Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nog een 'snake'  (gelezen 1254 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Nog een 'snake'
« Gepost op: 26-04-2008, 14:49 »
is de 'brake-snake'. Amerikaans slang voor het oeroude stalen lusje tussen de pedalen en het frame of elkaar.
Voorkomt bij beiden groen tussen pedaal en frame en vooral bij de rempedaal vermindert het risico op verbuigen.
Ik doe dat nog steeds als 1 van de standaard kleine dingetjes op alle fietsen waarmee ik onverhard rij.
Mijn ex-overbuurman Jan (40 jaar enduro- en race-ervaring) heeft helemaal een lange lijst handigheden! (ik zal hem vanavond weer eens bellen trouwens)

petrus


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #1 Gepost op: 26-04-2008, 17:39 »
hoi peter
ik gebruik al jaren een stevige t-wrap gaat ie kapot doe je weer een nieuwe  die stalen kosten aardig wat
gr peet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #2 Gepost op: 26-04-2008, 19:01 »
Ach, ik haal gewoon een stuk staaldraad bij de smid van de rol.
Op de Husaberg zit een stuk schakeldraad van een fiets wat de fietsenmaker weggemikt had.
Als voor jou een tiewrap werkt, wel, dan is dat prima toch?! Vroegah werden er zelfs dunne kettinkjes voor gebruikt (met rammelen en slijtage op den duur).

petrus

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2008, 13:50 »
Mijn ex-overbuurman Jan (40 jaar enduro- en race-ervaring) heeft helemaal een lange lijst handigheden!

Even opnemen en plaatsen, lijkt me... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #4 Gepost op: 28-04-2008, 21:20 »
Even opnemen en plaatsen, lijkt me... ;)

Hij is mijn EX-buurman en zit op 2500 kilometer afstand. Tenminste, als hij thuis is, want het grootste deel van het jaar is hij onderweg naar een wedstrijd ergens in een uithoek van europa.

De man zou een mooi onderwerp voor een boek zijn. Het is werkelijk avondvullend wat deze man uit ervaring kan vertellen.
Er zullen niet veel rijders zijn die langer ononderbroken hun startbewijs hebben.

Ik ga hem NU bellen, anders komt er weer wat tussen en maandagavond heeft een redelijke kans hem te treffen.....

petrus

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #5 Gepost op: 29-04-2008, 20:37 »
ennn
niet thuis :-X

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2008, 22:44 »
Jawel, nog steeds aan de lijn... ;D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Nog een 'snake'
« Reactie #7 Gepost op: 29-04-2008, 23:18 »
Vanavond gesproken. Komend weekeinde heeft hij weer een wedstrijd.
Druk programma die man. Dit jaar staat zijn seizoen weer in het teken van de I.o.M TT.
Klasse hoor: vorig jaar is zijn zelfgeprepareerde raceblok 10 rondes heel gebleven daar.

Hoop bijgepraat. Ga zo nog een paar dingen mailen. Ook de url van de website voor een paar mannen die vaak naar me vragen en die hij van het weekeinde weer ziet.

Ja hij kende de oude Regolarita welke ik gekocht heb en hij zat gelijk vet in de herinneringen.

HELE speciale kerel. Vier jaar terug was hij in Toulouse en aangezien dat in de buurt was  :confused: is hij met zijn circuitbus maar doorgereden  ;D

Erg leuk dat veel van de 'oude garde' nu ook op het web is en ik heb een handvol email-adressen.
Memo-pauze dus nu  :)