Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM naar Rutten HUISWERK  (gelezen 1063 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
ARM naar Rutten HUISWERK
« Gepost op: 19-08-2009, 22:49 »
hallo, voor diegene die nog nooit in Rutten zijn geweest even wat technische informatie dan kun je thuis alvast wat huiswerk doen.
daar de ondergrond voor het grootste deel rode mijnstof is en dus veel heel fijn stof geeft wel ff een nieuwe filter monteren en als je hebt een schone meenemen (natuurlijk thuis al in de olie zetten)
de baan is meestal lekker hard dus niet zo vermoeiend als een zandbaan zoals Makkinga b.v.
de baan kent meestal heel veel korte remknippen voor de bocht dus als je wat harder wil de achterdemping ingaand twee á drie klikjes meer en de uitgaande demping een á twee minder.
voordemping ingaand een á twee meer geven en uitgaand gemiddeld laten staan.
door de harde ondergrond hoef je geen nieuwe banden te hebben, ze slijten er gauw.
al je meer vragen hebt, stel ze gerust en ik ben ook op die dag aanwezig om eventueel te helpen als het ff niet lukt.
veel plezier alvast, en tot dan.
groetjes "jerommeke" herman bosman
als je gaat, ga dan helemaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2009, 23:24 »
Da's mooi, een kenner.
Bedankt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2009, 16:31 »
Leuk,
ik heb op die baan veel instellingen van de vering geprobeerd en veel geleerd.
Deze keer wordt 't,als ik al ga, vlaggen of ouwenelen.
Heb schouderblessure.
Moet ook even vermelden dat die baan voor ALLROADS ERG GESCHIKT IS  !!!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #3 Gepost op: 20-08-2009, 16:36 »
Leuk,
ik heb op die baan veel instellingen van de vering geprobeerd en veel geleerd.
Deze keer wordt 't,als ik al ga, vlaggen of ouwenelen.
Heb schouderblessure.
Moet ook even vermelden dat die baan voor ALLROADS ERG GESCHIKT IS  !!!!!!
je hebt toch een personal masseuse
ik heb foto's gezien o la la

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2009, 18:09 »
Als de baan net zo mooi vlak is als vorige keer, is die veerafstelling toch niet zo heel essentieel? Zoals Toon al schrijft, is de baan ook met een allroad te berijden.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #5 Gepost op: 20-08-2009, 19:02 »
aan de veer afsteling doe ik nooit wat ,merk het verschil denk toch niet (rij te langzaam)
schoon lucht filter en wat klooien met de banden spanning is voor mij genoeg
 
 
paul

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #6 Gepost op: 20-08-2009, 19:17 »
ik doe het nog makkelijker, ik rij op de motor van Paul  :D
Nog tips voor lijnen? bocht 3 binnenkant houden en zo?
Zouden we weer tegen de richting in mogen rijden??

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #7 Gepost op: 20-08-2009, 20:47 »
ik heb wat info gegeven voor diegene die het uiterste willen halen uit hun training, als je gewoon lol wil hebben is het ook helemaal niet belangrijk hoe je demping en vering staat. gewoon gassen en lol maken. en stoor je niet aan mijn aanbevelingen ik ben en blijf natuurlijk schoolmeester en dat zie je soms aan de stijl van schrijven, nix van aantrekken maar gewoon lol maken (doe ik de laatste jaren ook op de motor)
als je gaat, ga dan helemaal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2009, 20:51 »
ik heb wat info gegeven voor diegene die het uiterste willen halen uit hun training, als je gewoon lol wil hebben is het ook helemaal niet belangrijk hoe je demping en vering staat. gewoon gassen en lol maken. en stoor je niet aan mijn aanbevelingen ik ben en blijf naturlijk schoolmeester en dat zie je soms aan de stijl van schrijven, nix van aantrekken maar gewoon lol maken (doe ik de laatste jaren ook op de motor)

ik ben blij dat iemand de moeite neemt om mensen zoals mij (beginners) toch een paar handvatten te geven. daar leer ik tenminste iets van :)
als iedereen alles voor zichzelf zou houden dan zou dat ook niet leuk zijn ;)

het zal voor mij ook de eerste keer zijn dat ik op een crossbaan zal rijden dus alle tips zijn welkom!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2009, 23:47 »
Ik heb de vorige keer sowieso de ingaande demping achter moeten opkrikken, maar dat had in eerste instantie meer te maken met het feit dat mijn DRZ bij mijn onflateuze landingen mijn nummerplaat bleef opvreten. Maar ik heb daar wel heel serieus bij gekeken zodat het net leek of ik er een beetje verstand van had....
Hoop  (denk) dat ik daar met mijn KTM minder last van heb.
 
Maar serieus, wereldkampioen hoef ik niet meer te worden maar ik wil uiteindelijk toch wel zo hard  mogelijk rijden en daarbij kan je heel veel leren van de oude rotten. Hoef je niet steeds zelf het wiel uit te vinden, alleen af en toe een beetje huiswerk doen.
Ik denk dat ik 5 september nog wel een aantal "domme" vragen voor je heb Herman!
 
 
Grtz,
Dick.
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: ARM naar Rutten HUISWERK
« Reactie #10 Gepost op: 21-08-2009, 13:14 »
Dick,
je kunt ook met je vering knutselen om een evenwicht te vinden tussen snel en comfortabel rondgaan.
Als je dat een beetje door krijgt kun je heerlijk lange dagen,zoals ik met de OER heb gedaan,doorrijden zonder dat je doodmoe wordt! Ik heb er echt voordeel van gehad.
Dat de baan in Rutten niet alle mogelijke bodem-omstandigheden in zich heeft maakt niksuit.
Ik ben ook geen topsporter,het is gewoon erg leuk om steeds een paar ronden met een andere afstelling te rijden en daar dan iets van te leren.
Ik vind het heel jammer dat ik deze keer niet kan rijden.