Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad beginner  (gelezen 2509 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Offroad beginner
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2010, 17:46 »
Ik vind de KNMV training van Henk Seppenwolde wel een aanrader voor alle beginners. Op die XR etjes kan iedereen lekker uit de voeten en kennis maken met het onverharde.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Offroad beginner
« Reactie #16 Gepost op: 05-02-2010, 11:46 »
Wij wonen in de buurt van Gorinchem, mijn vrouw heeft een verlaagde f 650 dakar en ik een G 650 x.
Banden zijn geen probleem, we rijden nu met allroadbanden, maar er kunnen vrij snel tkc gemonteerd worden, maar willen ook op de weg blijven rijden, iemand ervaring met tkc en wegwerk?
Als je alles op je af ziet komen...... rij je waarschijnlijk op de verkeerde weghelft.....?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Offroad beginner
« Reactie #17 Gepost op: 05-02-2010, 12:44 »
tkc zijn ook prima wegbanden.

Natuurlijk moet je ze niet vergelijken met een supersport band, maar zowel nat als droog zijn ze ook prima voor op de weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Offroad beginner
« Reactie #18 Gepost op: 05-02-2010, 17:18 »
Wij wonen in de buurt van Gorinchem, mijn vrouw heeft een verlaagde f 650 dakar en ik een G 650 x.
Banden zijn geen probleem, we rijden nu met allroadbanden, maar er kunnen vrij snel tkc gemonteerd worden, maar willen ook op de weg blijven rijden, iemand ervaring met tkc en wegwerk?

Ik rijd woon-werk met TKC's en pik op weg naar huis af en toe een zandpaadje mee. Doen het prima. Wil je wat meer prestatie op het asfalt maar nog steeds (onder droge omstandigheden) in het zand uit de voeten kunnen: Metzeler Enduro 3

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Offroad beginner
« Reactie #19 Gepost op: 05-02-2010, 19:12 »
op zich is er een hele serie van dat soort banden: echte Allroad-banden.

deze doen het redelijk-goed op de weg, en redelijk op zand en gravel, en slecht op modder en nat gras.

Kijk ook voor al naar welke maten je nodig hebt: Als je een 19"voorwiel hebt blijgt er bijv niet zo veel keuze over.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: Offroad beginner
« Reactie #20 Gepost op: 07-02-2010, 20:18 »
TKC's en F650 Dakar zijn voor mij jaren een prima combi geweest voor on- en licht off-road. In weekendjes Eiffel en Harz kon ik mijn stepje/laarzen aan de grond rijden (zonder te vallenĀ  :P ). genoeg grip, prima bij regen, remt goed en slijtage veel beter dan ik had verwacht. No worries.
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Offroad beginner
« Reactie #21 Gepost op: 08-02-2010, 08:57 »
Reed tot voor kort alles met T63 banden. Doen het op de weg doen prima. Zowel woon- werk als offroad.

Rij ook asfalt (toer)ritjes. Kan goed mee komen met de wegbrommers.  :P

Enige verschil met bijvoorbeeld de Metzeler Sahara is dat ze meer lawaai maken tijdens het rijden. Offroad is het een compromis band. Doet erg leuk mee, maar als de omstandigheden wat heftiger worden (modder/klapzand) is de voorband niet fijn. gaat alle kanten op.

Rij ongeveer een 7000 km op een setje. (zijn ze echt op)

Gerrit :)