Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pierre Karsmakers ..  (gelezen 1137 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Pierre Karsmakers ..
« Gepost op: 08-01-2009, 13:49 »
 ... is uitgevallen. Jammer, hoor  :-[

SAN RAFAEL - Motorrijder Pierre Karsmakers uit Waalre heeft tijdens de vijfde etappe van de Dakar-rally moeten opgeven.  Er is een steen in zijn achterwiel terechtgekomen die de tandwieldrager kapot heeft gemaakt. Ketting is eraf gelopen en eea was onherstelbaar beschadigd. Pierre is door de truck van Pascal de Baar meegenomen en de organisatie pikt de motor op voor transport. Karsmakers is als 62-jarige een bijzondere verschijning in de Dakar. Vooral ook omdat hij op zijn BMW-motor zonder enige assistentie de eerste vier etappes aflegde. Jammer, Pierre ging erg goed, hij had nog totaal geen problemen, was ook nog niet gevallen, en zat goed in zijn ritme.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 97
Re: Pierre Karsmakers ..
« Reactie #1 Gepost op: 08-01-2009, 14:00 »
Ik las net in de motoplus nr 24. zijn artikeltje over deelname aan de dakarrallye. Benieuwd hoe het hem vergaat de dakar-site even geraadpleegd...... lees ik ook met groot ongenoegen dat hij is uitgevallen...

Jammer... :confused:

Rest van de NL-bikers in de gaten houden ;)

gr.
Mark

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Pierre Karsmakers ..
« Reactie #2 Gepost op: 09-01-2009, 19:24 »
Pierre belde mij vanmorgen. Hij mag met een van de assistentie teams meerijden en zo toch nog genieten van de rallysfeer, die dit keer heel bijzonder is, aldus Pierre.
De motor is gelukkig opgepikt door de organisatie en is inmiddels in Valparaiso. De banden die Pierre nu over heeft gaan naarr Frans Verhoeven, die volgens eigen zeggen een slechte batch getroffen heeft van zijn banden.
 
Op onderstaande link vind je een interview met Pierre (bron Eindhovens Dagblad)

http://www.ed.nl/sport/dakar/4315647/Karsmakers-Liever-de-motor-kapot-dan-ik.ece
_________________

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Pierre Karsmakers ..
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2009, 16:52 »
Leuke link zeg naar het Eindhovens dagblad.
Jammer dat Pierre niet meer met de motor wil deelnemen aan le Dakar.
Volgens mij moet je gewoon nòg eens met hem gaan praten Bert!
Zou toch mooi zijn om Pierre volgend jaar weer op de motor te zien (samen met Bert ;-).
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Pierre Karsmakers ..
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2009, 13:24 »
.........Zou toch mooi zijn om Pierre volgend jaar weer op de motor te zien (samen met Bert ;-).


Ja wat mij betreft gaat dat wel weer gebeuren. Zelf mee doen?? Lijkt me fantastisch, maar ik kan onmogelijk de tijd vrijmaken (en ik wil ook de risico's niet nemen)