Ik ben wel benieuwd wat dat dan is. Echter, staat er een fout in of gaat het dan om een ander bouwjaar? Niet alle 640 adventure over één kam scheren!
Ik weet zo gauw niet meer welk jaar; ik las een tijdje terug op AdvRider een post incl scan dat ze de koud/warm streepjes in de manual omgewisseld hadden. Dan vul je koud dus teveel olie bij als je dat tot op de letter volgt. Als je je koppie gebruikt zie je dat er gewoon een foutje in de manual staat.
Boeit opzich ook allemaal niet zo, feit is dat er in de geschreven text ook wel eens een foutje kan sluipen.
In het Peeters WPHB voor de XL was dat 'trap nadat de olie bij het aftappen stopt met druppelen nog een paar keer op de kickstarter om het laatste restje olie ook te verwijderen'. Ja, dat klopt; de laatste olie komt braaf uit de pomp. Hij zuigt alleen geen verse meer aan
.
Nu dus ook zoiets: de timing stond 'verkeerd', en toch liep de Adv als een kogel. En ook Richard waarschuwde me. Toch een teken aan de wand.
Dan houden we dus twee opties over:
a) De tekening in het WPHB klopt niet.
b) Door het nokkenastandwiel iets verdraaid op de ketting te zetten, en de nokkenas tegenovergesteld verdraaid in het tandwiel stond de timing precies goed.
Ik kan het niet meer controleren, want de merktekentjes die ik met watervaste stift op ketting, tandwiel en nokkenas gezet had hebben de incidentele veeg met een doekje niet overleefd. En de foto van de situatie (ik klik altijd wat raak tijdens sleutelwerkzaamheden, kan ik altijd kijken hoe het zat) is ook niet gelukt, want als je met een N82 een foto schiet moet je wachten tot het 'verwerken...' uit beeld is voor je de camera weer uitzet.
Wat ik had moeten doen was even tandjes tellen. 10 seconden meer werk, en dan had ik het nog wel geweten.
Ik ga er vooralsnog gewoon even vanuit dat het optie b) is. Ik merk het gauw zat als ik van de week de boel weer in elkaar steek en de startknop indruk.