Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rommel boven membraan carburateur.  (gelezen 1189 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Rommel boven membraan carburateur.
« Gepost op: 13-04-2008, 21:46 »
Omdat ik mijn KLX met geen mogelijkheid gestart kreeg na 3 maanden stilstand, ook niet met een verse bougie, heb ik vandaag de carburateur (CVK40)en benzinetank/kraan eens goed schoongemaakt. Ik vond op 2 plaatsen redelijk wat vuil in de carburateur: bij de chokeplunjer, en bij het membraan.

Bij de chokeplunjer zat een hoop roest, en dat was te wijten aan het kromme chokesysteem van de KLX. Water kan zo de buitenmantel van de chokekabel inlopen, en vervolgens de carburateur in. Dat spul werkt zich vanzelf een keer langs de chokeplunjer.

De zand en rommel, alles bij elkaar 2 wattestaafjes vol, bovenop het membraan kon ik niet verklaren. Er is maar 1 toegang tot die ruimte, en dat is via de schuif die bediend word door het membraan. Het membraan is op het oog in prima conditie, en ik heb geen reden om aan te nemen dat er lucht langs de deksel lekt (de boel sluit mooi op elkaar aan)

Hoe kan daar in godsnaam rommel langs naar boven komen als er vlakbij een zuiger mengsel naar binnen aan het lurken is? Iemand een verklaring?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Rommel boven membraan carburateur.
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2008, 22:23 »
Pulserende druk. Ding zuigt, én blaast afwisselend. 1 cilinder hè..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Rommel boven membraan carburateur.
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2008, 16:03 »
Hmm, dan zou dat zand dus ooit in een ver verleden in de carb terecht gekomen kunnen zijn via het luchtfilter? Aanzuigslang en carb waren zandvrij. Wel wat rommel in het kanaaltje na de stationairsproeier, maar dat zal wel uit de benzine komen.

Nog eens iets anders: als jullie dat dunne pijpje uit de uitlaat halen en luchtfilterbox openwerken, hoeveel punten gaan jullie dan gemiddeld omhoog met de hoofdsproeier?

Vanaf 3/4 gas houd de KLX iets in sinds cylinder/zuigerrevisie, en vorige eigenaren hebben de luchtfilterbox en uitlaat iopengewerkt. Af-fabriek zit er als hoofd/stationairsproeier #155/#40 in, nu #158/#40. De hoofdsproeier is dus 3 puntjes groter dan af-fabriek. Lijkt me aan de krappe kant. Aan de bougie zie ik weinig raars na een kilometertje volgas; dat zit zo tussen wit en koffie-met-melk in. Zou ietsjes rijker mogen, maar is ook niet schandalig arm.