Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam  (gelezen 2521 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Zojuist op de site van Frans gelezen dat hij en David Casteu geen onderdeel meer vormen va het KTM fabrieksteam. Ze gaan samen verder met een niet onbekende Zwitser Cottet en een 4-tal roemenen onder de naam Team Vectra Racing.!!! :D
Naar het zich laat aanzien wordt dat een geduchte concurrent van de overgebleven fabrieksrijders (Cyril Despres en Marc Coma) die overigens ook met een limitatief budget moeten gaan rijden. Belooft wat voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #1 Gepost op: 23-09-2008, 20:36 »
Da's nog eens een scoop (hoe schrijf je dat eigenlijk ::)).

Het hele bericht:
Donderdag,18-09-08 VECTRA RACING TEAM OPGERICHT
 
Het was lange tijd stil rond Frans Verhoeven. Na de akelige mededeling van enkele weken geleden toen bekend werd dat KTM drastisch ging snoeien in de Rally raid was het even bijkomen voor Frans, maar ook voor zijn maatje David Casteu die ook zijn zitje zag kwijtgespeeld bij de Oostenrijkse topleverancier in dit segment van de motorsport. Enkel voor Cyril Desprès was er nog een deel budget beschikbaar maar ook die meervoudige Dakar winnaar moet inleveren en ziet het momenteel somber in voor de toekomst van de rally raid.

Frans zou echter geen succesvol Dakarist zijn als hij lang bij de pakken ging neerzitten en ging aan de slag met zijn relaties uit de hele wereld om een nieuwe doorstart te maken in dit dode rally seizoen. Enkele welstellende Roemeense vrienden uit vorige raids zochten al langere tijd naar een ervaren rot en organisator om een geheel nieuw wereldtop team uit de grond te stampen en daarbij klonk dit nieuws van de KTM inkrimpingen voor hen als muziek in de oren.

Het VECTRA RACING TEAM was geboren, meer details over de structuur volgen later bij de voorstelling van hun nieuwe website. Het is geen gewoon ordinair motor team, het is een bsoluut topteam met top ambities. Als A-rijders zijn ondermeer David Casteu en Frans Verhoeven, aangetrokken. Ook Philppe Cottet, de oude bekende uit Zwitserland is erbij en ook enkele beloftevolle rijders uit Roemenië zijn in het mega team opgenomen.


Was hij daarom afgelopen zondag niet op het KTM-noppenweekend?


GJ
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #2 Gepost op: 23-09-2008, 20:41 »
Was hij daarom afgelopen zondag niet op het KTM-noppenweekend?


GJ
[/quote]

Hij was er wel , vanaf Parijs teruggevlogen naar Keulen , door Ellen zijn vrouw opgehaald en om 10 uur op de Lansard afgezet , hij was in Parijs om nog wat sponsors voor hem en Casteu binnen te halen , en dat is overigens succesvol verlopen.
Frans heeft wel voor de Dakar de beschikking over een fabrieks KTM  en onderdelen steun.

Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #3 Gepost op: 23-09-2008, 21:44 »
Ik ben toch redelijk overtuigd dat ik 'm zag zitten in Veldhoven... Ik had gehoopt dat hij ook nog wat tips/training zou geven.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2008, 09:17 »
De Dakarwereld kan nog meer op zijn kop komen te staan. Ik las net dat er geruchten zijn dat Lance Armstrong (U weet wel, die ouwe amerikaan die denkt dat ' ie nog goed kan fietsen) van plan is om de ASO te kopen. Dat doet hij natuurlijk voor het wielrennen, maar dan krijgt hij de Dakar d'r ook bij.
Dan zal de start 2010 wel in Paris, Texas zijn denk ik :-)

Maar alle gekheid op een stokje, d'r zijn toch blijkbaar serieuze problemen;
- Waarom zou KTM anders zo rigoreus in het rallybudget snijden?
- Wat ik gehoord heb is dat veel rijders die het zuid-amerikaanse Dakar avontuur links laten liggen. Niet alleen motoren, maar ook auto's en trucks.
- Ik hoorde laatst dan een organisatie die was ingehuurd om assistentie te leveren in de komende Dakar toch maar afbesteld is.
- Waar komen de speculaties vandaag dat de ASO te koop zou zijn?
Ben wel benieuwd hoe e.e.a. zich verder zal ontwikkelen. Goed dat Verhoeven en Casteu hun zaakjes op tijd hebben kunnen regelen.
 
GJ :-/
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #5 Gepost op: 24-09-2008, 10:00 »
Citaat
Rumours are circulating that behind Armstrong's decision, which will allow him to race in next year's Tour de France, is an audacious plan that will change the face of cycling.

It may not be unveiled next week, but the word is that Armstrong is involved in a possible buyout of Tour organisers Amaury Sport Organisation from its parent company the Amaury Group.

Furthermore, Armstrong may saddle up in the deal with Hein Verbruggen - the former president and now vice-president of cycling's world body, the Union Cycliste Internationale. Some say it may be an Armstrong-UCI deal.

Tja, zou Auriol dan goed hebben gegokt door weer een Afrika rally op te starten (waar we trouwens ook nog bar weinig van gehoord hebben). Of gaan er volgend jaar meer naar de Transorintale en gaat dat de grote "winnaar" worden?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #6 Gepost op: 24-09-2008, 10:13 »
Het rommelt iig, da's duidelijk ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #7 Gepost op: 24-09-2008, 12:07 »
Met 6 fabrieksrijders de Dakar volledig domineren is niet goed voor de sport. Competitie moet er zijn. Tel daar de moeilijkheden bij op om grote sponsors te vinden en dan denk ik dat je een aardig beeld hebt waarom KTM heeft besloten het team in te krimpen.(werd vorig jaar al over gesproken)
De Afrika Race heeft veel problemen om deelnemers binnen te halen, de verhalen in Fankrijk zijn niet al te positief (understatement)  ASO zal ongetwijfeld ook zijn advocaten erop gezet hebben, om het Auriol zo moeilijk mogelijk te maken.
Goede kans dat Dakar in 2010 weer terugkeert naar Afrika. Dakar 2009 zit helemaal vol, en is zeker geen sprake van dat toprijders nu massaal naar de Afrika Race toegaan. Die zijn gewoon bij de Dakar erbij. Dat blijft immers het grootste evenement en krijgt dus meeste media-aandacht. En daar is het toch nog steeds om te doen,,,,
Voorlopig staat de Dakar nog steeds erg sterk, en de vraag is of dat snel gaat veranderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #8 Gepost op: 24-09-2008, 12:24 »
Het heeft denk ik alles te maken met de sanering van KTM. WP in Malden afgeslankt, de race afdeling die de materialen moet kopen van WP Austria en dan nu dit team die gewoon de motors moet kopen.

Of sla ik de plank totaal mis?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #9 Gepost op: 24-09-2008, 17:36 »
Nou ja, als die fabrieksteams wat minder rijders afvaardigen hebben de privérijders misschien wat meer kans...

Dat KTM saneert heeft vast een financiele en/of marketing reden. Het is maar gewoon een bedrijf dat winst moet maken om te blijven bestaan...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2008, 22:26 »
Misschien een gouden kans voor de Budapest - Bamako Rally?

grtz      Iggy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #11 Gepost op: 25-09-2008, 00:29 »
Budapest - Bamako is net zoiets als de Amsterdam-Dakar. Schaar ik niet onder de rally's, en is zeker geen alternatief
voor de Dakar. Is natuurlijk wel leuk om te doen, maar daar houdt iedere vergelijking wel mee op......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #12 Gepost op: 25-09-2008, 09:21 »

Dat KTM saneert heeft vast een financiele en/of marketing reden. Het is maar gewoon een bedrijf dat winst moet maken om te blijven bestaan...



Tja en wat te denken van de superbike aspiraties van KTM, misschien toch iets meer verschuiving naar asfalt   :-\

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #13 Gepost op: 25-09-2008, 11:13 »
Hihi, ik weet inmiddels precies hoe het zit. En we zitten er allemaal naast (ikzelf ook :-X)! Ik kan er alleen nog niets over zeggen......
Met een aantal weken zal het wel bekend worden.  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Frans Verhoeven geen onderdeel meer van KTM fabrieksteam
« Reactie #14 Gepost op: 25-09-2008, 11:44 »
Hihi, ik weet inmiddels precies hoe het zit. En we zitten er allemaal naast (ikzelf ook :-X)! Ik kan er alleen nog niets over zeggen......
Met een aantal weken zal het wel bekend worden.  8)

Het is dus positief, aan je reactie te zien.

Laat die 'aantal weken' maar snel voorbij gaan ( ik ben helemaal niet niewsgierig hoor  ;))