Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rally informatieavond bij BDM  (gelezen 2702 keer)

Offline member

  • Alledin Support
  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Rally informatieavond bij BDM
« Gepost op: 27-05-2008, 22:26 »
Vandaag binnen gekregen van BDM:
Op donderdagavond 26 juni 2008 organiseert Bert Duursma Motoren in Apeldoorn een Rally informatie avond in samenwerking met Eric Verhoef.
Er zal uitgebreide informatie worden gegevens over de Heroes Legend 2009 door 10 voudig Dakarrijder Eric Verhoef, daarnaast komen ook de andere amateurrallies aan bod zoals de Oost Europa Rally, Alto Turia, en Tuareg .
De Heroes legend gaat in 2009 voor de 4e keer van start. Team Bert Duursma Motoren kwam dit jaar als overwinnaar over de finish, en het spreekt voor zich dat wij in 2009 onze titel gaan verdedigen. Met onze kennis en ervaring kunnen we potentiele deelnemers dan ook met raad en daad helpen.
Motorrijders die graag willen deelnemen maar de drempel te hoog vinden, moeten zeker ook langs komen. Er wordt nl ook het programma voor alweer de 4e de BDM Rallyschool gepresenteerd die in september 2008 van start gaat. De BDM rallyschool zorgt ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt, waardoor je kans om zonder problemen uit te rijden sterk toeneemt. Naast aandacht voor theoretische kennis over voorbereiding, navigatie, en roadbook, biedt de BDM Rallyschool ook praktijkdagen.
Diverse deelnemers sloten hun deelname af met een succesvolle deelname aan bijvoorbeeld de Alto Turia of een andere rally.
Er zijn nog een paar plaatsen vrij…

De avond begint om 19.30 uur en zal worden gehouden bij Bert Duursma Motoren in Apeldoorn.
Adres: Deventerstraat 329, 7322 RG in Apeldoorn.
In verband met de ruimte is aanmelding (bij voorkeur via de mail) gewenst.
Dit kan via het volgende emailadres rallyavond@bertduursma.nl                
Einde van de avond om 22.00 uur.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #1 Gepost op: 30-05-2008, 13:31 »
Het opgegeven emailadres bleek niet te werken, nu functioneert het inmiddels weer.

Heb je eerder al een email gestuurd, dan graag nog een keertje naar:

rallyavond@bertduursma.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2008, 22:14 »
Ik kon die avond helaas niet. Is iemand geweest die kort verschil tussen OER/AT en Tuareg kan vertellen?  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2008, 22:21 »
OER: nouja, die heb je net zelf gereden he....:
   maar recratief, voor vrij gevorderd to echte beginner en voor allroad motoren geschikt. A->B->C rally. vrij korte specials

AT: Rally vanuit vast punt. Stenen in Spanje. mooie routes, maar korte 'cross' proeven

Tuareg: Amateurs en Profi, behoorlijk technisch nivo. Stenen en duinen(zand) in Marokko. A->B->C rally. wordt regelmatig als training voor grotere rallys (FIM) gebruikt. Specials van 100 tot 300 km.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #4 Gepost op: 03-07-2008, 11:39 »
OER: nouja, die heb je net zelf gereden he....:
   maar recratief, voor vrij gevorderd to echte beginner en voor allroad motoren geschikt. A->B->C rally. vrij korte specials

AT: Rally vanuit vast punt. Stenen in Spanje. mooie routes, maar korte 'cross' proeven

Tuareg: Amateurs en Profi, behoorlijk technisch nivo. Stenen en duinen(zand) in Marokko. A->B->C rally. wordt regelmatig als training voor grotere rallys (FIM) gebruikt. Specials van 100 tot 300 km.


Wat ik ervan weet: een 'toenemende' competitie- en moeilijkheidsgraad.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #5 Gepost op: 03-07-2008, 13:41 »
AT:  inderdaad veel stenen, en tegenwoordig vooral leuk met een enduro, 450, 660, dat soort werk. 250 reed ook wel mee, en zelfs 2x een 2T.  De proeven zijn van 9 km op een crossterrein tot 60 km op de route, waar je dus ruim 2 uur over doet.  dit jaar was de gemidelde afstand 300 km per dag, wordt komend jaar iets minder en dat mag ook wel.  hoet mooie is dat je in ene goede accomodatie slaapt en eet en steeds op hetzelfde punt terugkomt.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #6 Gepost op: 03-07-2008, 17:19 »
Ik heb juist begrepen dat het de bedoeling is dat de AT technischer en zwaarder wordt om een grotere doelgroep aan te spreken. Het deelnemersveld blijft al jaren te klein, men hoopt door de rally te verzwaren met name de “enduristen” aan te spreken en zo een groter aantal deelnemers te krijgen.

Maar als ik lieg dan lieg ik in commissie. 


GJ
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #7 Gepost op: 03-07-2008, 23:51 »
AT:  inderdaad veel stenen .....knip.

  hoet mooie is dat je in ene goede accomodatie slaapt en eet en steeds op hetzelfde punt terugkomt.

Ik vind een rally nu juist mooi als ie als een doorgaande route van A naar B naar C is: je krijgt dan dat hele opbouwne van het rallykamp en afbreken en inpakken erbij... voelt meer als een reis! En je bent ook steeds in ander terrein!

Tuareg en OER zijn van dit type. Je verplaatst niet altijd iedere dag.. dus dat geeft ook wel her en der wat rust.
Zowel bij de OER als Tuareg zie je dat je idd erg verschillende tereinen tegenkomt.

Tuarg: Rotspartijen in heuvels noord marokko, snelle steenpistes, snelle zandpistes en woestijbergen (steen) door elkaar, verschillende soorten zandduinen, vlaktes met tafelberg, Oueds met bloemen, etc.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2008, 16:48 »
Ik heb juist begrepen dat het de bedoeling is dat de AT technischer en zwaarder wordt om een grotere doelgroep aan te spreken. Het deelnemersveld blijft al jaren te klein, men hoopt door de rally te verzwaren met name de “enduristen” aan te spreken en zo een groter aantal deelnemers te krijgen.

Maar als ik lieg dan lieg ik in commissie. 
GJ
Ik vond de AT dit jaar inderdaad redelijk zwaar, maar ik kan het niet goed beoordelen; ik ben een 47 jaar oude kantoorwerker, niet bijzonder goed getraind, en met een BMW R100GS met een te laag stuur, en pas op de derde dag een enigszins op het terein aangepaste voorvering. In mijn voordeel spreekt 20 jaar motorrijervaring, waarvan drie jaar met wekelijkse bezoeken aan de crossbaan. (stel je daar niet teveel bij voor overigens)
En dan is een 10e plek goed haalbaar :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2008, 21:03 »
Ik heb juist begrepen dat het de bedoeling is dat de AT technischer en zwaarder wordt om een grotere doelgroep aan te spreken. Het deelnemersveld blijft al jaren te klein, men hoopt door de rally te verzwaren met name de “enduristen” aan te spreken en zo een groter aantal deelnemers te krijgen.
Dus de AT gaat dan afvallen voor de niet-hardcore-enduristen met een zware motor?
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Rally informatieavond bij BDM
« Reactie #10 Gepost op: 15-07-2008, 09:31 »
Ik denk het niet; ze zullen toch ook de HP2's aan boord willen houden schat ik zo in. Voor de stukken die met een boxer ondoenlijk waren had men ook dit jaar alternatieve routes. Maar als je niet kunt rijden......