan zie je alles wat niet snel is...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #3 Gepost op: 07-06-2005, 21:44 »

Veder scheelt het misschien dat ik Opera gebruik: Die is heel snel, dus dan zie je alles wat niet snel is...

Ik gebruik ook Opera, maar ik heb op dit forum nog geen langzame avatars gevonden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #4 Gepost op: 07-06-2005, 22:11 »
Ik heb m'n eigen prive DNS in de meterkast. Nooit wachtrijen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #5 Gepost op: 07-06-2005, 22:12 »
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php/topic,429.0.html

let maar even op welke langzaam binnen komt.
nu is het:
http://www.ktm-adventure.nl/misc/ktm-hello.jpg

maar het had ook net zo goed de mijne kunnen zijn, het gaat erom dat bijna alle avatars elders staan, wat de snelheid niet ten goede komt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #6 Gepost op: 07-06-2005, 22:14 »
prive DNS??

je bedoelt dat je router DNS cache speelt? Doet mijn router hier ook, maar dat heeft zijn voro en nadelen (=ander topic denk ik)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #7 Gepost op: 07-06-2005, 22:29 »
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php/topic,429.0.html

let maar even op welke langzaam binnen komt.
nu is het:
http://www.ktm-adventure.nl/misc/ktm-hello.jpg

maar het had ook net zo goed de mijne kunnen zijn, het gaat erom dat bijna alle avatars elders staan, wat de snelheid niet ten goede komt

www.ktm-adventure.nl ligt er helemaal uit op dit moment. De rest is toch binnen 1 seconde binnen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #8 Gepost op: 08-06-2005, 07:16 »
De bevindingen van N!co ondersteun ik, heden morgen ligt de server van Meindert er nog steeds uit. En daar is het wachten op (waarschijnlijk). Als er mensen zijn die Avatars van enkele Mb (bij wijze van spreken ;)) plaatsen laat het dan even weten. Verder merk ik weinig van trage servers of iets anders. Misschien moet Gerben gewoon zijn vieze film downloads even stop zetten en bandbreedte vrij maken voor Allroadmaniacs :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #9 Gepost op: 08-06-2005, 08:30 »
Citaat
www.ktm-adventure.nl ligt er helemaal uit op dit moment. De rest is toch binnen 1 seconde binnen.

Klopt! Hardware is overleden, een nieuwe doos komt eraan maar zal nog wel ffe duren  :(
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #10 Gepost op: 08-06-2005, 08:33 »
Zonde....... bedankt voor het verwijderen van je link naar je avatar, kan ook Gerben weer snel internetten ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #11 Gepost op: 08-06-2005, 08:37 »
Zonde....... bedankt voor het verwijderen van je link naar je avatar, kan ook Gerben weer snel internetten ;)
K, Gerben is nu weer  :) :) :)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #12 Gepost op: 08-06-2005, 18:03 »
Wat een termen worden hier gebruikt heren!
Wat is in hemelsnaam een avator en een cache en weet ik waar jullie het allemaal over hebben.

Hier in Eerbeek city kun je kiezen uit 3 opties:
1) geen internet
2) internet via inbellen op modem
3) internet via ADSL

Wij doen dus optie 3 (wij zijn heel vooruitstrevend voor Eerbeek city) en alles komt in een poep en ene scheet binnen.

Geen klachten dus in het oosten des lands boven de rivieren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: forumsnelheid en avatars
« Reactie #13 Gepost op: 08-06-2005, 19:52 »
Ach het gaat hier natuurlijk ook allemaal snel. en Meindert, ik ben weer :) :) :)

maar zoals ik al zei: Het ging niet om 1 persoon, 1 site of 1 server... maargoed. ik begrijp dat anderen niet de noodzaak zien/hebben.

- Avatar: Afbeelding die een persoon vertegenwoordigd  (je plaatje bij je naam dus..)
- Cache: Tijdelijke tussenopslag, Handig bij dingen die steeds weer opgehaald moeten worden van het net, uit gegeheugen of van schijf: 1 x ophalen en tijdelijk bewaren vlakbij waar het nodig is, waardoor het sneller voor handen is.

grts