Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)  (gelezen 1640 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Gepost op: 31-07-2009, 21:52 »
De Oregon 550T is uitgekomen, dit is de opvolger van de populaire Garmin Csx60, die op dit forum veel wordt gebruikt. De Oregon 550T heeft meer waypoints en is weer sneller.
 

   
  • Hoog-gevoelige GPS ontvanger voor verbeterde ontvangst en prestaties  apparaat naar apparaat data overdracht (deel draadloos met gelijkwaardige apparaten  Afmetingen: 114 B x 58 H x 36 D (mm  Gewicht: 193 gram  Display: transflectief kleuren TFT touchscreen  Scherm grootte, diagonaal: 7,6 cm  Batterij: 2 x AA  Batterij levensduur: tot 16 uur  PC interface: serieel en USB  DEM cartografie compatibel  Geheugen slot: microSD  Intern geheugen: 850 MB
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #1 Gepost op: 31-07-2009, 22:41 »
Ik heb hem 2 weken geleden bij waypoint vastgehad omdat ik een opvolger voor mijn Quest wou hebben. Maar ik vond het een veel te fragiel ding en het touchscreen werkte ook niet lekker, met handschoenen aan kon ik hem helemaal niet bedienen.

Toch maar een nieuwe Map60cx gekocht voor veel minder, deze lijkt me veel meer geschikt voor offroad rijden.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #2 Gepost op: 31-07-2009, 22:54 »
Ok, interessant.
 
Dat is het nadeel, je kan zoiets niet voelen of zien normaal gesproken.
De oregon schijnt wel meer mogelijkheden te hebben en betere resolutie.
 
Maar het moet zich nog bewijzen als motor-navigatie!!.

Post Merge: 01-08-2009, 08:09
Die Garmin Map 60Cx blijft mooi en is betaalbaar  :)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2009, 13:38 »
Ik heb 'm sinds gisteren de 550T.

Mooi ding, vele mogelijkheden.....alleen ik snap er geen klote van.... >:(

Na een dag eindelijk de legale Citynav erop.....en nu nog de Topo kaarten.....wat een gedoe! ::)

Handleidingen zijn klote....staat geen moer in....alles moet MEGA moeilijk (codes, sleutels, activaties...lijkt gvd wel de nederlandse bank...)
Hoe chagrijnig kan je worden van zo'n apparaat... >:( >:( >:( >:( >:( ::) :'( >:( >:(

Nof effe en ik stuur het hele zooitje terug en ga gewoon met kaarten verder....de tering zeg....
Zo'n ding moet gewoon werken zonder gelul......lijkt wel of je een opleiding nodig hebt voor dat apparaat en Mapsource.....grrrrr!!!!!!


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2009, 16:02 »
 ;D
Eerste GPS?
Rustig ademhalen, en niet gelijk alles proberen te snappen ;)
 
Maar bij die oude Quest van me ging het vrij makkelijk.. en hij bevalt nog steeds ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2009, 16:20 »
....Ja.....eerste gps... ::)

GPS= Geeft Pas Stress!!!!

Denk dat ik maar een cursus ga volgen bij Waypoint. 1 voor Mapsource en 1 voor hoe excact dat ding werkt en wat ie kan.

Snap er weinig van.....


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #6 Gepost op: 16-08-2009, 20:16 »
Ik heb 'm sinds gisteren de 550T.

Mooi ding, vele mogelijkheden.....alleen ik snap er geen klote van.... >:(

Na een dag eindelijk de legale Citynav erop.....en nu nog de Topo kaarten.....wat een gedoe! ::)

Handleidingen zijn klote....staat geen moer in....alles moet MEGA moeilijk (codes, sleutels, activaties...lijkt gvd wel de nederlandse bank...)
Hoe chagrijnig kan je worden van zo'n apparaat... >:( >:( >:( >:( >:( ::) :'( >:( >:(

Nof effe en ik stuur het hele zooitje terug en ga gewoon met kaarten verder....de tering zeg....
Zo'n ding moet gewoon werken zonder gelul......lijkt wel of je een opleiding nodig hebt voor dat apparaat en Mapsource.....grrrrr!!!!!!


Gr. Johan.

FF naast iemand gaan zitten die bekend is met de Garmin "logica". 't Valt allemaal wel mee maar die handleidingen zijn idd KMP.

Beginnen met simpele dingen en daarna uitbreiden helpt ook.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2009, 22:16 »
Eerst leren kruipen voor dat je gaat rennen dus ;)
 
Slaat de stress toe, GPS/PC uit en wat anders gaan doen [ in de tuin een biertje drinken bij de vuurkorf]  :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #8 Gepost op: 17-08-2009, 10:16 »
Ik heb 'm sinds gisteren de 550T.

Mooi ding, vele mogelijkheden.....alleen ik snap er geen klote van.... >:(

Na een dag eindelijk de legale Citynav erop.....en nu nog de Topo kaarten.....wat een gedoe! ::)

Handleidingen zijn klote....staat geen moer in....alles moet MEGA moeilijk (codes, sleutels, activaties...lijkt gvd wel de nederlandse bank...)
Hoe chagrijnig kan je worden van zo'n apparaat... >:( >:( >:( >:( >:( ::) :'( >:( >:(

Nof effe en ik stuur het hele zooitje terug en ga gewoon met kaarten verder....de tering zeg....
Zo'n ding moet gewoon werken zonder gelul......lijkt wel of je een opleiding nodig hebt voor dat apparaat en Mapsource.....grrrrr!!!!!!


Gr. Johan.

Ok, je hebt hem dus al  :) .
 
Moet zeggen dat m'n 60Cx gebruiksvriendelijk is, terwijl gezegd werd dat de Oregon een gebruiksvriendelijker menu had. Maar het menu op mijn Garmin is gewoon in Nederlands.
Alles wijst zich vanzelf, heb geen gebruiksaanwijzing in mijn hand gehad. Moet alleen nu even vogelen met instellen routering (mijden snelwegen etc.), want als ik dat aangeef blijft hij over de snelweg navigeren. Maar dat is gewoon een instelling, dat is even pionieren.
 
En ik ben nog steeds bezig met mijn eerste batterijen!! ;)
Beat the Elements (Yamaha XT660Z Tenere 2008 black)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #9 Gepost op: 17-08-2009, 11:20 »

Ok, je hebt hem dus al  :) .
 
Moet zeggen dat m'n 60Cx gebruiksvriendelijk is, terwijl gezegd werd dat de Oregon een gebruiksvriendelijker menu had. Maar het menu op mijn Garmin is gewoon in Nederlands.
Alles wijst zich vanzelf, heb geen gebruiksaanwijzing in mijn hand gehad. Moet alleen nu even vogelen met instellen routering (mijden snelwegen etc.), want als ik dat aangeef blijft hij over de snelweg navigeren. Maar dat is gewoon een instelling, dat is even pionieren.
 
En ik ben nog steeds bezig met mijn eerste batterijen!! ;)

het gewoon werken met de gps zal het probleem ook niet zijn, het is juist het werken met mapsource en het verschillende kaartmateriaal dat het ingewikkeld kan worden ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #10 Gepost op: 17-08-2009, 12:33 »
Klinkt heel bekend...
Ik heb hier ook liggen vloeken en prutsen toen ik mijn GPS in huis haalde..
 
Na een tijdje vraag je jezelf af waarom al die heisa en lijkt alles ineens simpel en logisch.  ;)
Gewoon veel mee bezig zijn en dingen proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #11 Gepost op: 17-08-2009, 13:13 »
Het apparaat snap ik nu! Eigenlijk best simpel.

Maar nu de topo kaarten.....geen idee hoe ik ze op de navi & Mapsource krijg!?!?! Reg file...registry editor...img file....unlock..ehhh.....geen idee, snap het niet????
Heb zo'n mapje van rob mulder.....leuk, alleen krijg ze er niet op....zou echt niet weten hoe?

Ben nu heel wat kaarten (als proef) aan het downloaden.....maarja, als ze er niet op kunnen....door gekloot met codes ed.
Dan maar kopen denk ik, dan werkt het wel zonder moeilijk te doen! >:(


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Opvolger van de Garmin Csx60 (Oregon 550T)
« Reactie #12 Gepost op: 17-08-2009, 13:43 »
bij topo kaarten is het zo dat je ze eerst werkend moet hebben in mapsource.
daarna kun je ze met de map-tool in mapsource selecteren en naar je GPS sturen (net als dat je routes en tracks naar je GPS stuurt).

Post Merge: 17-08-2009, 13:48
en als je een lading .img files hebt met een .reg file erbij doe je het volgende:
 
- open reg file en kijk waar hij de img files verwacht (c:\Garmin\Family_....)
- kopieer de img files naar die exacte lokatie (mappen aanmaken indien nodig)
- dubbelklik op de reg-file en je krijgt een pop-up die vraagt of je de gegevens in het register wil laden, zeg ja
- open nu mapsource en hij zal een pop-up geven dat je nog kaarten hebt die niet unlocked zijn. sommige kaarten zijn overigens lockvrij en hoef je dus niet te unlocken (topo NL is er 1 van die dus niet geunlocked hoeft te worden).
- unlock je kaarten indien nodig.
- als je de kaarten in mapsource hebt staan kun je met de map-tool de gewenste kaarten selecteren
- upload deze nu naar je gps net als dat je routes, waypoints en tracks naar je gps verstuurd
 
:)