Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: verzekering  (gelezen 1858 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
verzekering
« Gepost op: 04-12-2005, 10:33 »
ik ga na de kerst op de motor naar westafrika maar een motorverzekering moet ik nog regelen,wie weet of ik dat hier al moet regelen of dat beter daar kan doen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: verzekering
« Reactie #1 Gepost op: 04-12-2005, 11:14 »
Hoe ver?
Marokko zit er standaard al bij maar je zal wel verder willen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: verzekering
« Reactie #2 Gepost op: 04-12-2005, 11:57 »
Hee Dirk,

Je motor verzekeren voor landen die niet op je groene kaart staan kan niet. Hoeft ook niet, die sluit je verplicht aan de grens. Is eigenlijk alleen bedoeld om jou wat geld lichter te maken, want je heb er verder helemaal niets aan. Immers, als je zelf wordt aangereden, of als je een ongeluk krijgt, kun je er maar het beste gewoon proberen tussen uit te knijpen. Als je zelf een ongeluk veroorzaakt, komt het er op neer dat je het met geld zult moeten oplossen, daar komt geen verzekering aan te pas. Je kunt ook zelf een groene kaart maken voor heel Afrika, hebben wij ook gedaan, werd in Mali gewoon geaccepteerd.
Maar dat mag natuurlijk niet!!! 8) :D

Mssl Mars

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: verzekering
« Reactie #3 Gepost op: 04-12-2005, 12:10 »
Klopt helemaal,

Groene kaart is in ieder geval in Marokko geldig, In Mauretanie moet je apart een verzekering afsluiten, maar daar moet je sowieso een gigantische papierwinkel regelen.

Mocht je van plan zijn senegal in te gaan: je kunt aan de grens een verzekering voor heel west afrika kopen (alle landen waar ze met CFA's betalen). Niet doen, veel te duur! Je wordt overigens wel op elke straathoek gecontroleerd in Senegal, dus je moet wel een papiertje hebben wat ervoor door kan gaan. Ik heb misschien nog wel iets liggen wat je na zou kunnen maken. Ze zijn vooral gek op stempels, dus er moeten veel stempels op staan. Als je perse officieel wilt, koop dan aan de grens een verzekering voor 1 of 2 dagen, en regel de rest in een stad: dat scheelt je echt tientallen euro's!

Overigens heb je er geen ruk aan als het fout gaat...

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: verzekering
« Reactie #4 Gepost op: 04-12-2005, 18:19 »
bedankt voor het advies,die namaak verzekerings papieren lijken me wel wat zou iemand dat naar me toe willen mailen

dirkcornelis@zonnet.nl

gr dirk

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: verzekering
« Reactie #5 Gepost op: 04-12-2005, 20:09 »
Kheb hiero geen scanner, dus moet ff op zoek...Kan dus ff duren...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: verzekering
« Reactie #6 Gepost op: 04-12-2005, 20:30 »
ik ga na de kerst op de motor naar westafrika maar een motorverzekering moet ik nog regelen,wie weet of ik dat hier al moet regelen of dat beter daar kan doen

Ik zou gewoon een Carte Brune kopen, het liefst niet op de grens met Mauritanie omdat de prijs daar nogal wat hoger ligt. Of als dat niet lukt, zoals Corne voorsteld een  minimale een 1-2 daagse verzekering.

Deze Carte Brune is een WA verzekering voor de meeste west afrikaanse landen, zogenaamde ECOWAS landen.

http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/archives/africa/ecowas.jpg

Zelf 2 ongelukken meegemaakt, politie/militaren erbij en toch wat blij dat ik een papiertje had (al dan niet zelf 'verlengd'). Daarna snel wegwezen.... De menigte die jouw snel weet te vinden kan iewat intimiderend zijn  ;)  Als je gaat neppen, zorg dan dat het goed smoelt....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99