Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Xenon verlichtig voor weinig  (gelezen 8442 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #45 Gepost op: 13-11-2007, 18:26 »
Da's het 'gewone' setje toch, met Xenon dimlicht en halogeen groot licht? Nog douane of andere ellende gehad op je pakketje?

Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt en of je de ballast goed weggebouwd krijgt. Al zal het op een AT(toch?) makkelijker zijn dan op mijn XR.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #46 Gepost op: 16-11-2007, 14:25 »
Van mij is ook binnen gekomen.
De lamp lijkt groter te zijn dan een normale H4.

Van het weekend maar eens gaan inbouwen.

@ Ferd, dat stekkertje met geel, zwart en wit draad wordt aangesloten op de kabel waar de oude h4 lamp aan zat? Zijn die stekkers universeel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #47 Gepost op: 17-11-2007, 11:08 »
Net eens even mijn koplamp losgehaald,  dat setje van ebay is niet helemaal plug en play.
Waar je normaal een gekantelde stekker zou verwachten op het setje, zoals een h4 lamp aansluiting zit nu een platte stekker.

Maar even langs de automaterialen zaak of ze zo'n stekker hebben dan ga ik wat solderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #48 Gepost op: 17-11-2007, 17:31 »
Brezan had helaas geen male h4 stekkers.

Ik heb de ebay verkoper ook nog gemailed of er niet gewoon iets mist in mijn pakketje want je zou verwachten dat er een male h4 stekker op zou zitten ipv de platte stekker nu.

Verder past de h4 lamp zelf perfect in mijn koplamp. Alleen op  de 'belast unit' zitten geen bevestigingsogen aan om hem vast te maken, er wordt enkel een dubbelzijde plakker en tie-raps meegeleverd, ik vrees dat dit een offroad rit niet gaat overleven.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #49 Gepost op: 17-11-2007, 18:02 »
Ik ben vanmiddag ook even bezig geweest. Eerst een groot gevecht gehad met een Dessert niet niet van mijn motor wilde scheiden, toen met de verlichting. Ik had al het één en ander aangepast door een gedeelte kabelboom te snoeien. Nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik de drie signaaldraden aansluit altijd het grote licht brand. In mijn andere koplamp zit nog een standaard H4, en daar werkt het zoals het hoort. De draden knip ik gewoon af, en soldeer ze weer aan, kleine moiete en scheelt weer het gewicht van een connector ::) Twisten en een tapeje eromheen kan ook, als je bang bent dat je de lamp weer snel moet vervangen.

Morgen (als het niet regent) maar even de isolatie van de kabelboom halen en uitzoeken welke draden nou waarvoor waren :confused:
Geeft wel een puist licht zeg, dat grootlicht (Bi-xenon, de lamp verschuift als je het grote licht aanzet).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #50 Gepost op: 17-11-2007, 18:37 »
Klinktalsof je dim en grootlicht signaal draden met elkaar contact maken?

Meet de weerstand tussen het dimlicht signaal en je grootlicht signaal en je weet het als de weerstand 0 is.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #51 Gepost op: 17-11-2007, 18:51 »
Ik zit met een dubbele koplamp, beide lampen zouden hetzelfde moeten werken maar in de praktijk doet de één iets anders dan de ander. Dat was met de standaard H4 lamp niet zo. Ik begin er een beetje aan te twijfelen of het systeem niet -12v geschakeld is, en de aangeleverde controlbox +12v. Moet er nog even in duiken, maar vond dat het om 1600 uur wel tijd was voor een duveltje 8)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2008, 17:35 »
Hey Ferd, hoe is het nu afgelopen? Ik wil zelf ook nog Xenon erop zetten.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2008, 17:41 »
Werkt goed hoor! Geeft een puist licht waar je niet goed van wordt. Heb alleen nog niet naar de groot-licht schakeling gekeken. Door het geknutsel en de reeds voorbereide bedrading voor de rallkuip is er waarschijnlijk ergens een kruising in gekomen. Maar het dimlicht werkt goed in ieder geval.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2008, 17:38 »
Ik kwam dit setje net tegen,
http://www.pilotxenon.com/index2.html

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2008, 20:24 »
Ik heb nu ook zo'n setje pilot Xenon erop zitten. Kleur 10.000 ( dus blauwe gloed ) past mooi bij mijn Go!!!!!!

En erg tevreden over de lichtbundel.
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #56 Gepost op: 23-12-2008, 21:48 »
Inmiddels al voor 65 euro een xenonlichtje hier

(geen ervaring met die winkel, wel met xenon en dat bevalt goed)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #57 Gepost op: 24-12-2008, 09:03 »
De xenon kit van mij is niet volledig functioneel meer.

Ik heb een setje waarbij een servo een schermpje verplaatst in de licht unit, hierdoor wordt er meer licht gekaatst via de lamp reflector en heb je groot licht. Dit systeem werkt inmiddels niet meer waardoor ik altijd met dimlicht rij. Wat overigens altijd voldoet...maar met het grootlicht had je pas echt een puist licht offroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Xenon verlichtig voor weinig
« Reactie #58 Gepost op: 04-01-2009, 17:27 »
Ik rij al jaren (2) met xenon op mijn motor (nog niet op de Tenere maar op mijn CBR1100XX)

No problemo !!

Advies: koop een goede set van een bekend merk.
Ik rij zelf met Pilot

Ik heb t hier vandaan: www.afsmotorparts.nl
Aardige vent met veel kennis.
Lead, follow or get out of the way !!!