Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat is leuker als een motor  (gelezen 2926 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2008, 14:21 »
Gistermorgen eindelijk met de KTM naar de RDW geweest voor de keuring.  Nou dat was een bijna Kafkaiaanse ervaring.

Om ± kwart voor negen aan komen rijden, slechts 4 motoren voor me en bijna alle auto’s die er stonden al gekeurd. Nou dat moet goed komen dacht ik nog, eerst maar aanmelden 8)

Pas nadat ik een kwartier voor het loket heb staan drentelen kijkt er iemand op om te helpen. Voor die tijd geen enkele fysieke reactie kunnen registreren op mijn aanwezigheid. Formulieren worden ingevuld, stukken overhandigd en ik mag met de brommert in de rij gaan staan voor de keurmeester. Dan duurt het toch nog zeker 1 ½ uur voor ik aan de beurt ben. Voor ons staan drie exoten (Italiaanse oldtimertjes met HD-blokken :o) die erg veel tijd kosten. Er moet dan blijkbaar van alles worden uitgezocht, nagekeken, gewogen, etc. Maar oké, dat begrijp ik.
Alle auto’s en brommers (ook die na mij aankomen) zijn inmiddels afgewerkt.

Zijn we eindelijk aan de beurt begint de keurmeester over de banden: “Tja, dat zijn noppenbanden hé. Dat is gevaarlijk op de weg, dat mag dus niet. Er horen wegbanden op…..of allroadbanden, maar geen noppenbanden” (Het gaat over een KTM 400 EXC hé……… ::))
Maar goed, hij is de beroerdste niet, inspecteert beide banden minutieus aan beide kanten op aanwijzingen van de fabrikant of je er wel of niet de weg mee op mag. Ik mompel nog wat over DOT enzo, maar dat zegt hem nix, dus ik hou verder m’n mond maar :-X De keurmeester komt uiteindelijk tot de conclusie dat er niets op staat over gebruik op de weg, dus…………… het.... ???..... mag , maar …………….alleen op mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik begreep d'r nix van, maar goed op naar het volgende.

We gaan verder met het controleren van de verlichting, knippers, etc. Bevindt alles in orde, maar ik moet nog wel ff een reflector monteren onder de kentekenplaat. Oké, beloof ik.
Ook de uitlaat wordt mooi beschaafd gevonden. Nix meten hé, gewoon de keurmeester die luistert en zegt dat het goed is. Een kwartier ervoor was een van die italiaanse HD-tjes nog een grensgeval, maar ook dat wordt vastgesteld zonder ook maar iets te meten. Erg wetenschappelijk dus :P

Maar goed, ikke blij en weer terug naar het loket. Mag daar 113 euri aftikken en maak me op om naar het loket van de douane te gaan, 1 ½ meter ernaast, voor de BPM. Sta ook daar een tijd geduldig te wachten tot er iemand tijd heeft. Vul intussen maar een formulier in en ben d’r helemaal klaar voor.
Vertelt die muts achter het glas me doodleuk dat ze een paar weken geleden een nieuwe procedure hebben ingevoerd en dat ze alleen nog maar op afspraak werken. En omdat ik geen afspraak heb gemaakt,…………

$# >:(*&^^@  >:( >:(

Ja meneer, wij voeren alleen maar de regels uit……..Op 10 maart hebben we de eerste mogelijkheid…….Ja, dan moet u denk ik weer een vrije dag opnemen………En ja, u moet de motor dan weer meebrengen. O, uh, ik hoor net dat dat niet hoeft………..Nee dan kan niet ergens anders, dat kan alleen maar hier. ……..Of u dat had kunnen weten vooraf? Ja dat weet ik niet, ik werk hier alleen maar……enz.

Dus de KTM is goedgekeurd door de RDW, maar het obstakel van de Douane heb ik niet kunnen nemen, grrrrrrrr.


Ik begrijp nu goed dat ze die ambtenaren beschermen met een dikke glaswand. Ik had ze al over de balie willen trekken, laat staan iemand die iets minder geduld heeft dan ik.

Jullie zijn gewaarschuwd. De regeltjes zijn veranderd om het niet leuker, maar nu ook minder makkelijk te maken. Blijkbaar was het hele traject nog niet irritatieopwekkend genoeg.

Ik hoorde er trouwens ook dat het voor kan komen dat er geen keurmeesters voor motoren aanwezig zijn door vrije dagen, enzo. Als je een afspraak voor een keuring maakt checken ze dat voor je, maar als je er zonder afspraak heen gaat, kan dagelijks tussen 08:00 en 12:00 uur, loop je dus kans dat je er voor Jan met de korte achternaam staat. Altijd voor ff bellen dus.

Leuk om weer eens zo’n klantvriendelijke benadering te ervaren. Ik waande me diep in het Oostblok van de jaren 70.


GJ :D

 

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #31 Gepost op: 26-02-2008, 14:24 »
Gefeliciteerd man!  ::)

Wil je eindelijk vrijwillig BPM betalen, mag het weer niet :-X ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2008, 14:45 »
Tís nog mooier/erger: je mag/moet 'm ook zelluf berekenen :o

Kunnen die pennelikkers tenminste je gestumper controleren en je met smaad terechtwijzen >:(


GJ :D
(maar ik houd de moed d'r in)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #33 Gepost op: 26-02-2008, 14:48 »
Elke vaderlandslievende pennenlikker zou een oranje motor direct moeten toelaten op Nederlandsch grondgebied!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #34 Gepost op: 26-02-2008, 17:50 »
Tjeezz... Dat ging bij mij toch een stuk makkelijker in belgië. Ene kanoortje in, geen wachtenden voor me, mevrouw komt direct vrolijk naar mij toe gelopen en neemt mijn papieren aan, begint direct druk allerlei formulieren uit te tikken en stickers te plakken en vroeg daar welgeteld 20 euro voor. Toen de straat oversteken naar de douane met mijn net vers getikte papiertjes, die was wel even druk bezig met eea in te voeren dus moest een minuutje of 20 wachten... geen probleem, daarna nam ze mijn papiertjes in ontvangst, begon ook druk te schrijven en te stempelen en kreeg na een minuutje of 10 alle papiertjes weer vrolijk mee met verder een prettige dag gewenst  8)

Nooit geen brommer hoeven laten zien, of veel geld neer hoeven tellen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2008, 18:00 »
dat heet dus: ontmoedigingsbeleid.

We weten met ze alle dat er geen verschil in de voertuigwet is tussen alle EU landen.. maar, dat betekend natuurlijk niet dat we nu zomaar voertuigen moeten gaan invoeren omdat ze bij de buren goedkoper zijn.

 :P

Ergo: Niks van aantrekken, stug volhouden, anders krijgt er nog iemand zijn zin ook!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2008, 19:03 »
 Ben blij dat ik daar niet stond, ik weet wel waarom ik nog nooit in het oostblok geweest ben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #37 Gepost op: 26-02-2008, 20:42 »
dat heet dus: ontmoedigingsbeleid.

Psies, dat is het ook volgens mij. De schatkist loopt anders te veel BPM en BTW mis. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Werkt overigens niet, want er staat denk ik elke dag een rijtje professionele handelaren met gepimpte X5'en, V70's, Tuaregs, ed. die dat wachten oplossen door hun vrouw te sturen. Keuring an sich stelt geen zak voor denk ik.

Binnenkort de volgende horde voor de KTM!


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #38 Gepost op: 26-02-2008, 20:44 »
ach dat valt allemaal wel mee. Ik had met het zijspan wel een afspraak en na slechts ruim 1 uur wachten werd ik eindelijk geholpen. :(

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #39 Gepost op: 26-02-2008, 22:25 »
Je hebt nog geluk dat er überhaupt douane was!! Ik heb daar ooit 6 uur gestaan met motor en op het moment suprême was de douane er die dag gewoon niet op komen dagen. Ja mevrouw misschien komen ze nog, ik weet het ook niet  >:( 
Uiteindelijk naar Venlo moeten rijden om heb felbegeerde papiertje te bemachtigen.
  'ik heb ginne rooie, maar 'k ben hartstikke rijk!'

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #40 Gepost op: 12-03-2008, 16:11 »
Sinds vanochtend kwart voor acht kan ik naar een mooie maagdelijke kentekenplaat kijken 8)

Eindelijk ben ik weer legaal :D


GJ ;D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat is leuker als een motor
« Reactie #41 Gepost op: 12-03-2008, 16:15 »
Gefeliciteerd! Dan moeten we maar eens snel de inmiddels beruchte 'enduro van Bilt' maar eens gaan rijden :D

Ik ben jaloers!