Heerlijk om die opinies te lezen. Na enig wikken en wegen was dit mijn allereerste OTR ooit, volgens mij heb ik best geluk gehad met parcour en het weer (vooral de dagen ervoor:). Helemaal only-the-lonely naar Ruurlo getuft en de weg gevonden naar keuring /licentie/inschrijving, erg vriendelijk en behulpzaam was iedereen. Dat maakt het weer wat minder eng allemaal voor een newby.
Na 2 minuten pauze na het eerste kwartier (wat kan een bos toch groot zijn als je om elke boom moet slingeren, vooral met de stuuruitlag van de 690) toch een iets langere pauze om wat stoom uit mijn pak en helm te laten ontsnappen. En de gedachte dat 55 km wel heeeeeel erg ver is op zo'n parcour komt in me op; zal ik mijn rondje af kunnen maken? Terwijl ik daar sta te prakkedenken en bij te komen flits er iets snels en geels voorbij met zo'n hanehempie aan en vlak erachteraan een Husa (ook met haneshirt) die stopt; blijk ik toch mensen te kennen hier!! Terwijl ik Hip en JW het volgende bosperceel in zie schieten besluit ik dat ik minstens dat eerste rondje af ga maken.
Na een omvaller op de crossbaan nog een keertje moeten rapen in een heel diep bos spoortje en verder ook maar geprobeerd de snelle jongens niet teveel tot last te zijn. Wel een supergave ervaring.
Wie kan iets vertellen over Markelo in verhouding tot Ruurlo? Smaakt toch naar meer.... zo'n eerste OTR...
Nu maar flink oefenen zodat ik volgend jaar met een groepje mee kan tuffen, wel zo gezellig en ook wat veiliger lijkt me.
Dus als je bij het volgende ritje een 690 achterop rijdt; zwaai gerust, ik maak direct tijd voor een bakkie
B2W; qua banden, de keurmeester was bij mij expliciet op zoek naar een specifiek merkje (een E ?) en toen hij die zag heeft hij verder nergens ander naar gekeken, alleen of de remmen werkten.
En qua afstand kwam ik ook aan rond de 40-42 km