Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: PREPROLOOG Dakar dag , 7 nov. Valkenswaard  (gelezen 613 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
PREPROLOOG Dakar dag , 7 nov. Valkenswaard
« Gepost op: 04-11-2009, 20:24 »
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: PREPROLOOG Dakar dag , 7 nov. Valkenswaard
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2009, 23:08 »
Wat me dit jaar heeft verbaast dat (bijna) niemand op z'n rally motor rijd!
Als je in het padock loopt zie je alle rally motoren staan en dan moet er worden gereden, stappen ze allemaal op het enduro fietsen!

Weet iemand de reden hiervan, ik heb het in de voorgaande jaren niet zo veel gezien?

Ab
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: PREPROLOOG Dakar dag , 7 nov. Valkenswaard
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2009, 23:31 »
Dag Ab,
 
ik dacht vandaag hetzelfde bij het terug zien van de preproloog.
In 2006 reed ik ook mee in de preproloog. Dan kan je met de rally fiets niet de lichte crossers bijhouden. Eeen oneerlijke strijd en ik vind het eerlijk gezegd ook grote flauwekul. het is gewoon een cross wedstrijdje geworden, niks met rallij rijden of rijders te maken.
 
Maar de reden erachter kan ik mij bij sommige rijders (met name de amateurs)wel voorstellen, zo'n complete rally fiets is net klaar (als je mazzel hebt) rond die tijd. spuitwerk, stickers ed. en dan praat je toch wel over een motorfiets ter waarde van zeker 30.000 euro. die wil je niet stuk maken natuurlijk voordat de rally begint. Dat was in 2006 de achter liggende gedachte, dus deden wij het wat rustiger aan om de motor heel te houden voodat we weg gingen naar dakar.
 
Ik vind echter ook dat het weer helemaal terug moet komen in valkenswaard, zelfs zouden ze het moeten verplichten. dan maar risico, dat is rally rijden, nee dat is dakar rijden.
 
Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: PREPROLOOG Dakar dag , 7 nov. Valkenswaard
« Reactie #3 Gepost op: 18-11-2009, 00:29 »





Hoi Bryan,

Ben het met je eens, wat mij betreft rijden ze op hun Rally motor een paar rondjes voor demo, een race vind ik persoonlijk niet nodig.
Een verplicht stelling van het rijden op de Rally motor lijkt me erg ver gaan soms is de motor gewoon nog niet klaar.

We hopen maar op betere tijden in 2010.

Groet Ab






Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)