Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aftermarket uitlaat  (gelezen 3309 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2010, 12:30 »
Als er ieder jaar andere regels komen en eisen , dan zal een grote groep ghaan stoppen met rijden enduro's.
Ik kan iig niet ieder jaar 1000 euro uitgeven voor een nieuw uitlaatsysteem. Dat geld stop ik liever in een woestijn gtripje of portugal etc...
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #16 Gepost op: 26-09-2010, 12:35 »
Ik heb net een mailtje gestuurd naar DAM met de vraag of ze een oplossing hebben voor het vele geluid dat mijn LC4 met DAM en DB killer maakt. Als er een oplossing is stuur ik hem door.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2010, 12:40 »
Ik heb net een mailtje gestuurd naar DAM met de vraag of ze een oplossing hebben voor het vele geluid dat mijn LC4 met DAM en DB killer maakt. Als er een oplossing is stuur ik hem door.

Hoeveel geluid maakt dat? Moet ik me ook zorgen maken? Zit met dezelfde situatie (ronde) DAM op een 640 Adventure.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #18 Gepost op: 26-09-2010, 12:45 »
mischien dus meer gedoe als ik een eerste instantie dacht.
maar... er zit nu dan wel een orginele honda pijp op, maar
ik weet bijna zeker dat het een open pijp is.
 
kleppen zijn wel gesteld een nieuwe cylinder en nokkenas ook dus
binnenwerk is wel goed.
zoals gezegd, het gaat mij om geluidsreductie en niet om vermogenswinst
.
 
@ frank
het gaat dus om deze leovince
http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-LEOVINCE-ALU-X3-HONDA-XR-400-R-BJ-96-04-/360303847683?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53e3c86903
 
zegt dat jou iets?
weggegooid geld of de juiste keus.
(toch al te laat, want ik heb er al een besteld)
 
rene
 
 
Post Merge: [time]zo 26 sep 2010 11:51:11 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size]
 
 
bij een aantal aftermarket producenten staat bijde uitlaat of ie FIM gekeurt is en op welke type motor die daarvoor is.
Akra/ remus zijn 2 die ik weet die erbij zetten dat ie FIM gekeurt is (94 DB).
 
De meeste injectie fietsen hebben mappings en als je de aftermarket uitlaat erop zet moet je ook die mapping kiezen die daarbij hoort.
 
Bij carb. is een dyno run het beste wat je kan doen voor eht afstellen.
.
nou ik weet er nog een voor je.
met db killer 1    80 db
met db killer 2     96 db
zonder db              ? db
 
deze wilde ik eerst maar bij bestellen ,steeds een fatal error
op de laatste pagina :-\ 

 http://motorsportgoetz.com/Auspuff-Honda-XR-400-ALU-OVAL-mit-ABE-Krieger-3-1

rene

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #19 Gepost op: 26-09-2010, 12:54 »
Als er ieder jaar andere regels komen en eisen , dan zal een grote groep ghaan stoppen met rijden enduro's.
Ik kan iig niet ieder jaar 1000 euro uitgeven voor een nieuw uitlaatsysteem. Dat geld stop ik liever in een woestijn gtripje of portugal etc...

Ik denk dat er een aantal punten zijn om over te discussiëren:

1. De FIM-regel geldt straks alleen voor de enduro's, niet voor de off-the-road. Kim en ik zitten in een beginnend enduro-clubje, en daarom is dat voor ons van belang

2. De wedstrijdsport levert ons goede en slechte dingen: steeds stringentere eisen, maar ook motoren die steeds lichter, krachtiger, wendbaarder, luider etc. worden. Zonder topsport weinig toch geen innovatie? Anders hadden we nu nog allemaal met 2-kleppers gereden met contactpuntjes ;)

3. We moeten geen topsporten door elkaar gaan halen:

a. enduro vs offroad
b. rally vs allroad

Rally-achtige allroads zullen het wel steeds moeilijker krijgen om een offroad-keuringkje te doorstaan, maar die dingen moeten ook eigenlijk aan ALLE eisen van de RDW blijven voldoen. De niet top-sportmodellen zijn zijn moeilijk met enduro-technieken stiller of sneller te krijgen, uitzonderingen daargelaten.

Maar ook voor allroads wordt bereikbare vervangingstechnologie gemaakt zoals de Duotech van Laser. Maar je beste uitlaat blijft toch eigenlijk je originele uitlaat, die bij je motor kwam toen hij nieuw was.

Dat is één van de redenen waarom ik mijn originele uitlaat nooit bij het oud vuil gooi (of Marktplaats).

Voor de zwartrijders worden tegenwoordig fuiken opgezet en vliegende controles. Deze komen op een provinciale zwartelijst te staan, waardoor ze straks op geen enkel evenement meer kunnen meedoen. Ik heb het niet voor het zeggen, maar er is al eens geopperd om deze mensen heel scherp te herkeuren, want die motoren zullen net als hun normen en waarden wel niet helemaal in de haak zijn. Crossers met kentekens van een Ducati 999 of enduro's met twee framenummers (gewoon nog te zien met röntgenstraling). Dat soort werk. Daar zitten soms ook gestolen motorfietsen bij.

Een not-for-circuit-use uitlaat zal dan resulteren in een WOK-status bij de RDW, totdat hij opnieuw aangeboden wordt ter herkeuring.

Dit zal veel gemor opleveren, maar uiteindelijk is het een minderheid die het verpest voor een welwillende meerderheid. Zover hoeft het allemaal niet te komen, maar het hangt wel als een donkere onweerswolk boven ons hoofd!

Post Merge: 26-09-2010, 12:57
Hoi René,

Als er meerdere dB-killers bijzitten dan is er een goede kans dat het de goede is. De goede X3 heeft een lange killer met een klein bochtje er in.

Vraag het even aan de verkoper, of hij je een fotootje stuurt, anders annuleren die hap!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #20 Gepost op: 26-09-2010, 13:01 »
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2010, 17:42 »
Rene, bij mijn oude DR600 heb ik het als volgt gedaan. Eerst de luchtfilter doos open gemaakt omdat die behoorlijk beperkte. Omdat ie toen meer lucht krijgt een grotere hoofsproeier gemonteerd en dit gecheckt door de bougiekleur te bekijken na een stuk vol gas (was mooi koffie met melkkleur). Daarna de naald een treedje hoger gehangen en dit ook weer geckeckt door een stuk half gas te rijden. Als laatste moet je de luchtschroef verdraaien zodat ie zo hard mogelijk stationair loopt en ook weer een mooie bougiekleur heeft. Maar hoe weet je nu welke hoofdsproeier, hoe hoog de naald en hoe ver de lcuhtschroef in moet. Zoeken op fora specifiek van jouw motor en gewoon proberen. Je wordt vanzelf handig in je carb in en uitbouwen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: aftermarket uitlaat
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2010, 20:38 »
hee niek.
 
dus wsl toch een grotere sproeier.
heb inmiddels wel uitgevogeld dat de leovince een db killer heeft(96db)
als die binnen is , dan eerst maar eens eraan hangen en kijken hoe die
dan rijd.
iig iedereen bedankt voor de antwoorden ;)
 
rene