Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzinepomp KTM 620 Adventure  (gelezen 1211 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Gepost op: 25-10-2009, 14:01 »
Hallo,
 
Ik rijd een KTM 620 Adventure uit 97. Enige tijd geleden kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan het lopen. Bij het nalopen van de bezinetoevoer, bleek er geen benzine meer in het vlotterbakje te zitten. Nadat ik met bijna 20 l de tank helemaal heb volgegooid starte hij met één druk op de knop. Dit is mij wel eens eerder gebeurd als ik op de reserve was thuisgekomen, maar er moet nu nog minstens een litertje of 8 in gezeten hebben. Waanzinnig toeval  ::)  of is de benzinepomp kapot? Weet iemand hoe ik dat kan testen?
 
Grtz, Yekko.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2009, 17:31 »
Wat ik zelf zou proberen: klein beetje benzine onder in je tank laten, aanvoerslangetje naar je carb loshalen, starten of kicken met de bougiedop los, kijken of er wat benzine komt. Zorg wel dat je de "communicerende vaten"vermijdt, dus dat het pompje echt moet werken.

Als het zo'n vacuum Mikuni pompje is dan is waarschijnlijk het membraan overleden.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2009, 20:52 »
Is inderdaad een Mikuni. Ik ga je "testadvies" volgend weekend opvolgen. Zijn er reparatiesetjes voor dit type pomp of is een nieuwe pomp de enige mogelijkheid?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2009, 21:38 »
Weet ik zo niet, zou je misschien ff aan Arjen (hier ook op het forum) kunnen vragen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #4 Gepost op: 27-10-2009, 15:40 »
revicie kitje kost een paar euro en is met een zakmes te vervangen in die pompjes :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2009, 18:04 »
Repairkit is niet leverbaar. Zelf knutselen of nieuwe pomp kopen. En geen membraan van een oude fietsband maken he? Heeft een vriend van mij een set wenkbrouwen gekost toen hij in het bougiegat keek en ik op de kickstarter trapte..... Steekvlam tot boven het huis, fietsband membraan was opgelost en carter stond vol benzine (2T). Maar ja, we waren nog maar 16...
 
Zonder dollen, bij KTM geen art nummer bekend en bij mikuni ook niet. Bij twijfel CMK parts bellen www.mikuni.nl

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2009, 19:58 »
Thnx! Dan wordt het denk ik een nieuwe of op tijd aftanken  ;D  ben ik bang.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2009, 21:04 »
Of af en toe op je kant gaan liggen  :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 178
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #8 Gepost op: 27-10-2009, 21:15 »
Hey Yekko , voor mij een bekend probleem  maar alleen als de motor een tijd stilgestaan heeft (weken), als je de tank even onder druk zet door op de tankdop te blazen en dan te starten ,start hij zonder problemen. :)  en gaaaan maar weer!
groeten Wilco.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Benzinepomp KTM 620 Adventure
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2009, 21:34 »
Hey Wilco, dank voor de tip! Ik denk in dit geval dat de pomp gewoon naar z'n grootje is. Ik ga hem dit weekend ff testen.

Yekko