Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AK roadbook rit 22 t/m 24 juli a.s. in Tjechie/Polen  (gelezen 588 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
AK roadbook rit 22 t/m 24 juli a.s. in Tjechie/Polen
« Gepost op: 10-07-2009, 09:45 »
Hallo,

ik wil de driedaagse roadbookrit van Ad gaan rijden in Tjechie. Het ziet ernaar uit dat ik deze ritten alleen zal gaan rijden, maar als er nog andere deelnemers zijn dan graag!
De datum is van 22 t/m 24 juli a.s.. Ik blijf zelf een paar dagen langer bij het hotel om nog even na te genieten.

Groeten.
Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: AK roadbook rit 22 t/m 24 juli a.s. in Tjechie/Polen
« Reactie #1 Gepost op: 10-07-2009, 12:06 »
Goed plan man!
 
Als je dit nou eens in september ofzo doet  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: AK roadbook rit 22 t/m 24 juli a.s. in Tjechie/Polen
« Reactie #2 Gepost op: 10-07-2009, 17:50 »
oei oei... krap krap... jeuk jeuk...
 
Kun je wat meer info geven, heb geen idee wat ik van ritjes van Ad kan verwachten!!
 
Heb de bib-mousjes ook nog onder de soes zitten.... eh... tsjee... Nachtje over slapen, hoor!!
Two stroke addict!!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: AK roadbook rit 22 t/m 24 juli a.s. in Tjechie/Polen
« Reactie #3 Gepost op: 10-07-2009, 18:09 »
hierbij de informatie die ik van Ad heb gekregen via de mail.
Ik heb een roadbookhouder+gps.
gr Marcel
 
Informatie offroadritten Polen
Allereerst hartelijk dank voor de aanmelding om in Polen te gaan offroadrijden.
Je hebt te kennen gegeven om van 22-7 tot/met 24-7.                   2009 te gaan rijden.
De dag van aankomst zal in de loop van 21 juli     zijn. Het vertrek op 24 juli
Het betreft hier een driedaagse nt. Momenteel zijn er drie roadbooks klaar, waarbij route 3 een combinatie is van route 1 en 2.
De afstanden zijn ongeveer 175 kilometer per dag. Voor de een snel te rijden en voor de ander een hele klus. Maar veel is afhankelijk van de weersomstandigheden en de bodemgesteldheid.
De accomodatie is een manege met overnachtingsmogelijkheden in Tjechie. Er kan ook een kampeerplaats voor je gereserveerd worden. De accommodatie is in handen van nederlanders. Voor alle informatie met daarbij de kosten vind je op www.ludvikovez.com
De motoren kunnen veilig gestald worden. De routes starten voor de deur en gaat over verharde wegen naar de poolse grens (±5 km).
Let wet: de uiterste aankomsttijd is 22.00 uur. Het betreft hier geen volwaardig hotel. Dat kan wat beperkingen opleveren. Ben je door onvoorziene omstandigheden later, bet dan 00420482325610
Het is aan te bevelen om een flinke can reservebenzine mee te nemen. Er zijn genoeg tankstations, maar dikwijls kun je op het eind van de route niet meer tanken. De meeste tankstations zijn voorzien van pinautomaten waar je met Maestro terecht kunt.
Een basispakket gereedsc hap en wat reserveonderdelen zijn een must. Ook een sleepkoord kan erg handig zijn als je in de middle of nowhere strand.
De huurkosten voor het hele roadbookpakket zijn als volgt: 60 euro p.p.
De kosten voor de accommodatie enz. worden ter plekke betaald . De huur van de roadbooks vooraf.
Bij annulering van de vastgestelde data, komt dit inschrijfbedrag ten goede aan de hoteleigenaar. In tegenstelling tot voorheen wordt dit bedrag niet meer gerestitueerd. tenzij de annulering ruim tevoren wordt aangekondigd.
De roadbooks liggen ter plekke klaar en moeten ter plekke ook weer worden ingeleverd. Schaar en plakband vind je bij de roadbooks. Uiteraard is plegen van fraude met de roadbooks makkelijk. Bedenk echter dat je voor het schappelijk bedrag, up to date roadbooks krijgt, waarin alle aktuele gevaren, informatie enz. zijn vermeld. De voorrijder MOET roadbookervaring hebben.
De kans dat je zonder benzine komt te staan of ergens in een verboden stuk beland, is anders te groot. Er zijn tankmogelijkheden genoeg. Maar trek wel je plan. Tanken, wanneer het mogelijk is.
In de regel zijn de routes goed te doen voor een geoefend offroadrijder. De tussenafstanden op het roadbook zijn bemeterd op wielomtrek 2200.
 
Rittenprogramma 2009, Ad Ketelaars offroad trips
Roadbook offroadritten zijn een uitdaging voor rijders die avontuurlijk zijn ingesteld en liefst hun eigen plan trekken. Alle roadbookritten worden gereden volgens het bol-pij1 principe. Informatie over deze vorm van ritten rijden, vind je terug op www.offroadtrips.n1 Voor 2009 is het rittenprogramma uitgebreid.
De ritten in Belgie, Polen en in het noorden- en zuiden van Frankrijk worden volgens hetzelfde principe georganiseerd. Tegen een schappelijke vergoeding, krijg je de beschikking over een (Belgie) of meerdere roadbooks die ter plekke in een hotel klaarliggen. De hotelkosten betaal je ter plekke en de huur van de roadbooks vooraf aan Ad Ketelaars Offroad Trips. Dit is gedaan om de rijders zoveel mogelijk zelf, een (financiele) invulling te laten geven aan hun offroad uitstapje. De hoteleigenaar is belast met de uitgifte en inflame van de roadbooks. Hoewel het een koud kunstje is om met de roadbooks fraude te plegen (kopieeren enz.), wordt van de eerlijkheid van de rijders uitgegaan. Besef, dat er niet veel personen zijn die de tijd nemen om elk jaar weer mooie en up to date routes uit te zetten. Zet hier de schappelijke vergoeding tegenover, en bedenk je dan nog een keer.
Voor alle routes in het buitenland geldt, dat ze "roadbooktechnisch" best pittig zijn. Naast een roadbookhouder, is roadbookervaring een must. Ook een teller die makkelijk te resetten is, is onontbeerlijk. In 2009 zijn alle ritten zonder pechassistentie op de routes. Behalve bij de Transwallonierit op 7 juni en de Allroadmaniacs rit(ten) op 4 en/of 5 juli. Goed geprepareerd op stap gaan is dus zeer belangrijk. Alle routes zijn voorzien van een gekopieerd landkaartje. Op het voorblad van de roadbooks staan enkele GPS coOrdinaten vermeld. In de roadbooks staan meestal geen totaalafstanden. Enkel de afstand van de bol naar de richtingverandering. Degenen die met een ICO rallycomputer rijden dienen zelf de totaalafstanden erbij te vermelden
Vanaf medio 2008 zijn de routes in Polen volledig uitgewerkt en operationeel. Uitvalsbasis is een eenvoudig onderkomen in Tjechie. Niet ver van de Poolse en Duitse grens. De ritten zullen wat betreft moeilijkheidsgraad en landschap, het midden houden tussen de ritten in het dep. Lozere en de ritten in het dep. Meuse. Al met al ritten voor rijders die niet noodzakelijk een van A tot Z geregeld arrangement zoeken. Avontuur, vrijheid en blijheid zijn het motto.

POLEN/T.JECHIe (Ludvikov)
Dit betreft een driedaagse rit, waarbij de derde route voorlopig een combinatie is van route 1 en 2.
De ritten voeren langs bergflanken, heuvels en vlakke dalpaden. Er is ook een motocrosscircuit in de route opgenomen.
Kortom gevarieerde terreinomstandigheden. Pittig, vooral door de lengte van de routes, maar ook door het feit dat er goed genavigeerd dient te worden. Daarnaast kunnen het weer en terreinomstandigheden nog een fikse tegenstander worden.
De rit houdt het midden tussen de rit in Noord en de rit in Zuid-Frankrijk.
Het is een rit die uitstekend geschikt is voor degenen die een uitdaging zoeken en daarbij een betaalbare offroadvakantie zoeken. Het zijn 3 routes, die gezien de lengte, makkelijk over 4 dagen gespreid kunnen worden.
De accommodatie die vooraf door de organisatie wordt gereserveerd, is gelegen in Tjechie, op een steenworp afstand van de Poolse grens. De eigenaren zijn nederlanders. Zie ook op www.ludvikovcz.com voor meer informatie betreffende de kosten van de accommodatie. Er kan ook worden gekampeerd Ook hier zorgt de eigenaar voor de uitgave en inflame van de roadbooks. De rijders zijn ook hier op zichzelf aangewezen. Er is geen begeleiding op de routes. Dus vrijheid/blijheid wat betreft de daginvulling.
Omdat men tegenwoordig in Polen ook niet meer onbeperkt kan offroad rijden, zijn deze ritten gelimiteerd op maximaal 4 personen. Er kan alleen op doordeweekse dagen worden gereden.
De deelnamekosten bedragen 60 euro per persoon.
Dit gegeven, samen met de overnachtingskosten, de goedkope levensstandaard in Tjechie en Polen en het feit dat je niet te maken hebt met tolwegen, maken dit een aantrekkelijke trip voor degenen die wat minder geld aan hun hobby wensen uit te geven. Zorg er wel voor dat je motor voldoet aan de wettelijke eisen.